Sveriges största motionslopp

19-09-16

ICA är tillbaka som en av huvudsponsorerna till Blodomloppet

ICA var en av Blodomloppets största sponsorer under många år och är nu tillbaka som en av huvudsponsorerna. Företaget har varit närvarande på flera av årets Blodomlopp, men det är framförallt under nästa års säsong som aktiveringen tar fart ordentligt. 

Ett mål med samarbetet med ICA är att Blodomloppet ytterligare ska stärka arbetet mot visionen: ”Ett hälsosammare Sverige där det aldrig råder brist på blod.”

En lite bättre måltid
ICA är tillbaka som huvudsponsor till Blodomloppet och aktiverar samarbetet under satsningen ”En lite bättre måltid”.

Teddy Falkenek är varumärkesdirektör på ICA. Han berättar att Blodomloppet är uppskattade evenemang bland ICA-kunderna.

– Många av våra kunder tycker att gå eller springa är ett bra sätt att hålla sig i form och många gillar också att ibland göra det tillsammans med vänner eller kollegor. Då är Blodomloppet perfekt med picknick avslutningen där man får umgås efter loppet.

– Samtidigt kan vi bjuda på bra produkter och berätta om vad vi gör kopplat till hälsa och välmående, fortsätter han.

”Vi vill tillsammans med Blodomloppet hjälpa dig att nå dina mål”

ICA sponsrar flera stora motionsevenemang, bland annat En svensk klassiker och Vasaloppet. Samarbetena aktiveras under parollen ”En lite bättre måltid”.

– ”En lite bättre måltid” är en liten ordvits och vi tänker att du väljer själv om du vill laga en liten bättre och hälsosammare måltid eller om det är en lite bättre måltid i spåret som du kämpar att nå. Kanske jobbar du med båda.

– Vi vill tillsammans med Blodomloppet hjälpa dig att nå dina mål både inom kost och rörelse för vi är övertygande att det hänger ihop, det ena hjälper det andra.

Varför är det viktigt för ICA att stötta svensk idrott och sponsra motionsevenemang som Blodomloppet?

– Vi ser det dels som ett sätt att ge tillbaka och möjliggöra olika typer av rörelse och träning för dom många, och dels ser vi det kommersiellt, vi hoppas att de flesta gillar det vi gör och tänker på oss när de väljer butik att handla i, avslutar Teddy Falkenek, varumärkesdirektör på ICA.

Dietisten Paula Frösell delar med sig av sina tips

Paula Frösell är dietist på ICA och arbetar med att guida och inspirera till lite sundare kostvanor. På Blodomloppet.se/ICA delar hon med sig av några lättlagade och smarta rätter som passar bra in i träningsvardagen.

ICA.se/hälsa och i ICA:s YouTube-kanal finner du även kortfilmer om vanliga frågor och myter kring kost och träning.

Håll utkik i Blodomloppets kanaler, så som Facebook och Instagram, för att få ännu fler tips och råd.

Blodomloppets huvudsponsorer

Det är tack vare våra sponsorer och leverantörer vi kan göra Blodomloppet till den självklara folkfest det har blivit – 18 evenemang på 17 orter – en hel sommar. Några har varit med länge på vår 25-åriga resa. Några är nya. Alla är lika viktiga.

  • Octapharma, Nordens enda tillverkare av plasmabaserade läkemedel, har sponsrat Blodomloppet sedan starten 1993.
  • ICA är från mitten av 2019 tillbaka som en av Blodomloppets huvudsponsorer, med fokus på mat och hälsa.
  • Scandic är Nordens största hotelloperatör och samarbetar med Blodomloppet både nationellt och lokalt.
  • BAUHAUS introducerade konceptet ”allt under ett tak” på 60-talet i Tyskland och sedan länge ett välkänd varumärke i Sverige.
  • Ramudden arbetar med säkerhetslösningar kring väg- och byggarbeten. De hjälper oss på Blodomloppet med säkra evenemang.
  • NeH är Blodomloppets eventleverantör och hjälper oss med allt från att packa picknickpåsar till transport, material och löpartröjan.

Grundare

Huvudsponsorer

Nationell sponsor