fbpx

Anmälan är nu öppen!

Välkommen till Blodomloppet 2023 – för den livsviktiga blodgivningen!

PM / Information

Anmälan

Anmälan görs individuellt eller i lag. Ett (1) lag kan bestå av max 5 deltagare. Lagdeltagare inom samma lag kan delta i olika distanser/klasser.

Ange information i Steg 1 till kontaktpersonen för anmälan och i Steg 2 för deltagare.

Om du vill anmäla många personer samtidigt, ladda ner vår Excel-mall som du hittar på anmälningssidan.

Kontakta oss på kansli@blodomloppet.se om du vill anmäla fler än 50 deltagare.

Anmälningsavgift

  • 300 kr Blodomloppet (5 eller 10 km)
  • 100 kr Lilla Blodomloppet

Sista anmälningsdag är den 27 augusti för ordinarie anmälan för både lag och individuella deltagare. Därefter är det efteranmälan fram till loppet.

Bansträckning

5 km banan går längst vår vackra ringmur och Visbys innerstad med sitt kulturarv.

10 km banan går även den längst vår vackra ringmur och strandpromenad samt igenom den kända Almedalen och Visbys hamn.

Blodgivargåva

Blodgivargåvan delas ut vid blodcentralens tält mot uppvisad nummerlapp. Vill du veta mer om blodgivning och eventuellt anmäla dig som blodgivare så finns givetvis Blodcentralens personal på plats vid målet.
Geblod.nu

Evenemangsområde

Gutavallen ligger centralt beläget i Visby där hålls både start och mål.

Adressen är Kung Magnus väg 2, 62145 Visby. Se karta.

Förvaring

Bemannad förvaring kommer finnas i anslutning till infotältet.

Nummerlappar

Nummerlappar och tröjor kommer att kunna hämtas på Friskis & Svettis på Norra Hansegatan 18 i Visby, måndag 29 augusti kl 13–17.

Efteranmälda hämtar sina nummerlappar och tröjor i Blodcentralens tält på Gutavallen 30 augusti, från kl 16.

Omklädning & Toaletter

Omklädningsrum på Gutavallen kommer att vara öppna.

Toaletter finns på Gutavallen. Utöver det kommer det finnas portabla toaletter på området.

Parkering & Hitta hit

Kajsarparkeringen i anslutning till Gutavallen.

Picknickkasse

Picknickkassen hämtas ut i Icas tält på innerplanen.

Håll avstånd i köer. Ta hand om eventuellt skräp.
Sopkärl kommer finnas på arenan.

Resultat & Priser

Du som deltagare i ett av våra lopp erhåller en t-shirt, nummerlapp, medalj, gåva till blodgivare. Du som ingår i ett lag kan hämta ut en picknickkasse efter målgång eller använda ditt picknickkort (gäller enbart Blodomloppet på distans).

Resultatlistor

Blodomloppet Visby 2022

Blodomloppet Visby 2020 (25/9 – 1 okt))

Blodomloppet Visby 2020 (3–10/9)

Blodomloppet Visby 2019

Blodomloppet Visby 2018

Blodomloppet Visby 2017

Blodomloppet Visby 2016

Blodomloppet Visby 2015

Blodomloppet Visby 2014

Sjukvård

Röda Korsets sjukvårdare kommer att finnas på plats på Gutavallen

Starttid

18.00 – Lilla Blodomloppet
18.30 – 10 km
18.50 – 5 km och promenadklass

Uppvärmning

Uppvärmning av Friskis & Svettis 15 minuter innan respektive start.

Vätskestationer

En vätskestation på 5 km, och ytterligare en på 10 km-banan. Vatten kommer finnas tillgängligt på Gutavallen innan och efter målgång.

Vi arrangerar Blodomloppet i Visby

VIF Gute Friidrott

Tel: 0733 62 73 44, Linda Möllerström
E-post: visby@blodomloppet.se

Blodcentralen i Visby

Tel: 0498-26 84 53
E-post: blodcentralen@gotland.se