Gå, jogga eller spring, 5 eller 10 km för den livsviktiga blodgivningen. Anmälan är öppen!
Tisdagen den 12 augusti Kl 18.30 går startskottet i Knektaparken.
I Blodomloppet kan du välja mellan löpning 5 eller 10km (med tidtagning) och 5km promenad (utan tidtagning). Vi har också Lilla Blodomloppet för barn upp till 12 år med en bana på ca 700m.
Sista dag att anmäla lag är den 6 augusti.
Tänk på att vid anmälan av lag så ingår en picknick-kasse i startavgiften. Ni behöver inte markera ”extra picknick” vid anmälan för att få denna picknick-kasse. Funktionen ”Extra picknick” ska endast markeras om ni önskar en eller flera extra picknick-kassar utöver den ordninarie.
För företag och andra som vill anmäla många personer finns alternativ som underlättar er anmälan, läs mer under ”Stora anmälningar” nedan eller kontakta oss på jonkoping@blodomloppet.se.
Nedanstående anmälningsavgift gäller 2024-11-18 till 2025-07-29
Laganmälan (3-5 deltagare) inkl picknick-kasse: 1500 kr
Individuell anmälan: 300 kr
Lilla Blodomloppet: 100 kr
Nedanstående anmälningsavgift gäller 2025-07-30 till 2025-08-11
Laganmälan (3-5 deltagare) inkl picknick-kasse: 1750 kr
Individuell anmälan: 350 kr
Lilla Blodomloppet: 100 kr
Nedanstående anmälningsavgift gäller 2025-08-12
Laganmälan ej möjligt
Individuell anmälan: 400 kr
Lilla Blodomloppet: 100 kr
Registrerade blodgivare erhåller 40 kr i rabatt på ovanstående avgifter om det anges vid anmälan.
Picknick-kassen från ICA kan beställas för 250 kr/st. Gäller främst individuellt anmälda men lag kan beställa extra picknick utöver den ordinarie som ingår vid anmälan.
Om din arbetsplats erbjuder friskvårdsbidrag kan du använda bidraget till startavgiften hos oss. Läs mer här.
Ett lag kan bestå av 3 – 5 deltagare. När du anmäler lag med färre än 5 deltagare får laget vakanta platser. Du kan vid senare tillfälle anmäla ytterligare deltagare för att fylla upp laget till max 5 deltagare utan extra kostnad. Anmälan ska då innehålla order-ID, namn och födelseår på den/de som ska komplettera laget samt önskad tröjstorlek. Anmälan sker till jonkoping@blodomloppet.se senast den 6 augusti eller på plats i Atteviks bilhall den 12 augusti från Kl 15.00.
Företag med kundsida kan själva komplettera lag upp till max 5 deltagare och behöver inte kontakta oss via e-post. Läs mer om fördelarna med kundsida under ”Stora anmälningar” nedan.
Kontrollera gärna er anmälan i startlistan. Om du vill ändra en befintlig anmälan, tex byta från 10 km till 5 km kan detta göras kostnadsfritt senast den 6 augusti. Efter detta kan ändringar endast göras i Atteviks bilhall den 13 augusti från Kl 15.00. Kostnaden är då 50 kr (kontant eller swish). Det underlättar för oss om du uppger order-ID som står på orderbekräftelsen. Order-ID ser du också vid ditt namn i startlistan. Tänk på att om du vid anmälan markerar rutan ”Anonym” så hittar du inte ditt namn i startlistan utan endast eventuell lagtillhörighet.
Meddela önskade ändringar till jonkoping@blodomloppet.se.
Betalningsvillkor är 30 dagar. Det finns följande betalningsalternativ:
Vid betalning ska alltid referensnumret som börjar med prefixet JON anges.
Tänk på att om anmälningsavgiften ska faktureras ett företag via e-post så uppge rätt e-postadress till ekonomiavdelning el dylikt och inte din egna e-postadress. Glöm inte heller att uppge eve kostnadsställe och/eller referens.
Är du regionanställd där regionen ska betala din startavgift. Region Jönköpings län önskar få sina fakturor som E-faktura. Vi ber er därför att välja E-faktura som betalningsalternativ. Glöm inte heller att uppge regionens organisationsnummer samt den sexsiffriga ansvarskoden.
Har du många att anmäla kan nedanstående alternativ underlätta.
Företag med stora anmälningar kan öppna en kundsida. Med en kundsida görs inte anmälan via vår ordinarie anmälningssida på blodomloppet.se utan på en egen kundsida där dom anställda kan anmäla sig själva. Några fördelar:
Om ni inte själva vill göra lagindelning eller har gjort det senast den 6 augusti gör vi lagindelning åt er. Ni riskerar därmed inte att gå miste om några picknick-kassar *.
Alla företagets anmälningar får samma order-ID vilket underlättar när ni hämtar ut nummerlapparna.
En samlad faktura på alla era anmälningar skickas ut när anmälan har stängt.
* = Detta gäller de företag som öppnat lokal kundsida specifikt för Blodomloppet i Jönköping via mail till jonkoping@blodomloppet.se. Ej kundsidor öppnade av Blodomloppets centrala kansli.
Anmäl till oss på jonkoping@blodomloppet.se att ni vill starta en kundsida. Ange nedanstående uppgifter. Vi skickar ett meddelande till kontaktpersonen när kundsidan är öppnad och hur ni går tillväga för att komma igång.
Företagsnamn
Organisationsnummer
Postadress
Kontaktperson (namn, tel, e-post)
Faktura-adress
Eve referens/kostnadsställe
Betalningssätt (Faktura e-post, E-faktura, Faktura post +50kr)
Vid E-faktura skickas fakturan via PEPPOL-nätverket vilket företaget då måsta vara anslutet till. Vid Faktura e-post skickas fakturan som PDF till angiven e-postadress. Var då noga med att ange rätt e-postadress till företagets ekonomi/faktura-avdelning.
Ladda ner en presentation och instruktion om kundsida.
Ladda ner vår Excel-mall som sedan går att importera vid anmälan (steg 2). För att mallen ska gå att importera krävs att mallen är korrekt ifylld. Alla kolumner markerade med * krävs och inga extra meddelanden, kolumner eller rader får läggas till. Får du problem att importera mallen kan du skicka mallen till oss på jonkoping@blodomloppet.se tillsammans med nedanstående uppgifter så lägger vi in anmälan åt er:
Företag
Organisationsnummer
Postadress
Kontaktperson (namn, tel, e-post)
Betalningssätt (Faktura e-post, E-faktura eller Faktura post +50kr).
Faktura-adress (Vid faktura e-post, ange e-post till fakturaavdelning).
Eve kostnadsställe/referens.
Mycket är sig likt från stora Blodomloppet som nummerlapp, gemensam start med startskott och medalj, medan annat är anpassat för barn.
Ålder: För barn upp till 12 år (födda 2013 och senare)
Start: Knektaparken kl 17.30. Samma startlinje som stora Blodomloppet.
Banan: 700 m: Banan går i Knektaparken med angränsade cykel- och gång bana. Ingen tidtagning och ingen resultatlista.
Mål: Knektaparken. Samma mållinje som stora Blodomloppet.
Anmälan: Görs via hemsidan eller i Atteviks Bilhall mellan Kl 15.00 och 16.30 tisdagen den 12/8.
Startavgift: 100 kr/barn
De yngsta barnen får gärna springa i sällskap med en vuxen (vuxna ledsagare deltar fritt).
Nummerlappen ska bäras på bröstet. Säkerhetsnålar att fästa nummerlappen med finns i nummerlappskuvertet. Nummerlappar hämtas ut på samma sätt som för de vuxna. Läs under ”Nummerlappar” i menyn.
Tröja: Alla får en funktionströja tillsammans med nummerlappen. Spring gärna loppet med tröjan på dig. För att mamma och pappa lättare ska hitta dig bland alla röda tröjor efter målgång kan du ha en keps eller mössa på dig. Vid efteranmälan tävlingsdagen kan storleksurvalet vara begränsat.
Tidtagning och priser: Vi har ingen tidtagning och ingen prisutdelning men direkt efter målgång får alla barn medalj.
Uppvärmning: Friskis & Svettis håller denna från scenen intill starten ca 15 minuter före start.
Medföljare: Mindre barn får gärna ha med sig en vuxen under loppet. Det är mycket folk i rörelse i Knektaparken och det kan kännas tryggt att ha en vuxen i närheten både när man springer och efter att ha gått i mål.
Vatten finns att få efter målgång.
Nummerlappen ska bäras på bröstet. Säkerhetsnålar att fästa nummerlappen med finns i nummerlappskuvertet. Nummerlapparna för de deltagare som är anmälda på 5 km eller 10 km har ett chip för tidtagningen. Promenadklassens nummerlappar saknar chip, därför är det viktig att rätt nummerlapp används.
Nummerlappar lämnas ut ordervis, dvs nummerlappar till alla anmälda i en order (laganmälda och individuella) hämtas ut samtidigt av en person. Nummerlappar lämnas ut mot det order-ID som står på bekräftelsen du får när anmälan är gjord.
Hämta ut din nummerlapp i Hovslätts IK:s klubbstuga vid idrottsplatsen ”Hovet” i Hovslätt söder om Jönköping. Adress: Idrottsgatan 7
eller i Atteviks bilhall intill Knektaparken
OBS! Om du är anmäld efter den 6 augusti kan du inte hämta ut nummerlapp i förväg i Hovslätt utan endast i Atteviks bilhall den 12 augusti.
Kl 18.30 går startskottet för Blodomloppet i Knektaparken.
Lilla Blodomloppet startar Kl 17.30, också i Knektaparken.
Samma bansträckning som tidigare år. 5 km springer ett varv runt Rocksjön och 10 km springer samma varv som 5km för att sedan springaupp mot Rosenlundsskolan och in bland bebyggelsen runt Hermansvägen. Banorna är kontrollmäta.
För 5km-löparna finns en vätskestation efter ca 2,5km i närheten av ICA Maxi. För 10 km-löparna finns förutom vätskestationen vid 2,5km ytterligare en vätskestation efter ca 7km vid Rosenlundsskolan.
Ta med din pälskling på Blodomloppet!
I år ger ICA Försäkringar extra uppmärksamhet till hundägare i Jönköping.
Anmäl dig individuellt till promenadklassen med rabattkoden ICAPALSKLING, så kan du efter målgång hämta en goodiebag i ICAs tält.
Blodomloppet välkomnar alla ansvarsfulla hundägare med kopplade hundar. Vi ses vid startlinjen! 🐶❤️
Du som vid anmälan anger att du är blodgivare får en blodgivargåva som hämtas ut vid hos personalen från GeBlod. Du hittar dem vid blodbussen som står uppställd vid start- och målområdet i Knektaparken. Visa upp din nummerlapp eller uppge ditt namn och startnummer. Har du missat att ange att du är blodgivare eller är osäker, meddela oss på jonkoping@blodomloppet.se.
Evenemangsområdet är i Knektaparken vid Rocksjön i Jönköping. Här finns:
Det finns också omklädningsmöjligheter vid ”Jönköping Energi Arena” men i begränsad omfattning. Bäst är att byta om hemma.
I Atteviks bilhall intill Knektaparken finns:
Gratis parkering finns vid köpcentret Asecs, inte långt ifrån Knektaparken. Begränsat antal parkeringsplatser mot avgift precis vid start- och målområdet. Tar du buss går linje 3, 11, 17 och 35 förbi Knektaparken. Hållplats precis intill start- och målområdet.
Knektaparken ligger vid Rocksjön intill Odengatan i Jönköping. Kommer du med bil på E4 norrifrån tar du avfart 98b (Trafikplats Ekhagen) och åker mot Jönköping C. Söderifrån tar du avfart 97 (Trafikplats A6) och åker mot Jönköping C.
Alla som fullföljer får medalj, T-shirt, dricka och frukt.
Registrerade blodgivare kan hämta ut sin blodgivargåva hos Blodcentralen i Blodbussen.
Barnen som deltar i ”Lilla Blodomloppet” får tröja, medalj. Delas ut direkt efter målgång.
Hittar du fel i resultatlistan anmäler du det till resultat@racetimer.se.
Bemannad effektförvaring finns inne i Atteviks Bilhall. Ingång från Knektaparken.
Bäst är att byta om hemma. Annars finns omklädningsmöjligheter under läktaren på ”Jönköping Energi Arena”. Toaletter finns i Knektaparken.
15 minuter före start sker gemensam uppvärmning på startplatsen som leds av Hovslätts IK:s gymnastiksektion. Lilla Blodomloppet har gemensam uppvärmning under ledning av Friskis & Svettis 15 minuter före start.
Röda Korset har tält med personal vid start- och målområdet. Dessutom finns funktionärer runt banan OBS! Vid akuta skador eller sjukdomstillstånd, ring 112.
Ni som har anmält lag kan hämta ut en picknick-kasse. Kupongen som ger dig rätt till picknick-kasse är tryckt på utsidan av nummerlappskuvertet. Tänk på att spara hela kuvertet eller klipp ut själva kupongen. Kassar hämtas ut i tältet vid start- och målområdet precis intill kanotstadion “Jönköping Energi Arena”. Efter måltiden ber vi er att slänga skräp på anvisad plats.
Se vad som ingår i årets picknick här.
Här hittar du affischer som du kan sätta upp på din arbetsplats
Blodomloppet_Affisch_A4_Jönköping
Tel: 036 – 753 49 (Kansli)
Kansli ej alltid bemannat. Använd i första hand mailadress nedan.
E-post: jonkoping@blodomloppet.se
Tel: 010-242 23 83
E-post: blodcentralen.jonkoping@rlj.se