Anmälan är öppen till årets viktigaste lopp! 🩸 Vi vill passa på att tipsa om att ni kan använda Friskvårdsbidraget till anmälningsavgiften!
Vi finns i Wellnet, Epassi och Benify. Annars är det förstås bara att anmäla sig som vanligt, bilda lag och ha kul!
Välkomna till oss i Örebro! 😊
Anmälan görs individuellt eller i lag. Ett (1) lag kan bestå av max 5 deltagare. Lagdeltagare inom samma lag kan delta i olika distanser/klasser.
Ange information i Steg 1 till kontaktpersonen för anmälan och i Steg 2 för deltagare.
Om du vill anmäla många personer samtidigt, ladda ner vår Excel-mall som du hittar på anmälningssidan.
Kontakta oss på kansli@blodomloppet.se om du vill anmäla fler än 50 deltagare.
Blodgivare: 40 kr rabatt
ICA-stammis: 40 kr rabatt (via ICAs kundportal, går ej att kombinera med rabatt för Blodgivare)
Sista anmälningsdag är den 18 maj för lag. Individuella kan anmäla sig fram till ca 30 min innan start men till högre avgift.
Efteranmälan av individuella deltagare kan ske via anmälningssystemet, i samband med nummerlappsutdelningen och på tävlingsdagen ca 15.00-17.30 (ca 15.00-16.30 för Lilla Blodomloppet) på Trängens IP.
Om ni efteranmäler er via anmälningssystemet under tävlingsdagen hämtar ni ut nummerlapp och tröja på Trängens IP och visar upp att ni har betalt.
Efteranmälan av lag är inte möjligt, vilket beror på att slutlig beställning av picknickassar sker ca 5 dagar före loppet.
OBS! Då det brukar bli långa köer till efteranmälan, vädjar vi att du är ute i god tid för att vara säker på att kunna delta i loppet.
Ändringar (t ex byte av namn, klass eller distans) kan göras genom att skicka ett mail till orebro@blodomloppet.se eller på tävlingsdagen ca 15.00-17.30 på Trängens IP. Om du mejlar, så gör det i god tid innan loppet. Har du inte fått svar, så har inte ändringen utförts och du måste då säga till på plats i stället. Det är inte tillåtet att springa en annan sträcka eller i ett annat namn utan att meddela oss först.
OBS! På tävlingsdagen tar vi ut en avgift på 50 kr för ändringar eller ersättning för förlorad nummerlapp.
Efteranmälan och ändringar betalas via Swish (123 02 95295) eller i undantagsfall kontant (jämna pengar). Blodgivare och ICA-stammis får ingen rabatt under efteranmälan, men blodgivargåva efter målgång.
Start och mål: Trängens IP
Banorna går på cykel- och gångbanor runt Örebros västra delar, underlaget är främst asfalt men även grus och gräs förekommer. Både 5 km (5038 m) och 10 km går i ett varv och är kontrollmätta av förbundsbanmätare Bertil Sundin.
Dessa bansträckningar gäller från 2016 och kontrollmättes 2016-05-22 av förbundsbanmätare Bertil Sundin.
(banan är 5038 m)
(ca 750 m)
Alla anmälda blodgivare får en ”Blodgivarbiljett” som antingen är en bloddroppe förtryckt på din nummerlapp för anmälda innan 15 maj, eller fastsatt på nummerlappen, vilken kan kvitteras mot en särskild VIP-gåva i blodcentralens tält.
Trängens IP ligger centralt beläget i Örebro. Adressen är Karlsgatan 62, 703 41 Örebro. Se karta.
Väskor och värdesaker kan lämnas in för förvaring under Blodomloppet. Inlämning och utlämning kan ske ca 17.00-20.30 vid Trängens kanslibyggnad (mot parkeringen). Eventuellt kvarglömda väskor eller värdesaker kan avhämtas på BK Forwards kansli, telefon 019-10 53 70.
OBS! att inlämning sker på egen risk. Området kommer vara bevakat av funktionärer, men vi tar inget ansvar för förlorade föremål.
Nummerlappsutdelning:
För klasserna 5 km och 10 km är nummerlapparna försedda med ett chip (fliken högst upp) som måste sitta synligt på nummerlappen för att start- och måltider ska kunna registreras. Kolla upp lagnamn för lag eller startnummer för individuella på förhand i startlistan.
Tröjor delas ut i samband med nummerlappsutdelningen. Även deltagarna i Lilla Blodomloppet får funktionströjor. Tröjstorlek anges i samband med anmälan. Det finns även möjlighet att avstå från att beställa tröja.
OBS! Vi ber om överseende att det finns risk att vissa tröjstorlekar tar slut! Om du fick fel tröjstorlek när du hämtade ut nummerlappen, kan du byta storlek på tävlingsdagen vid utdelningen på Trängens IP.
Omklädningsrum med dusch och toaletter finns i ishallen (ingång i byggnadens högra del) för både damer och herrar. Tillfälliga toaletter finns mittemot Trängens IP, nära cykelvägen där startområdet är.
För personbilar på Trängens grusplan samt för bussar på parkeringen framför Trängens kanslibyggnad. Följ skyltar och funktionärers anvisningar.
Då det är ont om parkeringsplatser vid Trängens IP, vädjar vi att så många som möjligt går, cyklar, samåker eller åker kommunalt till tävlingsplatsen. Det finns en särskild markerad parkering för cyklar på gräset mittemot entrén till Trängens IP.
Parkering utanför anvisat område är ej tillåtet och att det finns risk för parkeringsböter.
Delas ut till alla anmälda lag och till de som beställt ”Extrakasse”. Varje lag får en ”Picknick-biljett”, som hittas på nummerlappskuvertet ifall man anmälde sig innan 15 maj, eller annars är fastsatt på en av nummerlapparna. Biljetten kan kvitteras mot en kasse vid picknick-tältet.
OBS! Innehållet kan variera något beroende på leverantörer.
Du som deltagare i ett av våra lopp erhåller en t-shirt, nummerlapp, medalj, gåva till blodgivare.
Medalj kan hämtas i närheten av målområdet.
Hederspriser delas ut till de tre första damerna och herrarna på 5 km och 10 km. Prisutdelning sker ca 19.30 från scenen på Trängens IP.
Sjukvårdare kommer att finnas vid start- och målområdet samt vid vätskekontrollerna på 5 km och 10 km. Sjukvårdspersonal finns även i blodbussarna. Hjärtstartare finns hos sjukvårdarna och i blodbussarna.
Vid allvarlig olycka eller sjukdomsfall, ring alltid 112, och kontakta därefter sjukvårdare eller funktionär!
Möjlighet att få massage kommer finnas efter målgång.
17.15 Lilla Blodomloppet
17.45 Specialomloppet
18.15 10 km
18.20 5 km
18.25 Promenad 5 km
Reservation för eventuella ändringar. Om du avser att ta det lugnare, vänligen ställ dig en bit bak i startgruppen.
Tidtagning sker för 5 km och 10 km löpning. Vid starten finns en startbåge vilket innebär att man får sin starttid registrerad när man passerar startlinjen. För er som tävlar om topplaceringarna (plats 1-3 i varje klass) är det dock först i mål som gäller. Det är inte tillåtet att byta sträcka under loppets gång utan att meddela oss före loppet.
Du som inte har så bråttom, tänk på att hålla till höger och gå inte fler än två i bredd. Ställ er längre bak i startledet ifall ni är ovana/långsammare löpare. Tiden tas vid passering av startbågen.
OBS! Det är inte tillåtet att gå med stavar, hund, barnvagn, rollator, rullstol eller liknande i löpklasserna men du är välkommen i promenadklassen. Ställ dig långt bak i startfållan pga trängseln vid start.
Upploppet på Trängens IP är gräsunderlag.
Uppvärmning sker från scenen inne på Trängens IP, ca 16.55 för Lilla Blodomloppet och ca kl 17.55 för 5 km och 10 km.
Uppvärmning för Specialomloppet sker vid den lilla scenen bredvid starten, ca kl 17:35.
5 km: vatten serveras efter ca 3 km och efter målgång.
10 km: vatten serveras efter ca 4 km, 7 km och efter målgång.
Lilla Blodomloppet: vatten serveras efter målgång.
Alla deltagare får en banan efter målgång.
Alla individuella deltagare och Lilla Blodomloppet får en ”Korvbiljett”, som är fastsatt på nummerlappen, vilken kan kvitteras mot en korv med bröd vid serveringen vid Trängens kanslibyggnad (mot planen). Det finns ett begränsat antal vegetariska korv-alternativ.
E-post: orebro@blodomloppet.se
Tel: 019-602 1180
E-post: blodcentralen@regionorebrolan.se