10 & 11 juni 2025
350 kr (18 november– 20 maj)
400 kr (21 maj–9 juni) Endast individuella anmälningar efter 31 maj
450 kr (10 juni– 11 juni) Endast individuella anmälningar efter 31 maj
40 kr rabatt för blodgivare, uppges i samband med anmälan.
Om du vill anmäla många personer samtidigt, ladda ner vår Excel-mall som du hittar på anmälningssidan eller hör av dig till stockholm@blodomloppet.se så kan vi skapa en kundsida för att enklare anmäla många deltagare.
Kortbetalning för anmälan upp till 1500 kr, därefter är e-postfaktura och e-faktura möjligt betalsätt.
Ett lag består av 5 personer. Du behöver ha namn klara på tre deltagare. två av deltagarna kan du komplettera med namn fram till 20/5. Lagdeltagare inom samma lag kan delta i olika distanser/klasser. En picknickkasse ingår alltid i en laganmälan.
Varje lag ska namnges med ett lagnamn vid anmälan. Lagnamnet är fritt att välja men ett tips är att namnge med företagsnamnet först (eller annat samlingsnamn), följt av unikt lagnamn; till exempel ”SEB Lag 1”, ”SEB Lag 2” etc. eller ”OCTA – Kul att springa”, ”OCTA – Viktigt att ge blod” etc. På så sätt sorteras lagets nummerlappar tillsammans och det går mycket snabbare att hämta flera lags nummerlappar samtidigt.
Sista anmälningsdag för lag är 30 maj. Laganmälan, komplettering av namn eller köp av extra picknickkasse går ej att göra efter den 30 maj.
Individuella anmälningar går att göra fram till loppdagen.
Sista dagen för att komplettera namn till ditt lag är 20 maj. Detta gör du själv via er kundsida eller genom e-post till stockholm@blodomloppet.se. Ange då namn, e-post, födelseår, tröjstorlek, klass och om deltagarna är blodgivare.
Efter 20 maj kan lagkompletteringar endast göras på plats i Nummerlappsutdelningen på Odenplan eller på plats på eventdagarna. Då kostar varje ändring 100 kr och betalning endast via Swish. Förbered följande blankett. Lagkomplettering – blankett
Sista dagen för att byta namn på deltagare i ditt lag är 20 maj. För att byta ut deltagare skickar du namn, e-post, födelseår, tröjstorlek, klass och om deltagarna är blodgivare till stockholm@blodomloppet.se.
Efter 20 maj kan byte av namn på deltagare endast göras på plats i Nummerlappsutdelningen på Odenplan eller på plats på eventdagarna. Då kostar varje ändring 100 kr och betalning endast via Swish. Förbered följande blankett. Byte av deltagare/klass – blankett
Av säkerhetsskäl är det inte tillåtet att delta i en annan persons namn och startnummer. Och du vill ju ha resultatet i rätt namn!
16.30 Tidtagning 5 km
16.50 Promenad 5 km
17.30 Tidtagning 10 km – Tävlingsklass om man vill tävla
17.40*Tidtagning 10 km
18.10 Tidtagning 5 km – Tävlingsklass om man vill tävla
18.15* Tidtagning 5 km
18.30 Promenad 5 km
19.00 Tidtagning 5 km
*öppnas vid behov
Starttider kan bli fulla, anmälan flyttas då över till nästkommande starttid med samma distans.
Man kan starta i olika startgrupper men tillhöra samma lag.
15.45 Lilla Blodomloppet 7-12 år 1,1 km
15.50 Lilla Blodomloppet 1-6 år 800 m
Promenad har ingen tidtagning. Stavar är tillåtna endast i promenadklasserna.
Inga barnvagnar eller hundar är tillåtna under loppet men såklart på evenemangsområdet.
5 km – minimiålder 9 år
10 km – minimiålder 11 år
Samla teamet
Blodomloppet Stockholm är den perfekta våravslutningen eller sommaraktiviteten. Här finns det en distans och ett lopp för alla. Ni springer … eller promenerar som ett lag men ni kan anmäla er till olika distanser och tider. Njut av denna härliga vår & försommarkväll tillsammans med dina kollegor och avsluta med en härlig picknick tillsammans.
Främja hälsan
Fysiskt ansträngande arbete är vanligt i arbetslivet, samtidigt ökar stillasittandet inom många yrken. Oavsett om arbetet innebär mycket stående, stillasittande eller om det är fysiskt ansträngande så är det viktigt med rörelsevariation. Med större möjligheter till fysisk aktivitet på kontoret följer även ökad nöjdhet med arbetsplatsen visar en undersökning. 86 procent av de som blir uppmuntrade till rörelse på kontoret är nöjda med sin arbetsmiljö. Att ha ett gemensamt mål att träna mot bidrar till att träningen faktiskt blir av samt att det bidrar till bättre hälsa på företaget. Använd friskvårdsbidraget.
Bjud in nätverket
Vill du som företag eller privatperson bjuda in dina kunder eller deltagare till en trevlig uppsamlingsplats under Blodomloppet rekommenderar vi er att boka ett tält. Det är en perfekt samlings- och marknadsföringsplats på Blodomloppets evenemangsområde.
Genom våra tälterbjudanden och tilläggstjänster hoppas vi att ni lockar ännu fler kollegor att vara med genom att samlas här med picknickkassen efter att alla har gått i mål. Nedan gör du din tältbeställning och med det väljer storlek och eventuella tillval.
Vi erbjuder ett begränsat antal tält så först till kvarn gäller. Tältanmälan är öppen fram till 30 maj.
Nyhet!
Som extra tillval finns nu att få nummerlappar och/eller T-shirts levererade till företagstältet vid ankomst, om ni har ont om tid att hämta ut detta innan loppdagarna.
Vid frågor kontakta blodomloppet@stockholm.se
Här kan du boka tält!
Varmt välkomna!
Vill du hyra ett tält till laget, bjuda in kunder eller deltagare till en trevlig samlingsplats under Blodomloppet? Tält är en perfekt samlings- och marknadsföringsplats för ditt företag på Blodomloppets evenemangsområde.
Antalet tält som finns för uthyrning är begränsat så först till kvarn gäller. Fram till 30 maj är tältanmälan öppen.
NYHET!
Extra tillval med att få nummerlappar och/eller T-shirts levererade till företagstältet till ankomst. På så sätt slipper ni lägga tid på att hämta ut innan.
Nummerlappsutdelning 2025, centralt i Stockholm
Exakt plats för nummerlappsutdelning annonseras under våren.
Du kan som enskild person hämta nummerlappar åt fler samtidigt. Ta med startbevis (som du fått på e-post) på de personer eller lag du ska hämta ut nummerlappar till.
Kom överens inom laget vem som hämtar. Nummerlapparna hämtas till hela laget samtidigt i ett kuvert.
Fliken högst upp på nummerlappen mäter tiden, ta ej bort denna flik. Ingen flik finns på nummerlappen i promenadklassen.
För barn med spring i benen
En lättsam och rolig utmaning för barn upp till 12 år som gillar att springa, skutta eller gå runt en eller flera banor. T-shirt och medalj till alla barn och ungdomar som deltar.
1-6 år tar sig runt en 800 meters bana och 7-12 år deltar på en 1 100 m bana.
Föräldrar får springa med om barnet vill.
Uppvärmning en sker med Friskis&Svettis.
Lilla Blodomloppet genomförs endast 12 juni.
Starttid
15.45 1100 m för 7-12 år
15.50 800 m för 0-6 år
För våra barn och unga
Lilla Blodomloppet är ett viktigt arrangemang, inte bara för att uppmärksamma blodgivningen utan mest för att vara med och skapa bra vanor. Ge barnen möjlighet att upptäcka sann rörelseglädje. Något som främjar hälsa och välmående bland unga och startar en positiv spiral att följa genom livet.
Blodomloppet 5 km:
Bansträckningen kan komma att justeras sent inpå loppet med 100m kortare sträcka.
Nuvarande bansträcka är 5,3 km
Blodomloppet 10 km:
Bansträckningen kan komma att justeras sent inpå loppet med 100m kortare sträcka.
Nuvarande bansträcka är 10,39 km
Lilla Blodomloppet 1-6 år – 900 m:
Lilla Blodomloppet 7-12 år – 1100 m:
Vatten finns vid Start, efter 2,5 km, 6 km och vid målgång. Sportdryck finns vid 6 km och i Mål.
Blodomloppets arena ligger på Djurgårdsbrunn precis efter Djurgårdsbrunnsbron där Djurgårdsbrunnsvägen övergår till Manillavägen.
Inga omklädningsrum eller duschar finns på arenan. Däremot finns det gott om toaletter.
Det finns möjlighet att lämna in en väska för bevakning under loppet. Väskorna förvaras i inhägnat område utomhus (ej i tält). Vid regn kan det bli blött. Väskinlämningen är gratis för alla deltagare. Arrangören ansvarar ej för IT-utrustning i dessa väskor.
Sjukvårdspersonal finns på evenemangsområdet.
Det finns en Food truck från Mackverket, Glassvagn från Sia Glass samt en kafeteria på arenan om man önskar köpa kompletterande fika/mat.
Gratisbussar från Karlaplan
Från kl. 15.00 går Blodomloppets gratisbussar mellan Karlaplan och Djurgårdsbrunns Wärdshusparkering på Djurgården. Från busshållplatsen är det en kort promenad till evenemangsområdet. Bussarna går löpande från Karlaplans tunnelbaneuppgång.
Blodomloppets arena ligger på Djurgårdsbrunn precis efter Djurgårdsbrunnsbron där Djurgårdsbrunnsvägen blir Manillavägen.
Cykla till Djurgården
Välkommen att cykla till Blodomloppet! Vi har en stor cykelparkering som vår partner MIOO bemannar. De utför även enklare cykelservice och drop-in, i mån av plats.
Parkering
Det finns tyvärr inga abonnerade parkeringsplatser för bilar nära Djurgårdsbrunn vid start- och målplatsen.
T-shirt ingår till alla Blodomloppsdeltagare som bokat vid anmälan.
I anmälan väljer du vilken storlek du vill ha.
Blodomloppets t-shirt hämtas ut i samband med nummerlappsutdelningen eller i t-shirttältet på arenan från klockan 15.30 fram till kl. 19.00.
På nummerlappen finns en talong som visar vilken storlek du beställt, riv av och släng efter uthämtning.
Storleksbyte endast mjöligt på arenan. Om du inte har en storlek angiven på din nummerlapp måste du uppvisa ditt startbevis där storleken syns. Startbeviset har du fått på din angivna mailadress.
Picknickkasse ingår automatiskt när du gör en laganmälan. Se till att du anmäler ett lag och inte 5 individuella löpare.
I individuell anmälan ingår inte picknickkasse men kan köpas till för 295 kr fram till den 30 maj.
Picknickkassen hämtas ut i Picknicktältet på målområdet från kl. 16.30 under eventdagarna mot uppvisande av picknickbevis. Du får picknickbeviset i ditt kuvert med nummerlappen om du har anmält lag. Extra beställda picknickbevis erhålls också vid nummerlappsutdelningen.
Picknickkassen 2025
annonseras under våren
Picknickkassen 2024
Tillsammans med DB Schenker och Stadsmissionen Stockholm gör vi tillsammans en insats under Blodomloppet. Du kommer därmed kunna skänka den överbliven picknickmaten från din kasse direkt på plats. Vi kommer därefter dela ut mat direkt till akut boenden samma kväll.
Tack för att du hjälper oss med välgörenhet!
Alla anmälda blodgivare får en blodgivargåva. Blodgivargåvan hämtas ut vid blodcentralens tält på arenan.
Hitta till oss – Öppettider & kontakt | geblod.nu för att hitta din närmaste blodbuss.
Inför varje start bjuder Friskis&Svettis in till uppvärmning så att du är peppad, uppvärmd och redo för ditt lopp. Kom i god tid till din start för att hinna värma upp ordentligt. Insläpp i startfållan är ca 20 min innan start.
Här hittar ni samlad Startinformation till er som ska delta i Blodomloppet. PDF:en är nerladdningsbar och kan skickas vidare.
Alla deltagare i klasserna ”Tidtagning 5 km och 10 km” får sina resultat publicerade efter loppet. Ingen tidtagning sker i promenadklassen. Syns du ej i resultatlistan? Då kanske du är anmäld som anonym deltagare. Maila ditt namn och vilken dag du sprang till stockholm@blodomloppet.se om du vill bli synlig.
Blodomloppet Stockholm 2023 – 13 juni
Blodomloppet Stockholm 2023 – 14 juni
Blodomloppet Stockholm 2022 – Dag 1
Blodomloppet Stockholm 2022 – Dag 2
Blodomloppet Stockholm 2019 – Dag 1
Blodomloppet Stockholm 2019 – Dag 2
Blodomloppet Stockholm 2018 – Dag 1
Blodomloppet Stockholm 2018 – Dag 2
Prisutdelning för de tre snabbaste damer respektive herrar i startgrupp 10 km kl. 17.30 samt 5 km kl. 18.10.
T-shirt och medalj ingår till alla anmälda deltagare.
E-post: stockholm@blodomloppet.se
Tel: 08-765 26 15
Telefontid onsdagar kl 9–11
Enklast och snabbast når du oss via e-mail. Vi svarar snabbt inom kontorstider. Föredrar du kontakt via telefon utöver vår telefontid? Maila oss, så ringer vi gärna upp dig.
Tel: 08-123 811 11