Anmälan görs individuellt eller i lag. Ett (1) lag kan bestå av max 5 deltagare. Lagdeltagare inom samma lag kan delta i olika distanser/klasser.
Ange information i Steg 1 till kontaktpersonen för anmälan och i Steg 2 för deltagare.
Om du vill anmäla många personer samtidigt, ladda ner vår Excel-mall som du hittar på anmälningssidan.
Kontakta oss på kansli@blodomloppet.se om du vill anmäla fler än 50 deltagare.
Sista ordinarie anmälningsdag är den 21 augusti 2023. Det är också sista dagen att anmäla ett lag. Efteranmälan individuellt är möjlig tom 28 augusti kl. 17.30. Efteranmälan görs på anmälningssidan.
5 km och 10 km: Start/mål sker på Rocklunda området, fotbollsplanerna norr om ridhuset. Banorna kommer vara snitslade med Blodomloppet-snitslar och flaggvakter kommer vara utplacerade på strategiska platser.
OBS! På grund av ett försenat byggarbete vid Faunapassagen kommer 10km-banan dras om och gå ner från Vallbyleden, över Skerikebron och direkt höger för att följa grusvägen längs Svartån under Ringvägen och sedan vänster i höjd med bron över Svartån.
Lilla Blodomloppet: Loppet för barn 1-12 år startar 17.15 och är ca 600 meter. Starten går vid startbågen där de längre loppen startar och sträcker sig runt Rocklunda IP. Målgången sker under målbågen. Alla deltagare får en t-shirt och medalj. Uppvärmning i anslutning till starten ca 17.00.
Blodgivargåvan delas ut vid blodcentralens tält.
Rocklunda IP, fotbollsplanerna norr om ridhuset.
Du kommer kunna lämna in väska till en övervakad väskinlämning på eventområdet. Längst ner på din nummerlapp har du lappar att riva av för att identifiera din väska. Nummerlapp krävs för att kunna lämna in och hämta ut din väska.
Nummerlappar kommer delas ut vid olika tillfällen under veckan innan arrangemanget. Mer info om när, var och hur presenteras här närmare arrangemanget.
Ändringar kan göras via mail till vasteras@blodomloppet.se fram till måndag 26/8. Därefter kan de endast göras på plats mellan 15.00-17.30. Ska du ändra sträcka med tidtagning registreras nummerlappen om men det kan fortfarande stå den sträckan du var anmäld till från början. Är du osäker kan du kolla på ditt namn i startlistan där det står den sträckan du är registrerad till. Ska du byta från tidtagning till promenad behöver du inte göra ett byte utan endast klippa bort chipet överst på nummerlappen.
Omklädning sker hemma eller i Bombardier Arena. Omklädningen är öppen mellan kl. 17.30 och 21.30. Kom ombytta i möjligaste mån.
Toaletter finns vid start- och målområdet.
Norr om Västerås Arena och parkeringen vid ABB Arena Nord. Försök att ta cykel eller lokalbuss (gratis mot uppvisade av nummerlapp). Det är ofta stora problem att komma från Rocklunda med bil.
Du kan lämna in din cykel till personal från ”Sportson” som är på plats, de kommer att göra en enkel service på cyklar.
Alla deltagare åker gratis buss till och från Blodomloppet. Visa upp nummerlappen för chauffören (nummerlappen måste du alltså ha hämtat ut innan arrangemangsdagen). Utnyttja detta i så hög utsträckning som möjligt då det ofta uppstår bilköer från Rocklunda IP efter evenemanget.
Du som ingår i ett lag kan hämta ut en picknickkasse kan hämtas ut från 17.00 på målområdet.
Ta med uthämtningsbeviset (värdehandling), som är en ruta på kuvertet där nummerlapparna ligger i. Rutan kan klippas ut. Vi delar inte ut picknick utan uthämtningsbeviset.
Vid målgång får alla deltagare en medalj. Hederspriser delas ut till de tre främsta i respektive individuell klass.
Blodcentralen lottar ut en cykel och flera andra fina priser bland de som är blodgivare och som anmäler sig som nya blodgivare under kvällen. Det kommer även finnas en tipspromenad där du kan vinna fina priser.
Röda Korset kommer att finnas vid start och mål samt utefter banan.
Team Massageterapeuterna finns på plats och masserar efter genomfört lopp.
Start sker på Rocklunda IP. Fotbollsplanerna norr om ridhuset.
17:15 Lilla Blodomloppet
18:00 10 km – STARTGRUPP 1
deltagare med målet att springa under 50 min
18:05 10 km – STARTGRUPP 2
deltagare med målet att springa mellan 50-60 min
18.10 10 km – STARTGRUPP 3
deltagare med en måltid över 60 min
18:25 5 km – STARTGRUPP 4
deltagare med målet att springa under 30 min
18:30 5 km – STARTGRUPP 5
deltagare med målet att springa 30-40 min
18.35 5 km – STARTGRUPP 6
deltagare med en måltid över 40 min
18:35 Promenad 5km.
Startar längst bak i startgrupp 6.
Se till att du startar i den grupp som passar din målsättning bäst. Tiden startar inte förrän du passerar startlinjen så det är ingen brådska iväg. Längs banan håller gående till höger och löpande till vänster.
Gemensam uppvärmning före start av Friskis & Svettis. Start för uppvärmning är ca kl 17.45 och ca kl 18.10.
Vätskekontroller ute på banan: 2 st på 10 km och 1 st på 5 km samt vid mål. Allt deltagande sker på egen risk.
Här träffar du GeBlods härliga medarbetare. Du kan anmäla intresse och testa om du kan bli blodgivare. OBS! Detta gör du innan loppet och det påverkar inte din prestation i loppet. Du kan även boka en tid för provtagning efter loppet.
Vill ditt lag ha ett tält eller beachflagga på evenemangsområdet? Kostnaden är 5 000 kr/tält och 2 500 kr/beachflagga. Kontakta vasteras@blodomloppet.se.
Sportson som under många år har utfört lättare service på cyklar under Blodomloppet kommer tyvärr inte kunna närvara 2023. De sponsrar dock fortfarande med en cykel och cykelhjälm som lottas ut bland alla som anmäler sig till att bli blodgivare och kommer på provtagning.
Tel: 021-13 59 60
Telefontid kl 10.00-15.00
E-post: vasteras@blodomloppet.se
Tel: 021-17 35 39
E-post: geblod@regionvastmanland.se