28 augusti 2025
Anmälan görs individuellt eller i lag. Ett (1) lag kan bestå av max 5 deltagare. Lagdeltagare inom samma lag kan delta i olika distanser/klasser.
Om du vill anmäla många personer samtidigt, ladda ner vår Excel-mall som du hittar på anmälningssidan.
Kontakta kansli@blodomloppet.se om du vill få hjälp att skapa en kundsida eller rabattkod, passar ditt företag som anmäler fler än 20 deltagare.
Sista anmälningsdag är den 28 augusti.
Det går att efteranmäla sig på plats vid arrangemangsområdet fram till start. Anmälan görs vid nummerlappstältet.
Blodgivargåvan delas ut vid blodcentralen GeBlods tält på arrangemangsområdet.
Ta gärna en bild på dig och dina lagkompisar när ni springer Blodomloppet och dela den med oss! Använd länken nedan för att få med vår fina Blodomloppsram. Påminn gärna dina följare i ditt inlägg om att vi rör oss tillsammans för att uppmärksamma den livsviktiga blodgivningen! ❤️ #blodomloppet
Evenemangsområdet på Sola arena öppnar kl 16.00.
Alla deltagare ska bära nummerlapp på bröstet. Nummerlapparna för de deltagare som är anmälda på 5 km eller 10 km har ett chip för tidtagningen. Promenadklassens nummerlappar saknar chip, därför är det viktig att rätt nummerlapp används. Och då det är olika nummerserier för damer och herrar vill vi inte att en man använder en nummerlapp för damer, eller vice versa.
Om du är medveten om att du deltar i fel nummerlapp är vi tacksamma om du meddelar detta till funktionärerna vid målet.
Du kan hämta din nummerlapp vid följande tillfällen på ICA Maxi Välsviken:
*För långväga gäster kommer man kunna hämta nummerlapp på arrangemangsdagen på Sola arena från kl 15.00
Vi rekommenderar att du byter om hemma. Omklädningsmöjligheter finns på Sola arena.
Det finns gott om parkering runt Sola arena mot parkeringsavgift. Men vi värnar om miljön och hoppas alla som har möjlighet att åka kollektivt eller tar cykel till området.
Picknickbeviset kommer att vara fäst på baksidan av nummerlappen hos lagledaren vid utdelning. Kassar hämtas ut i tältet vid arrangemangsområdet Sola arena, picknickbeviset lämnas till funktionärerna.
Efter måltiden ber vi er att slänga skräp i utplacerade containrar och eventuella pantflaskor på anvisad plats.
Du som springer Blodomloppet på distans får ett Picknick-presentkort tillsammans med din t-shirt och nummerlapp.
Tidtagningen är nettotid som innebär att din tid inte startar förrän du springer över startlinjen. Samtliga startar kl 18.30 (promenadklass startar sist).
Resultat presenteras på webben under ”Resultat”. Kom ihåg att om du vid anmälan uppgett att du inte vill ha namnet synligt på internet syns endast ditt startnummer och tid. Hittar du fel i resultatlistan anmäler du det till resultat@racetimer.se
Alla som fullföljer får medalj, t-shirt, dricka och frukt. Dessutom delas priser ut till de tre snabbaste löpare på 5 och 10 km (damer respektive herrar).
Prisutdelning sker kl 19.30. Du som är registrerad blodgivare kan hämta ut blodgivargåvan vid GeBlods tält på arrangemangsområdet.
Arrangörsförening IF Göta Karlstad har sjukvård på plats, både på arrangemangsområdet samt utplacerad längs med banan för att snabbt kunna ta sig till plats.
Om någon deltagare behöver sjukvård, kontakta närmaste funktionär som i sin tur kontaktar sjukvårdsansvarig.
OBS! Vid akuta skador eller sjukdomstillstånd, ring 112.
Samtliga startar kl 18.30 (promenadklass startar sist).
Start för lilla Blodomloppet kommer att vara kl 17.45.
Uppvärmningen kommer i år att ske inne på Sola arena framför scenen på fotbollsplanen. Uppvärmning kommer att ske ca kl 18.10 för samtliga deltagare i Blodomloppet.
Lilla Blodomloppet kommer att få en kortare uppvärmning 5 minuter innan start.
Uppvärmningen leds av Friskis & Svettis Karlstad.
Det kommer att finnas vätskestationer längs banan.
Tel: 054-21 23 27
E-post: tavling@ifgota.se
Tel: 010-831 95 00
E-post: geblod@regionvarmland.se