Bra att veta – Tävlingsinfo

Detta är en lång sida med mycket information, så för att hjälpa dig att hitta har vi samlat länkar till sidans olika delar överst:

Inbjudan – Information om det viktigaste du behöver veta för att vara med

Tröjor – Info och storleksguide för funktionströjan

Anmälningsläge – Hur många är anmälda till Blodomloppet i Linköping

Träningskvällar – Häng med på våra träningskvällar i Ryd

Start-PM – Detaljerad information om tävlingen

Pastasallad – Beställ en pastasallad i förväg

Tältregler – Ett tält för ditt lag kan vara trevligt

Musik – Vilka musikgrupper underhåller i år

Väskor – Regler för vår väskförvaring

Inbjudan

Välkommen till Blodomloppet i Linköping torsdag 1 juni 2017

Inbjudan för utskrift [pdf, 1 MB]

IK Akele och Blodtappen i Östergötland arrangerar för tjugoförsta gången Blodomloppet i Linköping torsdagen den 1 juni 2017 med start och mål på Stångebrofältet.

Klasser
5 km tidtagn (dam & herr), 10 km tidtagn (dam & herr), Promenad 5 km (dam & herr), Lilla 600 m (flickor & pojkar), Lilla 1,6 km (flickor & pojkar)

Anmälan sker på denna länk
Betalningsinstruktioner kommer i slutet av anmälningsproceduren. Man kan välja mellan bankgirobetalning, plusgirobetalning, swish, kortbetalning eller direktbetalning i internetbank. Företag, organisationer och föreningar kan också få faktura på epost (ingen extrakostnad) eller pappersfaktura (50 kr tillägg).

Individuella löpare
För individuella löpare anges namn, födelseår, telefon/e-post, tröjstorlek, klass och om du är blodgivare. Är du blodgivare får du rabatt på startavgiften.

Lag
Ett lag består av 5 deltagare. I anmälan anges lagnamn och kontaktpersonens namn, adress, telefon och e-post. För samtliga lagmedlemmar måste också anges för- och efternamn, födelseår, tröjstorlek, klass och om de är blodgivare. Blodgivare får rabatt på startavgiften.
Nyhet 2017: Deltagare i Lilla Blodomloppet kan ingå i lag, till ordinarie lagstartavgift.

Ungdomslag (alla fem lagmedlemmar födda år 2000 eller senare) får halva startavgiften sponsrad av Corren och Lejonfastigheter. Gäller endast t o m 12 maj. Se annons

Lilla Blodomloppet
För barn födda 2005 eller senare. I anmälan anges namn på barnet, födelseår, tröjstorlek, klass samt telefon/e-post till vårdnadshavare. Första start kl 17.30. Medalj och överraskningspåse till alla som kommer i mål. Läs mer

Startavgift vid anmälan senast 12 maj   13 – 26 maj   27 maj – 1 juni
Individuell deltagare 220 kr 260 kr 300 kr
Lag (5 personer) 1 100 kr ej möjligt ej möjligt
Lag (upp till 17 år) 550 kr ej möjligt ej möjligt
Lilla Blodomloppet 600 m 80 kr 80 kr 100 kr
Lilla Blodomloppet 1,6 km 110 kr 110 kr 140 kr

Blodgivare har rabatt 40 kr/person, gäller både individuellt och lagmedlemmar.

Ändringar av namn och/eller klass 40 kr/person.

Nummerlappar och tröjor
30/5 kl 11.00-19.00 på Blodtappen, Storgatan 32 i Linköping.
31/5 kl 11.00-19.00 på Blodtappen.
1/6 kl 16.00-18.00 i Saab Arena.

Ändringar och efteranmälningar
30/5 kl 16.00-19.00 på Blodtappen.
31/5 kl 16.00-19.00 på Blodtappen.
1/6 kl 16.00-18.00 i Saab Arena.

Starttider
Tidig anmälan ger tidig startgrupp. Slutlig startgrupp meddelas då nummerlappen hämtas. Preliminära starttidsintervall för resp klass:

Lilla Blodomloppet 600 m kl 17.30.
Lilla Blodomloppet 1,6 km kl 17.45.
Dam & herr 10 km tidtagning kl 18.30 – 19.15.
Dam & herr 5 km tidtagning kl 18.45 – 19.45.
Promenad 5 km kl 18.30 – 19.15

Seedning
Snabba löpare (10 km max 45 min, resp 5 km max 25 min) ska starta i första startgrupp för respektive distans.

Priser
Alla som deltar får tröja och medalj. Alla lag får en picknickkasse. Hederspriser till de tre snabbaste löparna i varje tidtagningsklass.

Lagtävling. Lag där alla deltagare springer samma sträcka (med tidtagning) deltar automatiskt i lagtävlingen där lagets sammanlagda tid räknas. Inga priser delas ut.

Träningskvällar
Gemensamma träningskvällar ordnas under april och maj. Läs mer

Mer information
Du kan ringa oss på 0140-75 50 10 eller skicka e-post till linkoping@blodomloppet.se

Till sidans topp ˄

Tröjor

Även i år delar vi ut funktionströjorna innan start och utdelningen kommer ske samtidigt med nummerlapparna. För att detta ska fungera finns en obligatorisk fråga om tröjstorlek i anmälan – och för att underlätta ditt val av storlek finns en storlekstabell här nedan. Förslagsvis mäter du upp en tröja du trivs med och väljer storleken som ligger närmast måtten på den tröjan.

Vi har även barnstorlekar så att våra minsta deltagare kan få en egen tröja. Lägg märke till att barnstorlekarna har ett något annorlunda mönster med texten ”Lilla Blodomloppet”. Läs mer

Du får gärna använda tröjan under tävlingen, men det är inget krav.

Måttabell Blodomloppströjan 2017
Notera att alla mått är vad man mäter med en linjal då tröjan ligger på plant underlag (d v s inte ”omkrets” vilket brukar vara det vanliga sättet att ange vidd-mått).

[cm]  120   140   XS    S     M     L    XL  XXL
Rygglängd 57 60 63 66 68 71 72 74
Bröstvidd 37 40 42 45 48 51 54 57
Höftvidd 37 40 42 45 48 51 54 57

Bilden visar vuxenstorlekarnas utseende.

Till sidans topp ˄

Anmälningsläge

Hur många är anmälda till Blodomloppet i Linköping? Följ utvecklingen här! Uppdateras från början av april till slutet av maj.

 

Till sidans topp ˄

Träningskvällar

Välkommen att träna med oss i april och maj inför Blodomloppet.

Våra träningskvällar vänder sig till alla som tillsammans med oss vill förbättra sin löpform. Du är välkommen oavsett om du är nybörjare eller erfaren löpare. Träningskvällarna genomförs i samarbete med GöteborgsVarvets löparkvällar, men nivån anpassas till de deltagare som är med oavsett vilket mål man har med träningen.

Under kvällen springer vi 5-8 km (45-60 min), kortare om man promenerar. Passen innehåller en kort introduktion i något aktuellt ämne kopplat till hälsa/löpning, gemensam uppvärmning, löpning i grupper efter nivå och avslutas med gemensam stretching. Efter passet bjuder vi på vatten, Kexchoklad och energidryck.

Ingen föranmälan, ingen deltagarregistrering och självklart är det gratis.

Samling vid Ryds motionscentral i Linköping kl 18.00 på måndagar, med undantag av måndag 15 maj då det är samling vid Scandic City istället.

Datum     Träningsform                    Tema (teori) Antal
3 april Distanslöpning Motivation ca 40
10 april Backe och spänst Utrustning ca 50
17 april Fartlek Löpskolning ca 50
24 april Långa intervaller Målsättning ca 30
1 maj Korta intervaller Uppladdning
8 maj Snabbdistans Tips från tränarna
15 maj Provspring  5 km-banan Scandic City
22 maj Backintervaller Blodgivning/träning

Träningssugna deltagare vid vår träningskväll den 10 april.

Provspring banan 15 maj – vinn en hotellfrukost

Måndag 15 maj kl 18.00 samlas vi intill uteserveringen på Scandic City för att gemensamt springa, jogga eller gå 5 km-banan. Vi räknar med att erbjuda flera fartgrupper från ”promenad” 50 min/5 km till ”elitmotionär” 20 min/5 km.

Alla som kan ta sig runt halvmilen är välkomna. Ingen föranmälan, ingen deltagarregistering och självklart är det gratis.

När vi kommer tillbaka bjuder hotellet på kexchoklad och hemlagad smoothie. Vi lottar ut ett par hotellfrukostar bland dem som deltagit under kvällen.

Till sidans topp ˄

PM för Blodomloppet

2017 års Start-PM kommer finnas här senast i mitten av maj. Vill du veta vad som gällde 2016 har du fjolårets PM på länken nedan.

PM 2016 för utskrift [pdf, 3,2 MB]

 

Till sidans topp ˄

Pastasallad

kycklingsallad

Nedanstående gällde 2016. Vi räknar med att ett liknande erbjudande kommer finnas 2017. Uppdateras inom kort.

Det finns möjlighet att förboka en pastasallad till tävlingskvällen. Kanske som komplement till picknickkassen om man är fler än fem i laget, eller för de som deltar individuellt men ändå vill ha något att äta. Linköpings Trädgårdscafé & kök är vår salladsleverantör och de erbjuder både en pastasallad med skinka och en vegetarisk variant. Skinksalladen kan fås laktosfri och/eller glutenfri om så önskas.

Kostnaden är 50 kr/portion, och för det priset får man en portionsförpackad sallad med dressing/vinägrett, engångsbestick och mineralvatten.  Utlämning av bokade sallader görs mot bokningsnummer mellan kl 18.00 – 20.45 på Stångebrofältet torsdagen den 26 maj 2016.
Sista beställningsdag måndag 23 maj!

Länk till mer info och bokning

Till sidans topp ˄

Tältregler

Det kan vara skönt för ert/era lag att ha ett tält att samlas i både före och efter loppet. Vi erbjuder flera möjligheter:

1. Hyr ett färdigt tält  

Tillsammans med Rent a Tent har vi tagit fram ett förmånligt erbjudande gällande tält, möbler & evenemangsprodukter. Vi bjuder på hela frakt/utkörningsavgiften, samt lämnar 15 % rabatt på lagerförd utrustning. Ni väljer själva tält ur deras utbud och får det uppsatt på plats enligt kartskissen nedan (gulmarkerat område intill Stångebrofältets D-plan). Ni kan även välja till inredning som stolar, bord, bänkset, värmare mm. Prisuppgifter och bokning sker hos Rent a Tent. Ange att det gäller Blodomloppet Linköping 2017 för att få rätt rabatt.

Sista bokningsdag för garanterad tillgång är torsdag 18 maj 2017!

2. Hyr ett omonterat tält  

I stort samma regler som i första alternativet, men ni hämtar det omonterade tältet vid Rent a Tents bil på Stångebrofältet och monterar tältet själva. Efter arrangemanget monterar Rent a Tent ner tältet åt er. Prisuppgifter och bokning sker hos Rent a Tent. Ange att det gäller Blodomloppet Linköping 2017 för att få rätt rabatt.

Sista bokningsdag för garanterad tillgång är torsdag 18 maj 2017!

3. Ta med ett eget tält  

Ta med ett eget tält och slå upp på tillåtna platser enligt kartskissen nedan. Du kan inte boka en särskild plats för tältet och vi förväntar oss att du följer anvisningar från våra funktionärer. Notera att det inte är möjligt att köra in med bil på Stångebrofältet, närmaste leveransplats med bil är på andra sidan Gumpekullabron.

Tillåtna platser för tält enligt skissen nedan. Hyrda tält i gult område, och egna tält i orange område.

Stångebroskiss_tält

Till sidans topp ˄

Musik och underhållning

Vi kommer att ha flera musikgrupper längs banan och på Stångebrofältet som underhåller före, under och efter genomfört lopp. När vi närmar oss arrangemanget kommer det att finnas en kort beskrivning av grupperna här.

Är du/ni intresserade av att uppträda eller spela i samband med Blodomloppet? Hör av er till vår kontaktperson Peter Hall, peter.hall@akele.se.

 

Till sidans topp ˄

Väskförvaring

Vi erbjuder övervakad förvaring av väskor i Saab Arena under tävlingskvällen. Detta gäller:

> Ingen kostnad.
> Endast för väl tillslutna väskor innehållande t ex ombyteskläder. Undvik värdefulla och/eller ömtåliga saker i väskorna. Lägg märke till att du lämnar in dina saker på egen risk!
> Öppet kl 17.30 – 22.00. Ej uthämtade väskor lämnas utan övervakning efter kl 22.00.
> Fäst en av väskförvaringsflikarna från nummerlappen utanpå väskan, och lägg den andra fliken inuti väskan för extra säkerhet. Funktionärerna i väskinlämningen hjälper till om du önskar.
> Utlämning sker mot uppvisande av nummerlapp.

Till sidans topp ˄

Huvudpartners

Partners

Leverantörer

Lokala partners

Samarbetspartner

Samarbetspartner

Samarbetspartner

Samarbetspartner

Samarbetspartner

Samarbetspartner

Samarbetspartner