Detta är en lång sida med mycket information, så för att hjälpa dig att hitta har vi samlat länkar till sidans olika delar överst:
Inbjudan – Information om det viktigaste du behöver veta för att vara med
Tröjor – Info och storleksguide för funktionströjan
Anmälningsläge – Hur många är anmälda till Blodomloppet i Linköping
Träningskvällar – Häng med på våra träningskvällar i Ryd
Start-PM – Detaljerad information om tävlingen
Pastasallad – Beställ en pastasallad i förväg
Tältregler – Ett tält för ditt lag kan vara trevligt
Musik – Vilka musikgrupper underhåller i år
Väskor – Regler för vår väskförvaring
Inbjudan
Välkommen till Blodomloppet i Linköping torsdag 31 maj 2018
Inbjudan för utskrift [pdf, 1,6 MB]
IK Akele och Blodtappen i Östergötland arrangerar för tjugoandra gången Blodomloppet i Linköping torsdagen den 31 maj 2018 med start och mål på Stångebrofältet.
Klasser
5 km tidtagning (dam & herr), 10 km tidtagning (dam & herr), Promenad 5 km (dam & herr), Lilla 600 m (flickor & pojkar), Lilla 1,6 km (flickor & pojkar)
Anmälan sker på denna länk
Betalningsinstruktioner kommer i slutet av anmälningsproceduren. Man kan välja mellan bankgirobetalning, plusgirobetalning, swish, kortbetalning eller direktbetalning i internetbank. Företag, organisationer och föreningar kan också få faktura på e-post (ingen extrakostnad) eller pappersfaktura (50 kr tillägg).
Individuella löpare
För individuella löpare anges namn, födelseår, telefon/e-post, tröjstorlek, klass och om du är blodgivare. Är du blodgivare får du rabatt på startavgiften.
Lag
Ett lag består av 5 deltagare i valfria klasser. I anmälan anges lagnamn och kontaktpersonens namn, adress, telefon och e-post. För samtliga lagmedlemmar måste också anges för- och efternamn, födelseår, tröjstorlek, klass och om de är blodgivare. Blodgivare får rabatt på startavgiften.
Deltagare i Lilla Blodomloppet kan ingå i lag, till ordinarie lagstartavgift.
Ungdomslag (alla fem lagmedlemmar födda år 2001 eller senare) halva priset! Gäller endast t o m 11 maj.
Lilla Blodomloppet
För barn födda 2006 eller senare. I anmälan anges namn på barnet, födelseår, tröjstorlek, klass samt telefon/e-post till vårdnadshavare. Första start kl 17.30. Medalj och överraskningspåse till alla som kommer i mål. Läs mer
Startavgift vid anmälan | senast 11 maj | 12 – 25 maj | 26 – 31 maj |
Individuell deltagare | 250 kr | 280 kr | 300 kr |
Lag (5 personer) | 1 250 kr | ej möjligt | ej möjligt |
Lag (upp till 17 år) | 625 kr | ej möjligt | ej möjligt |
Lilla Blodomloppet 600 m | 80 kr | 80 kr | 100 kr |
Lilla Blodomloppet 1,6 km | 110 kr | 110 kr | 140 kr |
Blodgivare har rabatt 40 kr/person, gäller både individuellt och lagmedlemmar.
Ändringar av namn och/eller klass 40 kr/person.
Nummerlappar och tröjor
29/5 kl 11.00-19.00 på Blodtappen, Storgatan 32 i Linköping.
30/5 kl 11.00-19.00 på Blodtappen.
31/5 kl 16.00-18.00 vid Saab Arena, Gumpekullavägen 1 i Linköping.
Ändringar och efteranmälningar
29/5 kl 16.00-19.00 på Blodtappen.
30/5 kl 16.00-19.00 på Blodtappen.
31/5 kl 16.00-18.00 vid Saab Arena.
Starttider
Tidig anmälan ger tidig startgrupp. Slutlig startgrupp meddelas då nummerlappen hämtas. Preliminära starttidsintervall för resp klass:
Lilla 600 m kl 17.30.
Lilla 1,6 km kl 17.45.
Dam & herr 10 km tidtagning kl 18.30 – 19.15.
Dam & herr 5 km tidtagning kl 18.45 – 19.45.
Promenad 5 km kl 18.30 – 19.15
Seedning
Snabba löpare (10 km max 45 min, resp 5 km max 25 min) ska starta i första startgrupp för respektive distans.
Priser
Alla som deltar får tröja och medalj. Alla lag får en picknickkasse. Hederspriser till de tre snabbaste löparna i varje tidtagningsklass.
Lagtävling. Uppdatering på gång, preliminärt gäller detta 2018: Lag där alla fem deltagare springer med tidtagning (oavsett klass) deltar automatiskt i lagtävlingen. Varje deltagares resultat viktas beroende på klass. Snabbast sammanlagda tid vinner. Mer info kommer då detaljerna är beslutade.
Träningskvällar
Gemensamma träningskvällar ordnas under april och maj. Läs mer
Mer information
Du kan ringa oss på 0140-75 50 10 eller skicka e-post till linkoping@blodomloppet.se
Tröjor
Vi delar ut funktionströjorna innan start och utdelningen kommer ske samtidigt med nummerlapparna. För att detta ska fungera finns en obligatorisk fråga om tröjstorlek i anmälan – och för att underlätta ditt val av storlek finns en storlekstabell här nedan. Förslagsvis mäter du upp en tröja du trivs med och väljer storleken som ligger närmast måtten på den tröjan.
Vi har även barnstorlekar så att våra minsta deltagare kan få en egen tröja. Lägg märke till att barnstorlekarna har ett något annorlunda mönster med texten ”Lilla Blodomloppet”. Läs mer
Du får gärna använda tröjan under tävlingen, men det är inget krav.
Måttabell Blodomloppströjan 2018
Tabellen uppdaterad med 2018 års mått.
Notera att alla mått är vad man mäter med en linjal då tröjan ligger på plant underlag (d v s inte ”omkrets” vilket brukar vara det vanliga sättet att ange vidd-mått).
[cm] | 110 | 120 | 130 | 140 | XS | S | M | L | XL | XXL | XXXL |
Rygglängd | 45 | 50 | 55 | 60 | 64 | 66 | 68 | 70 | 72 | 74 | 76 |
Bröstvidd | 33 | 35 | 37 | 39 | 43 | 46 | 49 | 52 | 55 | 58 | 61 |
Höftvidd | 33 | 35 | 37 | 39 | 43 | 46 | 49 | 52 | 55 | 58 | 61 |
Bilden visar vuxenstorlekarnas utseende 2018.
Anmälningsläge
Hur många är anmälda till Blodomloppet i Linköping? Följ utvecklingen här! Uppdateras från början av april till slutet av maj.
Länk till startlistan. Här kan du kolla vilka som är anmälda.
Träningskvällar
Välkommen att träna med oss i april och maj inför Blodomloppet.
Våra träningskvällar vänder sig till alla som tillsammans med oss vill förbättra sin löpform. Du är välkommen oavsett om du är nybörjare eller erfaren löpare. Träningskvällarna genomförs i samarbete med GöteborgsVarvets löparkvällar, men nivån anpassas till de deltagare som är med oavsett vilket mål man har med träningen.
Under kvällen springer vi 5-8 km (45-60 min), kortare om man promenerar. Passen innehåller gemensam uppvärmning, löpning i grupper efter nivå och avslutas med gemensam stretching. Efter passet bjuder vi på vatten, energidryck och Kexchoklad.
Ingen föranmälan, ingen deltagarregistrering och självklart är det gratis.
Samling vid Ryds motionscentral i Linköping kl 18.00 på måndagar, med undantag av 30 april (ingen träning) och 14 maj då vi samlas vid Scandic City istället.
Datum | Träningsform | Plats |
måndag 2 april (annandag påsk) | Fartlek | Ryd |
måndag 9 april | Långa intervaller | Ryd |
måndag 16 april | Backträning | Ryd |
måndag 23 april | Mixade intervaller | Ryd |
måndag 30 april (valborgsmässoafton) | ingen träning | |
måndag 7 maj | Korta intervaller | Ryd |
måndag 14 maj | Provspring 5 km-banan | Scandic City |
måndag 21 maj | Backintervaller | Ryd |
Träningssugna deltagare vid vår träningskväll den 16 april 2018.
Provspring banan 14 maj – vinn en hotellfrukost
Måndag 14 maj kl 18.00 samlas vi intill Verandan vid ån (Scandic City) för att gemensamt springa, jogga eller gå 5 km-banan. Vi erbjuder flera startgrupper från ”promenad” 50 min/5 km till ”elitmotionär” 20 min/5 km.
Alla som kan ta sig runt halvmilen är välkomna. Ingen föranmälan, ingen deltagarregistrering och självklart är det gratis.
När vi kommer tillbaka bjuder hotellet på kexchoklad och hemlagad smoothie. Vi lottar ut ett par hotellfrukostar bland dem som deltagit under kvällen.
PM för Blodomloppet
Detaljerat PM för tävlingen presenteras senast i mitten av maj.
Pastasallad
Uppdaterat med 2018 års erbjudande.
Det finns möjlighet att förboka en pastasallad till tävlingskvällen. Kanske som komplement till picknickkassen om man är fler än fem i laget, eller för de som deltar individuellt men ändå vill ha något att äta. Restaurang Skyline är vår salladsleverantör och de erbjuder både en pastasallad med kyckling och en vegetarisk variant. Salladerna är laktosfria och glutenfri pasta finns om så önskas.
Kostnaden är 50 kr/portion, och för det priset får man en portionsförpackad sallad, engångsbestick och mineralvatten. Utlämning av bokade sallader görs mot bokningsnummer mellan kl 18.00 – 20.45 i informationstältet på Stångebrofältet torsdagen den 31 maj 2018.
Sista beställningsdag måndag 28 maj 2018!
Länk till mer info och bokning
Tältregler
Uppdaterat med 2018 års erbjudande.
Det kan vara skönt för ert/era lag att ha ett tält att samlas i både före och efter loppet. Vi erbjuder flera möjligheter:
1. Hyr ett färdigt tält
Tillsammans med Rent a Tent har vi tagit fram ett förmånligt erbjudande gällande tält, möbler & evenemangsprodukter. Vi bjuder på hela frakt/utkörningsavgiften, samt lämnar 15 % rabatt på lagerförd utrustning. Ni väljer själva tält ur deras utbud och får det uppsatt på plats enligt kartskissen nedan (gulmarkerat område intill Stångebrofältets D-plan). Ni kan även välja till inredning som stolar, bord, bänkset, värmare mm. Prisuppgifter och bokning sker hos Rent a Tent. Ange att det gäller Blodomloppet Linköping 2018 för att få rätt rabatt.
Sista bokningsdag för garanterad tillgång är torsdag 17 maj 2018!
2. Ta med ett eget tält
Ta med ett eget tält och slå upp på tillåtna platser enligt kartskissen nedan. Du kan inte boka en särskild plats för tältet och vi förväntar oss att du följer anvisningar från våra funktionärer. Notera att det inte är möjligt att köra in med bil på Stångebrofältet, närmaste leveransplats med bil är på andra sidan Gumpekullabron.
Tillåtna platser för tält enligt skissen nedan. Hyrda tält i gult område, och egna tält i orange område.
Musik och underhållning
Vi kommer att ha flera musikgrupper längs banan och på Stångebrofältet som underhåller före, under och efter genomfört lopp. När vi närmar oss arrangemanget kommer det att finnas en kort beskrivning av grupperna här.
Är du/ni intresserade av att uppträda eller spela i samband med Blodomloppet? Hör av er till linkoping@blodomloppet.se.
Väskförvaring
Vi erbjuder övervakad förvaring av väskor i Saab Arena under tävlingskvällen. Detta gäller:
> Ingen kostnad.
> Endast för väl tillslutna väskor innehållande t ex ombyteskläder. Undvik värdefulla och/eller ömtåliga saker i väskorna. Lägg märke till att du lämnar in dina saker på egen risk!
> Öppet kl 17.30 – 21.00. Ej uthämtade väskor lämnas utan övervakning efter kl 21.00.
> Fäst en av väskförvaringsflikarna från nummerlappen utanpå väskan, och lägg den andra fliken inuti väskan för extra säkerhet. Funktionärerna i väskinlämningen hjälper till om du önskar.
> Utlämning sker mot uppvisande av nummerlapp.