Välkommen till Blodomloppet Stockholm

Häng med och uppmärksamma den livsviktiga blodgivningen med ett härligt lopp på Djurgården.

Vill du hyra ett tält på arenan?

Hyr ett tält som samlings- och marknadsföringsplats för ditt företag på Blodomloppets evenemangsområde.

PM / Information

Anmälningsinfo

Anmälningsavgifter per person

320 kr (6 november–31 december)
340 kr (1 januari–20 maj)
390 kr (21 maj–30 maj)
390 kr (31 maj–10 juni) Endast individuella anmälningar
440 kr (11 juni– 12 juni) Endast individuella anmälningar

40 kr rabatt för blodgivare, uppges i samband med anmälan.

Om du vill anmäla många personer samtidigt, ladda ner vår Excel-mall som du hittar på anmälningssidan eller hör av dig till stockholm@blodomloppet.se så kan vi skapa en kundsida för att enklare anmäla många deltagare.

Kortbetalning för anmälan upp till 1500 kr, därefter är e-postfaktura och e-faktura möjligt betalsätt.

Laganmälan med picknickkasse – fram till 30 maj

Ett lag består av 5 personer. Du behöver ha namn klara på tre deltagare. två av deltagarna kan du komplettera med namn fram till 20/5.  Lagdeltagare inom samma lag kan delta i olika distanser/klasser. En picknickkasse ingår alltid i en laganmälan.

Varje lag ska namnges med ett lagnamn vid anmälan. Lagnamnet är fritt att välja men ett tips är att namnge med företagsnamnet först (eller annat samlingsnamn), följt av unikt lagnamn; till exempel ”SEB Lag 1”, ”SEB Lag 2” etc. eller ”OCTA – Kul att springa”, ”OCTA – Viktigt att ge blod” etc. På så sätt sorteras lagets nummerlappar tillsammans och det går mycket snabbare att hämta flera lags nummerlappar samtidigt.

Sista anmälningsdag för lag är 30 maj. Laganmälan, komplettering av namn eller köp av extra picknickkasse går ej att göra efter den 30 maj.

Individuella anmälningar går att göra fram till loppdagen.

Lagkompletteringar -fram till och med 20 maj

Sista dagen för att komplettera namn till ditt lag är 20 maj. Detta gör du själv via er kundsida eller genom e-post till stockholm@blodomloppet.se. Ange då namn, e-post, födelseår, tröjstorlek, klass och om deltagarna är blodgivare.

Efter 20 maj kan lagkompletteringar endast göras på plats i Nummerlappsutdelningen på Odenplan eller på plats på eventdagarna. Då kostar varje ändring 100 kr och betalning endast via Swish. Förbered följande blankett. Lagkomplettering – blankett

Byte av deltagare – fram till och med 20 maj

Sista dagen för att byta namn på deltagare i ditt lag är 20 maj. För att byta ut deltagare skickar du namn, e-post, födelseår, tröjstorlek, klass och om deltagarna är blodgivare till stockholm@blodomloppet.se.

Efter 20 maj kan byte av namn på deltagare endast göras på plats i Nummerlappsutdelningen på Odenplan eller på plats på eventdagarna. Då kostar varje ändring 100 kr och betalning endast via Swish. Förbered följande blankett. Byte av deltagare/klass – blankett

Av säkerhetsskäl är det inte tillåtet att delta i en annan persons namn och startnummer. Och du vill ju ha resultatet i rätt namn!

Direktlänk

Boka tältplats

Vill du hyra ett tält till laget, bjuda in kunder eller deltagare till en trevlig samlingsplats under Blodomloppet? Tält är en perfekt samlings- och marknadsföringsplats för ditt företag på Blodomloppets evenemangsområde.

Boka tält – 11 juni

Boka tält – 12 juni

Antalet tält som finns för uthyrning är begränsat så först till kvarn gäller. Fram till 30 maj är tältanmälan öppen.

NYHET!
Extra tillval med att få nummerlappar och/eller T-shirts levererade till företagstältet till ankomst. På så sätt slipper ni lägga tid på att hämta ut innan.

Direktlänk

Lilla Blodomloppet 12 juni

För barn med spring i benen

En lättsam och rolig utmaning för barn upp till 12 år som gillar att springa, skutta eller gå runt en eller flera banor. T-shirt, medalj och goodiebag till alla barn och ungdomar som deltar.

1-6 år tar sig runt en 800 meters bana och 7-12 år deltar på en 1 100 m bana.

Föräldrar får springa med om barnet vill.

Uppvärmning en sker med Friskis&Svettis.

Lilla Blodomloppet genomförs endast 12 juni.

Starttid
15.45 1100 m för 7-12 år
15.50 800 m för  0-6 år

För våra barn och unga

Lilla Blodomloppet är ett viktigt arrangemang, inte bara för att uppmärksamma blodgivningen utan mest för att vara med och skapa bra vanor. Ge barnen möjlighet att upptäcka sann rörelseglädje. Något som främjar hälsa och välmående bland unga och startar en positiv spiral att följa genom livet.

Direktlänk

Starttider och klasser

16.30 Tidtagning 5 km – Tävlingsklass om man vill tävla
16.50 Promenad 5 km
17.30 Tidtagning 10 km – Tävlingsklass om man vill tävla
17.40*Tidtagning 10 km
18.10 Tidtagning 5 km
18.15* Tidtagning 5 km
18.30 Promenad 5 km
19.00 Tidtagning 5 km
*öppnas vid behov

Starttider kan bli fulla, anmälan flyttas då över till nästkommande starttid med samma distans.

Man kan starta i olika startgrupper men tillhöra samma lag.

Lilla Blodomloppet 12 juni

15.45 Lilla Blodomloppet 7-12 år 1,1 km
15.50 Lilla Blodomloppet 1-6 år 800 m

Promenad har ingen tidtagning. Stavar är tillåtna endast i promenadklasserna.
Inga barnvagnar eller hundar är tillåtna under loppet men såklart på evenemangsområdet.

Åldersbegränsningar

5 km – minimiålder 9 år
10 km – minimiålder 11 år

Direktlänk

Bansträckning

Blodomloppet 5 km:


Banan är klickbar

Blodomloppet 10 km:


Banan är klickbar

Lilla Blodomloppet 1-6 år – 900 m:


Banan är klickbar

Lilla Blodomloppet 7-12 år – 1100 m:


Banan är klickbar

Vätskestationer

Vatten finns vid Start, efter 2,5 km, 6 km och vid målgång. Sportdryck finns vid 6 km och i Mål.

Direktlänk

T-shirt

T-shirt ingår till alla Blodomloppsdeltagare. I anmälan väljer du vilken storlek du vill ha.

Blodomloppets t-shirt hämtas ut i samband med nummerlappsutdelningen på Odenplan eller i t-shirttältet på arenan från klockan 15.30. På nummerlappen finns en talong som visar vilken storlek du beställt, riv av och släng efter uthämtning.
Storleksbyte endast mjöligt på arenan. Om du inte har en storlek angiven på din nummerlapp måste du uppvisa ditt startbevis där storleken syns. Startbeviset har du fått på din angivna mailadress.

Direktlänk

Picknickkasse

Picknickkasse ingår automatiskt när du gör en laganmälan. Se till att du anmäler ett lag och inte 5 individuella löpare.

I individuell anmälan ingår inte picknickkasse men kan köpas till för 295 kr fram till den 30 maj.

Picknickkassen hämtas ut i Picknicktältet på målområdet från kl. 16.30 under eventdagarna mot uppvisande av picknickbevis. Du får picknickbeviset i ditt kuvert med nummerlappen om du har anmält lag. Extra beställda picknickbevis erhålls också vid nummerlappsutdelningen.

Innehållet i årets picknickkasse lanseras här när det är satt.


Picknickkassen 2023.

Direktlänk

Blodgivargåva och Blodcentralen

Alla anmälda blodgivare får en blodgivargåva. Blodgivargåvan hämtas ut vid blodcentralens tält på arenan.

Blodbussen finns på plats för att testa ditt blodvärde eller för att få mer information kring blodgivning.

Direktlänk

Nummerlappsutdelning

Nummerlappsutdelning sker på;

Hämta ut flera nummerlappar

Du kan som enskild person hämta nummerlappar åt fler samtidigt. Ta med startbevis (som du fått på e-post) på de personer eller lag du ska hämta ut nummerlappar till.
Kom överens inom laget vem som hämtar. Nummerlapparna hämtas till hela laget samtidigt i ett kuvert.

Fliken högst upp på nummerlappen mäter tiden, ta ej bort denna flik. Ingen flik finns på nummerlappen i promenadklassen.

Direktlänk

Uppvärmning

Inför varje start bjuder Friskis&Svettis in till uppvärmning så att du är peppad, uppvärmd och redo för ditt lopp. Kom i god tid till din start för att hinna värma upp ordentligt. Insläpp i startfållan är ca 20 min innan start.

Direktlänk

Evenemangsområde

Blodomloppets arena ligger på Djurgårdsbrunn precis efter Djurgårdsbrunnsbron där Djurgårdsbrunnsvägen övergår till Manillavägen.

Omklädning & Toaletter

Inga omklädningsrum eller duschar finns på arenan. Däremot finns det gott om toaletter.

Förvaring

Det finns möjlighet att lämna in en väska för bevakning under loppet. Väskorna förvaras i inhägnat område utomhus (ej i tält). Vid regn kan det bli blött. Väskinlämningen är gratis för alla deltagare. Arrangören ansvarar ej för IT-utrustning i dessa väskor.

Sjukvård

Sjukvårdspersonal finns på evenemangsområdet.

Cafeteria

Det finns kafeteria på arenan om man önskar köpa kompletterande fika/mat.

Direktlänk

Hitta hit

Gratisbussar från Karlaplan
Från kl. 15.00 går Blodomloppets gratisbussar mellan Karlaplan och Kaknäsvägen på Djurgården. Från busshållplatsen är det 200 meter till evenemangsområdet. Bussarna går löpande från Karlaplans tunnelbaneuppgång.

  • Karlaplan–Djurgården: Start kl. 15.00
  • Djurgården–Karlaplan: Sista bussen hem kl. 21.30

Blodomloppets arena ligger på Djurgårdsbrunn precis efter Djurgårdsbrunnsbron där Djurgårdsbrunnsvägen blir Manillavägen.

Cykla till Djurgården
Välkommen att cykla till Blodomloppet! Vi har en stor cykelparkering som vår partner MIOO bemannar. De utför även förbokad cykelservice och drop-in, i mån av plats.

Parkering
Det finns tyvärr inga abonnerade parkeringsplatser för bilar nära Djurgårdsbrunn vid start- och målplatsen.

Direktlänk

Resultat

Resultat

Alla deltagare i klasserna ”Tidtagning 5 km och 10 km” får sina resultat publicerade efter loppet. Ingen tidtagning sker i promenadklassen. Syns du ej i resultatlistan? Då kanske du är anmäld som anonym deltagare. Maila ditt namn och vilken dag du sprang till stockholm@blodomloppet.se om du vill bli synlig.

2024

Publiceras på loppdagen

Resultat tidigare år

Blodomloppet Stockholm 2023 – 13 juni

Blodomloppet Stockholm 2023 – 14 juni

Blodomloppet Stockholm 2022 – Dag 1

Blodomloppet Stockholm 2022 – Dag 2

Blodomloppet Stockholm 2021

Blodomloppet Stockholm 2020

Blodomloppet Stockholm 2019 – Dag 1

Blodomloppet Stockholm 2019 – Dag 2

Blodomloppet Stockholm 2018 – Dag 1

Blodomloppet Stockholm 2018 – Dag 2

 

Priser

Prisutdelning för de tre snabbaste damer respektive herrar i startgrupp 10 km kl. 17.30 samt 5 km kl. 18.10.

T-shirt och medalj ingår till alla anmälda deltagare.

  • T-shirten hämtas ut i samband med nummerlappsutdelningen.
  • Medaljen får du när du gått i mål.
  • Vätska och frukt delas ut till alla deltagare efter målgång.

Direktlänk

Samlad Startinformation

Närmare inpå loppet kommer det här att finnas en samlad Startinformation till dig som ska delta i Blodomloppet. PDF:en är nerladdningsbar och kan skickas vidare.

 

Direktlänk

Sätt upp årets affisch på din arbetsplats

Vi arrangerar Blodomloppet i Stockholm

IFK Lidingö Friidrott och IFK Lidingö SOK

E-post: stockholm@blodomloppet.se
Tel: 08-765 26 15
Telefontid onsdagar kl 9–11

Enklast och snabbast når du oss via e-mail. Vi svarar snabbt inom kontorstider. Föredrar du kontakt via telefon utöver vår telefontid? Maila oss, så ringer vi gärna upp dig.

Blodcentralen i Stockholm

Tel: 08-123 811 11

NU FINNS SPELLISTAN FÖR DIG SOM UNDRAR VARFÖR DET BEHÖVS ETT LOPP SOM UPPMÄRKSAMMAR BLODGIVNING.

Den räddade spellistan