21 augusti
Välkommen till Blodomloppet 2023 – för den livsviktiga blodgivningen!
Anmälan görs individuellt eller i lag. Ett (1) lag kan bestå av max 5 deltagare. Lagdeltagare inom samma lag kan delta i olika distanser/klasser.
Ange information i Steg 1 till kontaktpersonen för anmälan och i Steg 2 för deltagare.
Om du vill anmäla många personer samtidigt, ladda ner vår Excel-mall som du hittar på anmälningssidan.
Kontakta oss på kansli@blodomloppet.se om du vill anmäla fler än 50 deltagare.
Sista anmälan är den 15 augusti för lag (efter det är det i mån av picknick-kassar) och 22 augusti för individuella deltagare.
Gör ändringar av t ex namn eller klass i god tid innan loppet, kontakta ostersund@blodomloppet.se. På själva tävlingsdagen krävs personligt besök vid nummerlappsutdelningen för att genomföra ändringen.
Efteranmälan på tävlingsdagen gör du via hemsidan eller på plats hos informationstältet. Gör helst anmälan själva via hemsidan. Vid efteranmälan på plats gäller endast betalning med Swish 123 452 16 39 (ÖSK Tävling).
Banorna 5 km och 10 km är markerade med Blodomloppets röda snitslar och skyltar. Utmed banan finns funktionärer och vägvakter, följ deras anvisningar! Start och mål för alla lopp i Badhusparken.
Du som har i din anmälan angett att du är blodgivare, besök blodcentralens tält för hämta ut årets blodgivargåva.
Evenemangsområdet har öppet från 15.00–20.00 på tävlingsdagen.
Det kommer även finnas ett informationstält där du hittar tävlingssekretariatet, ett för utlämning av nummerlappar och t- shirts samt ett för hämta ut er picknickkasse.
På evenemangsområdet kommer du att kunna besöka blodcentralens tält då medarbetare från Storsjötappen som gärna svarar på era frågor om blodgivningen.
Besök även våra andra partners tält som finns på plats för att prata mer er och skapa en trevlig stämning på området.
Plats för förvaring av påse/väska med överdragskläder finns på evenemangsområdet med personal som hanterar. Arrangören tar inte ansvar för överdragskläder och värdesaker.
Utlämning av nummerlappar och t-shirt till alla lopp sker i tävlingssekretariatets tält till höger om scenen. Du kan komma förbi och hämta nummerlappar redan från kl 12:00 och sen ända till respektive lopp startar.
Alla får en t-shirt vid uthämtning av nummerlapp. Vi uppmanar alla att ni visar att ni stöder blodgivningen genom att bära T-shirten under loppet. Bär din nummerlapp fullt synligt på bröstet och tänk på att nummerlappen innehåller ditt tidtagningschip. Kom ihåg att ta säkerhetsnålar!
Omklädningsrum kan tyvärr inte erbjudas.
Vi hänvisar er till offentliga toaletter som finns vid västra station, vid järnvägsövergången, samt vid Sjötorget, vid Storsjöhyttan. Handikapptoalett finns om du besöker den vid västra station.
Ingen parkering kommer tillhandahållas av arrangören och vi hänvisar till stadens parkeringsplatser.
Alla deltagare som ingår i ett lag om fem personer får en gemensam picknickkasse. Sista anmälningsdag för lag är 15 aug och sen är det i mån av picknickkassar. Om du missat att anmäla laget i tid så kontakta oss på ostersund@blodomloppet.se så ska vi hjälpa er.
Nummerlappskuvertet fungerar som värdebevis när du skall hämta er kasse, se till att behålla kuvertet till ni ska hämta kassen. Kassen kan hämtas i tältet från kl 16.00 så du kan hämta den före start eller efter målgång.
Blodomloppet i Östersund samarbetar med Värmestugan Östersund som gärna tar emot överbliven picknick. Har ni oöppnade varor kvar efter er picknick så lämna den till informationstältet där vi samlar ihop varorna och sedan överlämnar dessa till Värmestugan.
Vi har extra picknickkassar! Om du vill anmäla ett lag efter att laganmälan har stängt så kontakta oss på ostersund@blodomloppet.se för information om tillgänglighet på picknickkassar.
Prisceremoni till de tre främsta i dam- och herrklasser 5 och 10 km tidtagning från scenen. Prisceremonin genomförs kl 19.30.
Pris till 25:e plats i 5/1o km som sponsras av BAUHAUS.
Pris till 40:e plats i 5/10 km och utlottning i Specialomloppet som sponsras av Friskis&Svettis Östersund då de fyller 40 år.
Efter målet får alla fullföljande Blodomloppets medalj. Du väljer själv om du vill ha en medalj och den kommer finnas i målområdet.
Hittar du fel i resultatlistan anmäler du det till resultat@racetimer.se
Sjukvårdare finns på plats vid start- och målområdet. Det är Eventsjukvård Jämtland AB som finns på plats att hjälpa er om ni behöver vård.
Vid akut sjukvård ring 112.
Obs! Dessa tider är preliminära kan komma att justeras fram till loppet.
17:10 – Lilla Blodomloppet 500 m
17:20 – Lilla Blodomloppet 1500 m
17:20 – Specialomloppet
(start direkt efter Lilla Blodomloppet har kommit iväg)
18:00 – 10 km med tidtagning
18:25 – 5 km med tidtagning + 5 km Promenad (ej tidtagning)
Friskis&Svettis ser till att alla blir uppvärmda inför sitt lopp. Uppvärmning kommer ske från scenen i Badhusparken och ca 10–15 min innan start:
17:00 – Uppvärmning Lilla Blodomloppet
17:45 – Uppvärmning 10 km
18:10 – Uppvärmning 5 km
Vatten och sportdryck serveras vid vätskestation som finns utmed banan samt i mål. Efter banan kommer det att finnas två vätskestationer.
För deltagarna i 10 km är den första vid Friskis&Svettis efter ca 5 km och den andra vid ca 8 km. För deltagare i 5 km blir det en vätskestation efter ca 3 km.
Efter målgång finns vätska och bananer för alla deltagare.
Genom ditt deltagande i arrangemanget ges medgivande till att Östersunds SK och Blodomloppet kan publicera bilder från arrangemanget på hemsida eller i annat marknadsföringssyfte.
Vi har ingen olycksfallsförsäkring för deltagarna i Blodomloppet. Deltagande sker på egen risk.
Tel: 070-363 88 27
E-post: ostersund@blodomloppet.se
Tel: 063-15 41 35
E-post: blodcentralen@jll.se