Anmälan är öppen!
Anmälan görs individuellt eller i lag. Ett (1) lag kan bestå av 3-5 deltagare och går att fylla på upp till 5 personer t.o.m. måndag 24/8. Kostnaden för lag avser alltid 5 deltagare och då ingår en picknick avsedd för 5 personer. Lagdeltagare inom samma lag kan delta i olika distanser/klasser (dock ej Lilla Blodomloppet). Sista dagen att anmäla lag är 19/8.
Om du vill anmäla många personer samtidigt, ladda ner vår Excel-mall som du hittar på anmälningssidan.
Kontakta oss om du vill få hjälp att skapa en kundsida eller rabattkod, passar ditt företag som anmäler fler än 20 deltagare.
Ordinarie anmälningsavgift (350 kr) gäller t.o.m. 6/8 därefter sker en höjning på 50 kr (400 kr). Anmälan på loppdagen kostar ytterligare 50 kr (450 kr).
Anmälan är möjlig t.o.m. 26/8 kl. 17.30. Ordinarie anmälan kan göras fram till 6/8 på anmälningssidan. Sista dagen att anmäla lag är 19/8.
Anmälan är bindande. Inga avanmälningar tas emot.
5 km och 10 km: Start/mål sker på Rocklunda området, fotbollsplanerna norr om ridhuset. Banorna kommer vara snitslade med Blodomloppet-snitslar och flaggvakter kommer vara utplacerade på strategiska platser.
Lilla Blodomloppet: Loppet består i år av två lopp för barn 1-12 år där en sträcka är ca 1400 meter och startar 17.15 och den anda är ca 500 meter och startar 17.25. Starten går vid startbågen där de längre loppen startar och sträcker sig runt Rocklunda IP. Målgången sker under målbågen. I målgång får alla deltagare medalj och en målpåse från ICA Maxi Hälla. Uppvärmning framför scenen ca 17.00. Vilken sträcka man vill delta i anges inte i anmälan utan väljs på plats.
Blodgivargåvan delas ut vid blodcentralens tält.
Ta med din pälskling på Blodomloppet!
Även i år ger ICA Försäkringar extra uppmärksamhet till hundägare i Västerås.
Blodomloppet välkomnar alla ansvarsfulla hundägare med kopplade hundar. Vi ses vid startlinjen! 🐶❤️
I anmälan klickar du i egenskapen ”promenad med hund”, efter målgång kommer du att kunna hämta ut en goodiebag i ICAs tält till din pälskling.
*Anmälan avser start i promenadklassen. Blodomloppet välkomnar alla ansvarsfulla hussar/mattar och kopplade hundar.
Rocklunda IP, fotbollsplanerna norr om ridhuset.
Det finns möjlighet att lämna in väskor/klädkassar på plats. Dra loss lappen längst ner på din nummerlapp och fäst på väskan/påsen innan inlämning. Lämna vid skylten som visar din slutsiffra. Platsen övervakas men utan tak.
Nummerlappar och t-shirts delas ut vid flera tillfällen dagarna innan loppet. När och var det sker publiceras närmare loppet.
Ändringar kan göras via mail till vasteras@blodomloppet.se fram till måndag 24/8. Därefter kan de endast göras på plats mellan 15.00-17.30. Ska du ändra sträcka med tidtagning registreras nummerlappen om men det kan fortfarande stå den sträckan du var anmäld till från början. Är du osäker kan du kolla på ditt namn i startlistan där det står den sträckan du är registrerad till. Ska du byta från tidtagning till promenad behöver du inte göra ett byte utan endast klippa bort chipet överst på nummerlappen.
Om ändringar av namn på deltagare som görs efter 14/8 kommer den gamla deltagarens namn stå på nummerlappen.
Norr om Västerås Arena och parkeringen vid ABB Arena Nord. Försök att ta cykel eller lokalbuss (gratis mot uppvisade av nummerlapp). Det är ofta stora problem att komma från Rocklunda med bil.
Alla deltagare åker gratis buss till och från Blodomloppet i hela länet. Visa upp nummerlappen för chauffören (nummerlappen måste du alltså ha hämtat ut innan arrangemangsdagen). Utnyttja detta i så hög utsträckning som möjligt då det ofta uppstår bilköer från Rocklunda IP efter evenemanget.
Du som ingår i ett lag kan hämta ut en picknickkasse kan hämtas ut från 17.00 på målområdet.
Ta med uthämtningsbeviset (värdehandling), som är en ruta på kuvertet där nummerlapparna ligger i. Rutan kan klippas ut. Vi delar inte ut picknick utan uthämtningsbeviset. OBS! Är du individuellt anmäld och har lagt till en extra picknick i anmälan har du en stämpel på din nummerlapp som visas upp vid uthämtningen.
Det finns en begränsad mängd glutenfria produkter. Be om detta i samband med uthämtning av picknickkassen.
Vid målgång får alla deltagare en medalj. Pris till vinnaren i respektive individuell klass. Prisutdelning på scenen ca 19.00.
Blodcentralen lottar ut en cykel och flera andra fina priser bland de som är deltagande blodgivare. Det kommer även finnas en tipspromenad där du kan vinna fina priser.
Röda Korset kommer att finnas vid start- och målområdet.
Massörer finns på plats och masserar efter genomfört lopp.
Exakta starttider för respektive grupp kommer ses över och publiceras här inom kort.
17:15 Lilla Blodomloppet 1400 m
17:25 Lilla Blodomloppet 500 m
Preliminärt är sedan första start 10 km 18.00 och 5 km 18.30
Du blir inte tilldelad en startgrupp utan ser till att du startar i den grupp som passar din målsättning bäst. Tiden startar inte förrän du passerar startlinjen så det är ingen brådska iväg. Längs banan håller gående till höger och löpande till vänster.
Gemensam uppvärmning från scenen med Friskis & Svettis.
Start för uppvärmning är ca kl 17.00 för Lilla Blodomloppet, ca 17.45 för 10 km och ca kl 18.15 för 5 km.
Vätskekontroller ute på banan: 2 st på 10 km och 1 st på 5 km samt vid mål. Allt deltagande sker på egen risk.
Här hittar du affischer som du kan sätta upp på din arbetsplats
Här träffar du GeBlods härliga medarbetare. Du kan anmäla intresse och testa om du kan bli blodgivare. OBS! Detta gör du innan loppet och det påverkar inte din prestation i loppet. Du kan även boka en tid för provtagning efter loppet.
Vill ditt lag ha ett tält eller beachflagga på evenemangsområdet? Kostnaden är 5 000 kr/tält och 2 500 kr/beachflagga. Kontakta vasteras@blodomloppet.se.