Gå, jogga eller spring, 5 eller 10 km för den livsviktiga blodgivningen. Anmälan är öppen!
Anmälan görs individuellt eller i lag. Ett (1) lag kan bestå av max 5 deltagare. Lagdeltagare inom samma lag kan delta i olika distanser/klasser.
Om du vill anmäla många personer samtidigt, ladda ner vår Excel-mall som du hittar på anmälningssidan.
Kontakta kansli@blodomloppet.se om du vill få hjälp att skapa en kundsida eller rabattkod, passar ditt företag som anmäler fler än 20 deltagare.
Sista ordinarie anmälningsdag är den 21 augusti. Det är också sista dagen att anmäla ett lag. Efteranmälan individuellt är möjlig tom 28 augusti kl. 17.30. Efteranmälan görs på anmälningssidan.
5 km och 10 km: Start/mål sker på Rocklunda området, fotbollsplanerna norr om ridhuset. Banorna kommer vara snitslade med Blodomloppet-snitslar och flaggvakter kommer vara utplacerade på strategiska platser.
Lilla Blodomloppet: Loppet för barn 1-12 år startar 17.15 och är ca 500 meter. Starten går vid startbågen där de längre loppen startar och sträcker sig runt Rocklunda IP. Målgången sker under målbågen. Alla deltagare får en t-shirt, medalj och en målpåse från ICA Maxi Hälla. Uppvärmning framför scenen ca 17.00.
Blodgivargåvan delas ut vid blodcentralens tält.
Ta gärna en bild på dig och dina lagkompisar när ni springer Blodomloppet och dela den med oss! Använd länken nedan för att få med vår fina Blodomloppsram. Påminn gärna dina följare i ditt inlägg om att vi rör oss tillsammans för att uppmärksamma den livsviktiga blodgivningen! ❤️ #blodomloppet
Rocklunda IP, fotbollsplanerna norr om ridhuset.
Du kommer kunna lämna in väska till en övervakad väskinlämning på eventområdet. Längst ner på din nummerlapp har du lappar att riva av för att identifiera din väska. Nummerlapp krävs för att kunna lämna in och hämta ut din väska.
Du som anmäler dig individuellt* med rabattkoden ICAPALSKLING (anges i sista steget i din anmälan), kommer efter målgång att kunna hämta ut en goodiebag i ICAs tält till din pälskling.
*Anmälan med denna rabattkod avser start i promenadklassen. Blodomloppet välkomnar alla ansvarsfulla hussar/mattar och kopplade hundar. 🐶
Nummerlappar och t-shirts kommer delas ut vid nedan tillfällen. Är du anmäld i lag hämtas ett lagkuvert ut av en av deltagarna i laget. OrderId ska då anges. Detta hittar du i bekräftelsemailet eller genom att söka på dig/en deltagare i laget i startlistan. OBS! På lagkuvertet finns en ruta som måste visas upp för att få ut picknicken på plats den 28/8.
Är du anmäld individuellt hittar du ditt startnummer här. Ange detta vid utlämningen.
OBS! Då det kom in väldigt många anmälningar sista dagarna behöver vi trycka nya nummerlappar. Det innebär att om du eller någon i ditt lag har nummer 0 i startlistan får du vänta med att hämta till måndag eller onsdag.
Ändringar kan göras via mail till vasteras@blodomloppet.se fram till måndag 26/8. Därefter kan de endast göras på plats mellan 15.00-17.30. Ska du ändra sträcka med tidtagning registreras nummerlappen om men det kan fortfarande stå den sträckan du var anmäld till från början. Är du osäker kan du kolla på ditt namn i startlistan där det står den sträckan du är registrerad till. Ska du byta från tidtagning till promenad behöver du inte göra ett byte utan endast klippa bort chipet överst på nummerlappen.
Om ändringar av namn på deltagare som görs efter 18/8 kommer den gamla deltagarens namn stå på numemrlappen.
Det finns ingen möjlighet till ombyte och dusch på området.
Toaletter finns vid start- och målområdet.
Norr om Västerås Arena och parkeringen vid ABB Arena Nord. Försök att ta cykel eller lokalbuss (gratis mot uppvisade av nummerlapp). Det är ofta stora problem att komma från Rocklunda med bil.
Du kan lämna in din cykel till personal från ”Sportson” som är på plats, de kommer att göra en enkel service på cyklar.
Alla deltagare åker gratis buss till och från Blodomloppet i hela länet. Visa upp nummerlappen för chauffören (nummerlappen måste du alltså ha hämtat ut innan arrangemangsdagen). Utnyttja detta i så hög utsträckning som möjligt då det ofta uppstår bilköer från Rocklunda IP efter evenemanget.
Du som ingår i ett lag kan hämta ut en picknickkasse kan hämtas ut från 17.00 på målområdet.
Här kan du läsa om årets picknick.
Ta med uthämtningsbeviset (värdehandling), som är en ruta på kuvertet där nummerlapparna ligger i. Rutan kan klippas ut. Vi delar inte ut picknick utan uthämtningsbeviset. OBS! Är du individuellt anmäld och har lagt till en extra picknick i anmälan har du en stämpel på din nummerlapp som visas upp vid uthämtningen.
Det finns en begränsad mängd glutenfria produkter. Be om detta i samband med uthämtning av picknickkassen.
Vid målgång får alla deltagare en medalj. Pris till vinnaren i respektive individuell klass. Prisutdelning på scenen ca 19.00.
Blodcentralen lottar ut en cykel och flera andra fina priser bland de som är blodgivare och som anmäler sig som nya blodgivare under kvällen. Det kommer även finnas en tipspromenad där du kan vinna fina priser.
Röda Korset kommer att finnas vid start och mål samt utefter banan.
Team Massageterapeuterna finns på plats och masserar efter genomfört lopp.
Start sker på Rocklunda IP. Fotbollsplanerna norr om ridhuset.
17:15 Lilla Blodomloppet
18:00 10 km – STARTGRUPP 1
deltagare med målet att springa under 50 min
18:05 10 km – STARTGRUPP 2
deltagare med målet att springa mellan 50-60 min
18.10 10 km – STARTGRUPP 3
deltagare med en måltid över 60 min
18:25 5 km – STARTGRUPP 4
deltagare med målet att springa under 30 min
18:30 5 km – STARTGRUPP 5
deltagare med målet att springa 30-40 min
18.35 5 km – STARTGRUPP 6
deltagare med en måltid över 40 min
18:35 Promenad 5km.
Startar längst bak i startgrupp 6.
Se till att du startar i den grupp som passar din målsättning bäst. Tiden startar inte förrän du passerar startlinjen så det är ingen brådska iväg. Längs banan håller gående till höger och löpande till vänster.
Gemensam uppvärmning från scenen av Friskis & Svettis.
Start för uppvärmning är ca kl 17.00 för Lilla Blodomloppet, 17.45 för 10 km och kl 18.10 för 5 km.
Vätskekontroller ute på banan: 2 st på 10 km och 1 st på 5 km samt vid mål. Allt deltagande sker på egen risk.
Här träffar du GeBlods härliga medarbetare. Du kan anmäla intresse och testa om du kan bli blodgivare. OBS! Detta gör du innan loppet och det påverkar inte din prestation i loppet. Du kan även boka en tid för provtagning efter loppet.
Vill ditt lag ha ett tält eller beachflagga på evenemangsområdet? Kostnaden är 5 000 kr/tält och 2 500 kr/beachflagga. Kontakta vasteras@blodomloppet.se.
Sportson finns på plats från 17.00 och utfört lättare service på cyklar under Blodomloppet. De sponsrar och också med en cykel och cykelhjälm som lottas ut bland alla som anmäler sig till att bli blodgivare och kommer på provtagning.
Tel: 021-13 59 60
Telefontid kl 08.00-12.00
E-post: vasteras@blodomloppet.se
Tel: 021-17 35 39
E-post: geblod@regionvastmanland.se