NeH och Blodomloppet ingick ett samarbetsavtal 2014 och efter 3 goda år har parterna valt att förlänga samarbetet med ytterligare 3 år.
NeH fortsätter som huvudpartner till Blodomloppet och kommer fortsättningsvis att leverera alla produkter samt ansvara för all logistik kring evenemangen gällande exponeringsmaterial.
Dessutom kommer parterna arbeta för ett mer attraktivt evenemang kring varje lopp för att öka attraktionen både för löpare och åskådare.
– Att fortsätta arbeta med Blodomloppet känns viktigt och var en självklarhet för oss på NeH. Det är ett initiativ som förutom driver blodgivning också stimulerar till rörelse, två viktiga områden för en god hälsa, säger Peter Holm, VD på NeH.
Claes Fagerström, ordförande för Blodomloppet Sverige, ser fram mot det fortsatta samarbetet:
– NeH har varit en viktig partner till oss för att kunna utveckla vårt evenemang och fortsätta öka antalet deltagande löpare och företag. Det är därför mycket glädjande att vi fortsättningsvis får arbeta med NeH.
Under 2016 deltog 111 599 personer i något av loppen.
NeH är ett av Sveriges ledande företag inom profilprodukter som arbetar för att stärka sina kunders konkurrenskraft. För att nå dit kombinerar NeH sin kunskap inom profilprodukter och evenemang med ett starkt engagemang och intresse för att ständigt innovera och utveckla nya produkter och tjänster för sina kunder. NeH har många företag starka varumärken som kunder i Sverige, Norge och Finland.
Läs mer om NeH på NeH.com.