Anmälan görs individuellt eller i lag. Ett (1) lag kan bestå av max 5 deltagare. Lagdeltagare inom samma lag kan delta i olika distanser/klasser.
Ange information i Steg 1 till kontaktpersonen för anmälan och i Steg 2 för deltagare.- Tänk på att kontaktpersonen inte automatiskt är med i laget
Om du vill anmäla många personer samtidigt, ladda ner vår Excel-mall som du hittar på anmälningssidan.
Kontakta oss på kansli@blodomloppet.se om du vill anmäla fler än 50 deltagare.( det går bra att använda excel-mallen även om du är fler än 50 deltagare men vill du ha en kod eller kundsida kontaktar du kansliet enligt ovan)
Ändringar kan göras på plats eller vid nummerlappsutdelningen före loppet och kostar 50 kr.
Sista anmälningsdag för lag är den 6 maj och för individuella deltagare är sista dag den 12 maj.
Information att skriva ut och dela på arbetsplatsen hittar du överst till höger på denna sidan
Efteranmälning kan göras vid nummerlappsutdelningen innan eller plats på arrangemangsplatsen från kl 16.00 fram till 30 min före start! Pris 400kr /deltagare
10 km
5 km
5 km Promenad – De sista deltagarna på promenaden kan komma att möta 5 km löparna som är på väg mot målet. Håll till sidan så de kommer fram!
Lilla Blodomloppet
Banmarkering:
Banorna kommer tydligt markeras med:
Skyltar
Funktionärer
Förcyklist till snabbaste löparen
Orange markeringsfärg
Alla blodgivare har en bloddroppe på sina nummerlappar.
Blodgivargåvan delas ut vid blodcentralens tält.
Adress: kan komma att ändras inom kort
Bulltofta rekreationsområde, Cederströmsgatan 6 i Malmö
Karta över området: Områdeskarta 2024
Effektförvaring finns på området.
Riv av den nedre delen av nummerlappen och fäst på väskan. Lämna väskan i förvaringen som bemannas under hela loppet. För att hämta väskan måste nummerlapp kunna uppvisas.
Vi ansvarar inte för värdesaker
Nummerlappar och T-shirtar hämtas på nummerlappsutdelningen på Heleneholms IP – Ystadvägen 23 B (ett rött hus) Hitta hit
När man hämtar ut sin nummerlapp & t-shirt är det bra att ha med sig sin orderbekräftelse med orderid som börjar med MAL Och det sexsiffrigt orderid som finns på bekräftelsen
Om man är ett eller flera lag kan en person i laget hämta till alla deltagare
Fredag 9 maj kl. 08.00-18.00
Lördag 10 maj kl. 10.00-13.00
Söndag 11 maj kl. 10.00-13.00
Måndag 12 maj kl. 08.00-18.00
På tävlingdagen tisdagen den 13 Maj kan man hämta nummerlappar & t-shirt på tävlingsområdet efter kl 16.00
Det finns tält för omklädning men kom gärna ombytt.
Duschar finns inte
Bajamajor kommer finnas på området. Det finns även en handikappbajamaja
Parkeringsmöjligheter finns runt omkring Bulltofta rekreationsområde och liten del av XXXLutz parkering. Tänk på att vara ute i mycket god tid då många väntas komma till arrangemanget under en kort period. Ett tips kan vara att parkera en bit ifrån Bulltofta runt smågatorna och promenera sista biten till arrangemangsområdet. Se översiktskarta.
Buss: Åk till hållplats Ulricedal med buss nr 6 eller till Bulltofta Rekreationsområde med buss 31. Se tidtabell hos Skånetrafiken.
Bil: Vägbeskrivning finns här hos Google Maps.
Cykel: I Malmö går nästan alltid cykeln snabbast tack vare goda cykelförbindelser, det är också hälsosamt och miljövänligt. Ta gärna cykeln och få samtidigt en bra uppvärmning. Hitta hit
Picknick kassen hämtas ut i separat tält efter loppet. Ta med picknick beviset som finns på kuvertet ni hämtar nummerlapparna i. Ta hand om eventuellt skräp. Lämna området i snyggt skick!
Information om vad som finns i picknick kassen finns här inom kort
För att minska mat svinnet kommer det finnas möjlighet att lämna tillbaka ej öppnad mat i picknick tältet. Denna mat doneras sedan till vald organisation.
Blodomloppet Malmö samarbetar med Folkets skafferi för minskat matsvinn
Precis som 2023 och 2024 väljer Blodomloppet Malmö att samarbeta med den lokala välgörenhetsorganisationen Folkets skafferi under årets Blodomlopp 13 maj 2025.
I praktiken innebär det att deltagarna har möjlighet att skänka de obrutna förpackningarna av picknickmat de av någon anledning inte konsumerar och inte heller vill ta med sig hem. Deltagarna kan lämna maten i anslutning till själva picknickområdet direkt till Folkets skafferis representanter som finns på plats. På så vis kommer bra mat fler människor till nytta och vi bidrar till minskat matsvinn.
Vilka är Folkets skafferi?
Folkets skafferi är en ideell, religiöst och politiskt obunden organisation som bedriver en matbanksverksamhet i Malmö, där de delar ut mat till människor i behov, med särskild målsättning att solidariskt omfördela matsvinn. Föreningen vänder sig till människor i alla åldrar, oavsett bakgrund.
Folkets skafferi har utdelning 3 dagar per vecka, med cirka 150 personer i kön vi varje tillfälle och kombinerar ett viktigt miljö- och hållbarhetsarbete med stora sociala vinster. Föreningen har 43 medlemmar varav cirka 30 personer hjälps åt att hämta, sortera och dela ut mat. Volontärer hämtar mat (med vår egen skåpbil) hos våra samarbetspartner. Läs med på folketsskafferi.se eller följ på Instagram
Du som deltagare i ett av våra lopp erhåller en t-shirt, nummerlapp, medalj och gåva till blodgivare. Du som ingår i ett lag kan hämta ut en picknickkasse efter målgång.
Sjukvårdspersonal finns vid vätskekontrollen på arrangemangsområdet efter målgång och på banan .
Det finns även ett röda korset tält man kan gå till vid mållinjen
17:45 – Start Lilla Blodomloppet
18.25 – Start Promenadklass
18.40 – Start 10 km för löpare under 45 minuter
18.45 – Start 10 km för löpare över 45 minuter
19.00 – Start 5 km (löpare under 30 minuter)
19.05 – Start 5 km (löpare över 30 minuter)
Friskis & Svettis håller i gemensam uppvärmning på området för de som vill.
Tiderna: Preliminära uppdateras tillsammans med tidsprogrammet
Kl 17:25 Lilla Blodomloppet
Kl 18:00 Uppvärmning 1 med Friskis & Svettis Ca 10 minuter
Kl 18:30 Uppvärmning 2 med Friskis och Svettis Ca 10 minuter
Tel: 040 – 19 42 20
E-post: Malmös arrangör
Tel: 0200-87 11 22
E-post: blodgivare.malmo@skane.se