26 augusti 2025
Sista anmälningsdag är den 20 augusti för lag och 27 augusti för individuella deltagare.
Efteranmälan kan göras på plats kl 15.30–17.30 i tältet nedan fotbollsplanen (Älvvallen) eller via webben. Endast individuella anmälningar. Inga blanketter i år endast via smartphone.
Du springer eller promenerar på ett blandat underlag, främst asfalt och grus men även betongplattor på en bana utan större kupering. Bansträckningarna framgår av kartor som finns på vår webbsida. Utmed banan finns funktionärer och vägvakter, följ deras anvisningar!
Start och Mål är inne på Älvvallen. Det kommer att finnas en vätskestation på 5 km banan och två vätskestationer på 10 km banan.
Lilla Blodomloppet
Blodomloppet 5-10 km
Blodgivargåvan delas ut vid blodcentralens tält mot uppvisad nummerlapp. Vill Du veta mer om blodgivning och eventuellt anmäla Dig som blodgivare så finns givetvis Blodcentralens personal på plats vid målet. Geblod.nu
Ta gärna en bild på dig och dina lagkompisar när ni springer Blodomloppet och dela den med oss! Använd länken nedan för att få med vår fina Blodomloppsram. Påminn gärna dina följare i ditt inlägg om att vi rör oss tillsammans för att uppmärksamma den livsviktiga blodgivningen! ❤️ #blodomloppet
Älvvallen (Gymnasievägen 2) bakom Timrå IP.
Ta bara med värdesaker som är absolut nödvändiga. Värdesaker kan i begränsad omfattning lämnas på arenan – Älvvallen- i tält vid entrén. Blodomloppet ansvarar inte för värdesaker.
Överdragskläder lämnas på anvisad plats på arenan. Tag med påse att förvara dina kläder i. Skriv Ditt startnummer på påsen med tuschpenna.
Kuvert med nummerlapp(ar) lämnas ut mot order-ID. Du hittar numret i de filer, som bifogades orderbekräftelsen du fick per e-post vid anmälan. Du kan också hitta ditt order-ID intill ditt namn i startlistan (undantag anonyma). Visa eller ange ditt order-ID vid uthämtningen så hittar vi lätt ditt/dina kuvert! Har du glömt eller inte lyckas hitta ditt order-ID får du hjälp av oss.
OBS, kuvert med nummerlappar lämnas ut ordervis, dvs en eller två personer kan hämta kuverten och bokade T-shirts för alla anmälda i samma order såväl lag som individuella!
Toaletter finns i anslutning till Älvvallen – tävlingsarenan.
Tyvärr finns det inga duschmöjligheter på detta evenemang.
På befintlig parkering framför SCA Arena. Infart från Terminalvägen. Parkeringsvakter anvisar parkeringsplatser. Parkeringen är gratis.
Cyklar parkeras på anvisad plats i anslutning till Älvvallen – tävlingsarenan.
Deltagare som ingår i ett lag om 3–5 personer får automatiskt en gemensam picknickkasse. Du behöver INTE kryssa i för Extra Picknick för att få den. På nummerlappskuvertet finns tryckt ett värdebevis som visas upp när Du skall hämta er kasse. Var rädd om kuvertet!
Priser delas ut till 1a placerade i dam- och herrklassen på 5 & 10km.
Blodomloppet Sundsvall/Timrå 2023
Blodomloppet Sundsvall/Timrå 2022
Blodomloppet Sundsvall/Timrå 2021
Blodomloppet Sundsvall/Timrå 2020
Blodomloppet Sundsvall/Timrå 2019
Läkare finns i anslutning till Blodcentralens tält.
17.30 Lilla Blodomloppet
18.00 10 km tidtagning
18.20 5 km tidtagning
18.20 Promenad 5 km (startar efter gruppen löpare)
Starten sker utanför Älvvallen på Gymnasieskolans elevparkering. Tidtagningen startar när deltagaren passerar startportalen.
Uppvärmning med Friskis&Svettis ca 20 minuter innan första start samt ca 15 minuter innan andra start.
Mer information kommer.
Tel: 060-12 53 75
Telefontid måndag–torsdag kl 09.00-14.00
E-post: sundsvall@blodomloppet.se
Tel: 060-18 13 81
E-post: geblod.sundsvall@rvn.se