Gå, jogga eller spring, 5 eller 10 km för den livsviktiga blodgivningen!
Starttider & klasser för 10/6 & 11/6
16.15 Tidtagning 5 km
16.35 Promenad 5 km
17.30 Tidtagning 10 km – Tävlingsklass, priser till topp 3 bästa löpare
17.40*Tidtagning 10 km
18.10 Tidtagning 5 km – Tävlingsklass, priser till topp 3 bästa löpare
18.15* Tidtagning 5 km
18.30 Promenad 5 km
19.00 Tidtagning 5 km
*öppnas vid behov
Tävlingsklass innebär att de topp 3 som springer snabbast får pris.
Starttider kan bli fulla, anmälan flyttas då över till nästkommande starttid med samma distans.
Man kan starta i olika startgrupper men tillhöra samma lag.
Hundar är endast tillåtna i sista startgrupp tidtagning 19.00 den 10 juni
15.45 Lilla Blodomloppet 7-12 år 1,1 km
15.50 Lilla Blodomloppet 1-6 år 800 m
Promenad har ingen tidtagning. Stavar är tillåtna endast i promenadklasserna.
Inga barnvagnar är tillåtna under loppet men såklart på evenemangsområdet.
5 km – minimiålder 9 år
10 km – minimiålder 11 år
350 kr (18 november– 19 maj)
400 kr (20 maj–9 juni) Endast individuella anmälningar efter 28 maj
450 kr (10 juni– 11 juni) Endast individuella anmälningar efter 28 maj
40 kr rabatt för blodgivare, uppges i samband med anmälan.
Om du vill anmäla många personer samtidigt, ladda ner vår Excel-mall som du hittar på anmälningssidan eller hör av dig till stockholm@blodomloppet.se så kan vi skapa en kundsida för att enklare anmäla många deltagare.
Fakturabetalning endast på order över 1500kr
Laganmälan & Deltagarändringar – Viktiga datum
Sista dag för laganmälan: 28 maj
Sista dag för individuell anmälan: 11 juni
Ett lag består av 5 personer. Minst 3 namn krävs vid anmälan.
Välj ert lagnamn. Varje lag ska namnges med ett lagnamn vid anmälan. Lagnamnet är fritt att välja men ett tips är att namnge med företagsnamnet först (eller annat samlingsnamn), följt av unikt lagnamn; till exempel ”SEB Lag 1”, ”SEB Lag 2” etc. eller ”OCTA – Kul att springa”, ”OCTA – Viktigt att ge blod” etc. På så sätt sorteras lagets nummerlappar tillsammans och det går mycket snabbare att hämta flera lags nummerlappar samtidigt.
Tillägg av deltagare – fram till 28 maj
Du kan lägga till nya namn till ditt lag fram till 28 maj genom att mejla till
stockholm@blodomloppet.se.
Ange: namn, e-post, födelseår, tröjstorlek, klass och blodgivarstatus.
Efter 28 maj kan inga namn läggas till digitalt. Tillägg kan endast göras på plats vid nummerlappsutdelningen (Filmstaden Sergel eller arenan) och kostar 100 kr per ändring (Swish). Ta med ifylld Lagkomplettering – blankett .
Ändring av befintliga uppgifter – senast 19 maj
Vill du ändra uppgifter för en deltagare (t.ex. namn, klass eller startgrupp), gör detta senast 19 maj via mejl till
stockholm@blodomloppet.se
Efter den 19 maj måste alla sådana ändringar göras på plats och behandlas som byte av deltagare, vilket innebär 100 kr/ändring via Swish och ifylld blankett Byte av deltagare/klass – blankett
Av säkerhetsskäl är det inte tillåtet att delta i en annan persons namn och startnummer. Och du vill ju ha resultatet i rätt namn!
Individuell anmälan – senast 11 juni
Individuella anmälningar är öppna ända fram till loppdagen.
Picknickkasse
En picknickkasse ingår i varje laganmälan. Extra kassar kan beställas senast 28 maj.
Här hittar ni samlad Startinformation till er som ska delta i Blodomloppet. PDF:en är nerladdningsbar och kan skickas vidare.
Nummerlappsutdelning 2025, på Filmstaden Sergel – Hötorget.
Fliken högst upp på nummerlappen mäter tiden, ta ej bort denna flik. Ingen flik finns på nummerlappen i promenadklassen.
För barn med spring i benen
En lättsam och rolig utmaning för barn upp till 12 år som gillar att springa, skutta eller gå runt en eller flera banor. T-shirt och medalj till alla barn och ungdomar som deltar.
1-6 år tar sig runt en 800 meters bana och 7-12 år deltar på en 1 100 m bana.
Föräldrar får springa med om barnet vill.
Uppvärmning en sker med Friskis&Svettis.
Lilla Blodomloppet genomförs endast 11 juni.
Starttid
15.45 1100 m för 7-12 år
15.50 800 m för 0-6 år
För våra barn och unga
Lilla Blodomloppet är ett viktigt arrangemang, inte bara för att uppmärksamma blodgivningen utan mest för att vara med och skapa bra vanor. Ge barnen möjlighet att upptäcka sann rörelseglädje. Något som främjar hälsa och välmående bland unga och startar en positiv spiral att följa genom livet.
Ta med din pälskling på Blodomloppet!
I år ger ICA Försäkringar extra uppmärksamhet till hundägare i Stockholm.
Anmäl dig individuellt med rabattkoden ICAPALSKLING, så kan du efter målgång hämta en goodiebag i ICAs tält.
Hundar är endast tillåtna längst bak i startgrupp 19.00 5km tidtagning.
Blodomloppet välkomnar alla ansvarsfulla hundägare med kopplade hundar. Vi ses vid startlinjen!
Bankartor
Vatten finns vid Start, efter 2,5 km, 6 km och vid målgång. Sportdryck finns vid 6 km och i Mål.
Blodomloppets arena ligger på Djurgårdsbrunn precis efter Djurgårdsbrunnsbron där Djurgårdsbrunnsvägen övergår till Manillavägen.
Evenemangsområdeskarta eller utskriftsvänlig
Inga omklädningsrum eller duschar finns på arenan. Däremot finns det gott om toaletter.
Det finns möjlighet att lämna in en väska för bevakning under loppet. Väskorna förvaras i inhägnat område utomhus (ej i tält). Vid regn kan det bli blött. Väskinlämningen är gratis för alla deltagare. Arrangören ansvarar ej för IT-utrustning eller värdesaker i dessa väskor.
Sjukvårdspersonal finns på evenemangsområdet.
Det finns en kafeteria på arenan om man önskar köpa kompletterande fika/mat.
Gratisbussar från Karlaplan
Från kl. 15.00 går Blodomloppets gratisbussar mellan Karlaplan och Djurgårdsbrunns Wärdshusparkering på Djurgården. Från busshållplatsen är det en kort promenad till evenemangsområdet. Bussarna går löpande från Karlaplans tunnelbaneuppgång.
Blodomloppets arena ligger på Djurgårdsbrunn precis efter Djurgårdsbrunnsbron där Djurgårdsbrunnsvägen blir Manillavägen.
Cykla till Djurgården
Välkommen att cykla till Blodomloppet! Vi har en stor cykelparkering som vår partner MIOO bemannar. De utför även enklare cykelservice och drop-in, i mån av plats.
Parkering
Det finns tyvärr inga abonnerade parkeringsplatser för bilar nära Djurgårdsbrunn vid start- och målplatsen.
T-shirt ingår till alla Blodomloppsdeltagare som bokat vid anmälan.
I anmälan väljer du vilken storlek du vill ha.
Blodomloppets t-shirt hämtas ut i samband med nummerlappsutdelningen eller i t-shirttältet på arenan från klockan 15.30 fram till kl. 19.00.
På nummerlappen finns en talong som visar vilken storlek du beställt, riv av och släng efter uthämtning.
Storleksbyte endast mjöligt på arenan. Om du inte har en storlek angiven på din nummerlapp måste du uppvisa ditt startbevis där storleken syns. Startbeviset har du fått på din angivna mailadress.
Picknickkasse ingår automatiskt när du gör en laganmälan. Se till att du anmäler ett lag och inte 5 individuella löpare.
I individuell anmälan ingår inte picknickkasse men kan köpas till för 295 kr fram till den 30 maj.
Picknickkassen hämtas ut i Picknicktältet på målområdet från kl. 16.30 under eventdagarna mot uppvisande av picknickbevis. Du får picknickbeviset i ditt kuvert med nummerlappen om du har anmält lag. Extra beställda picknickbevis erhålls också vid nummerlappsutdelningen.
Picknickkassen 2025
Alla anmälda blodgivare får en blodgivargåva. Blodgivargåvan hämtas ut vid blodcentralens tält på arenan.
Hitta till oss – Öppettider & kontakt | geblod.nu för att hitta din närmaste blodbuss.
Inför varje start bjuder Friskis&Svettis in till uppvärmning så att du är peppad, uppvärmd och redo för ditt lopp. Kom i god tid till din start för att hinna värma upp ordentligt. Insläpp i startfållan är ca 20 min innan start.
Alla deltagare i klasserna ”Tidtagning 5 km och 10 km” får sina resultat publicerade efter loppet. Ingen tidtagning sker i promenadklassen. Syns du ej i resultatlistan? Då kanske du är anmäld som anonym deltagare. Maila ditt namn och vilken dag du sprang till stockholm@blodomloppet.se om du vill bli synlig.
Blodomloppet Stockholm 2023 – 13 juni
Blodomloppet Stockholm 2023 – 14 juni
Blodomloppet Stockholm 2022 – Dag 1
Blodomloppet Stockholm 2022 – Dag 2
Blodomloppet Stockholm 2019 – Dag 1
Blodomloppet Stockholm 2019 – Dag 2
Blodomloppet Stockholm 2018 – Dag 1
Blodomloppet Stockholm 2018 – Dag 2
Prisutdelning för de tre snabbaste damer respektive herrar i startgrupp 10 km kl. 17.30 samt 5 km kl. 18.10.
T-shirt och medalj ingår till alla anmälda deltagare.
Vill du hyra ett tält till laget, bjuda in kunder eller deltagare till en trevlig samlingsplats under Blodomloppet? Tält är en perfekt samlings- och marknadsföringsplats för ditt företag på Blodomloppets evenemangsområde.
Boka tält 10 juni – Hyrtält FULLT men några platser kvar på boka plats för eget tält
Antalet tält som finns för uthyrning är begränsat så först till kvarn gäller. Fram till 30 maj är tältanmälan öppen.
NYHET!
Extra tillval med att få nummerlappar och/eller T-shirts levererade till företagstältet till ankomst. På så sätt slipper ni lägga tid på att hämta ut innan.
Samla teamet
Blodomloppet Stockholm är den perfekta våravslutningen eller sommaraktiviteten. Här finns det en distans och ett lopp för alla. Ni springer … eller promenerar som ett lag men ni kan anmäla er till olika distanser och tider. Njut av denna härliga vår & försommarkväll tillsammans med dina kollegor och avsluta med en härlig picknick tillsammans.
Främja hälsan
Fysiskt ansträngande arbete är vanligt i arbetslivet, samtidigt ökar stillasittandet inom många yrken. Oavsett om arbetet innebär mycket stående, stillasittande eller om det är fysiskt ansträngande så är det viktigt med rörelsevariation. Med större möjligheter till fysisk aktivitet på kontoret följer även ökad nöjdhet med arbetsplatsen visar en undersökning. 86 procent av de som blir uppmuntrade till rörelse på kontoret är nöjda med sin arbetsmiljö. Att ha ett gemensamt mål att träna mot bidrar till att träningen faktiskt blir av samt att det bidrar till bättre hälsa på företaget. Använd friskvårdsbidraget.
Bjud in nätverket
Vill du som företag eller privatperson bjuda in dina kunder eller deltagare till en trevlig uppsamlingsplats under Blodomloppet rekommenderar vi er att boka ett tält. Det är en perfekt samlings- och marknadsföringsplats på Blodomloppets evenemangsområde.
Genom våra tälterbjudanden och tilläggstjänster hoppas vi att ni lockar ännu fler kollegor att vara med genom att samlas här med picknickkassen efter att alla har gått i mål. Nedan gör du din tältbeställning och med det väljer storlek och eventuella tillval.
Vi erbjuder ett begränsat antal tält så först till kvarn gäller. Tältanmälan är öppen fram till 30 maj.
Nyhet!
Som extra tillval finns nu att få nummerlappar och/eller T-shirts levererade till företagstältet vid ankomst, om ni har ont om tid att hämta ut detta innan loppdagarna.
Vid frågor kontakta blodomloppet@stockholm.se
Här kan du boka tält!
Varmt välkomna!
Här hittar du affischer som du kan sätta upp på din arbetsplats
Blodomloppet_Affisch_A4_Stockholm
E-post: stockholm@blodomloppet.se
Tel: 08-765 26 15
Telefontid onsdagar kl 9–11
Enklast och snabbast når du oss via e-mail. Vi svarar snabbt inom kontorstider. Föredrar du kontakt via telefon utöver vår telefontid? Maila oss, så ringer vi gärna upp dig.
Rör alla frågor kopplat till Blodomloppet Stockholm.
Tel: 08-123 811 11
Vid frågor kring Blodgivning