Gå, jogga eller spring för den livsviktiga blodgivningen. Anmälan är öppen!
OBS: Delar av informationen på sidan är än så länge preliminär för 2025.
Gratis anmälan till Lilla Blodomloppet för de första 200 som anmäler sig!
Likt 2024 vill vi satsa extra på barn i rörelse och bjuder på anmälningsavgiften för de första 200 som anmäler sig och som är anmälda senast 30 april 2025. Därefter kostar deltagandet 100 kr.
Vi förbehåller oss rätten att ändra erbjudandet och att ta bort ev. felaktiga anmälningar eller vid ”missbruk”.
Är ditt företag anslutet till någon av friskvårdsportalerna Wellnet, Epassi eller Benify? Perfekt! Då kan du hitta oss där. Sök upp oss i din portal, klicka hem din startavgift som du sedan kan nyttja på alla orter i Blodomloppet i form av ett presentkort som läggs in i betalningen av anmälan.
Om ni saknar kopplingar till en portal, så går det ofta även bra att anmäla sig och få ett kvitto, för att sedan ge till er arbetsgivare. Det är dock upp till er arbetsgivare om detta accepteras eller ej.
Speciellt för Epassi
Om du har friskvård via Epassi, så kan du även direkt via hemsidan klicka på en knapp för att med valfritt belopp skapa ett presentkort som du sedan kan använda vid anmälan.
Laganmälan via Friskvård
OBS: Det är givetvis en förutsättning att de som anmäls också är de som är kopplad till friskvårdsbidraget, då det är personligt.
Anmälan görs individuellt eller i lag. Ett lag består av 5 deltagare, men ni kan låta 1-2 platser vara vakanta och komplettera dem senare. Avgiften är densamma oavsett antal deltagare i laget. Ni kan mixa olika klasser/distanser inom laget.
Så här går det till
Om du vill anmäla många personer samtidigt, rekommenderar vi vår Excel-mall som du hittar på anmälningssidan. Du importerar sedan den själv i Steg 2: Deltagare.
Kontakta oss på orebro@blodomloppet.se eller kansli@blodomloppet.se om du behöver assistans.
Blodomloppet 5 eller 10 km
– 30 apr: 300 kr (Lag: 1500 kr)
1 maj – 19 maj: 350 kr (Lag: 1750 kr t.o.m. 14 maj)
20 maj – 21 maj: 400 kr (Lag ej möjligt)
Lag består av 5 deltagare men kan anmälas med 1-2 vakanta platser som sedan kan kompletteras.
Specialomloppet (ca 2,1 km)
– 30 apr: 200 kr
1 maj – 21 maj: 250 kr
Lilla Blodomloppet (ca 750 m eller 2,1 km)
– 30 apr: 0 kr (upp till max 200 deltagare, därefter 100 kr)
1 maj – 21 maj: 100 kr
Åldersgräns 1-12 år, vuxna får gå/springa med sina barn vid behov men ej vara i vägen för andra.
Blodgivare: 40 kr rabatt
ICA-stammis: 40 kr rabatt (via ICAs kundportal, går ej att kombinera med rabatten för Blodgivare)
Nerikes Allehanda-läsare: 40 kr rabatt via NAs kampanjsida (länk publiceras och skickas ut till läsare).
Sista anmälningsdag är den 14 maj för lag. Individuella kan anmäla sig fram till ca 30 min innan start men till högre avgift.
Individuella deltagare kan anmäla sig via anmälningssystemet och på tävlingsdagen 15-17:30 (15-16:30 för Lilla Blodomloppet, 15-17 för Specialomloppet) på Trängens IP.
Om ni efteranmäler er via anmälningssystemet under tävlingsdagen hämtar ni ut nummerlapp och tröja på Trängens IP och visar upp att ni har betalt. Observera att vissa tröjstorlekar kan vara slut.
Efteranmälan av lag är inte möjligt, då slutgiltig beställning av picknickkassar sker ca en vecka före loppet.
Vänligen var ute i god tid för att vara säker på att kunna delta i loppet.
Ändringar (t ex byte av namn eller klass) kan göras genom att skicka ett mejl till orebro@blodomloppet.se eller på tävlingsdagen ca 15.00-17.30 på Trängens IP. Vi kan inte svara på telefon eller mejl under tävlingsdagen.
Om du mejlar och inte har fått svar, så har inte ändringen utförts och du måste då säga till på plats i stället. Det är inte tillåtet att springa en annan sträcka eller i ett annat namn utan att meddela oss.
På tävlingsdagen tar vi ut en avgift på 50 kr för ändringar eller ersättning av förlorad nummerlapp.
Efteranmälan och ändringar betalas via Swish (123 02 95295) eller i undantagsfall kontant (jämna pengar). Blodgivare, ICA-stammis och NA-läsare får ingen rabatt under efteranmälan, men blodgivargåva ges till blodgivare efter målgång.
Villkor vid anmälan
AnmälMigNu! och arrangören reserverar sig för tekniska fel och felskrivningar. Detta kan innebära korrigeringar i efterhand som kan leda till en annan avgift för att anmälan skall giltigförklaras. Vid försenad betalning kan extra avgifter tillkomma. Arrangören och samarbetspartners kan komma att kontakta er och deltagarna via e-post eller telefon. Deltagarnas namn offentliggörs på start- och resultatlistor ifall det är applicerbart och de inte anmälts som anonyma (inte alltid valbart). Som deltagare i Blodomloppet kan du komma att medverka i bilder och filmer som arrangören eller dess samarbetspartners tar i samband med evenemanget. Materialet kan komma att användas i informations- och marknadsföringssyfte. Din anmälan är bindande och enligt Distansavtalslagen är evenemang av den här typen vanligtvis ett undantag från ångerrätten. Det är upp till arrangören att göra undantag från detta. Om något är oklart, så är det i första hand informationen från arrangören, t.ex. på inbjudan eller hemsidan som gäller.
Läs gärna även Blodomloppets integritetspolicy:
https://blodomloppet.se/integritetspolicy/
Nummerlappsutdelning
För klasserna 5 km och 10 km är nummerlapparna försedda med ett chip (fliken högst upp) som måste sitta synligt på nummerlappen för att start- och måltider ska kunna registreras. Kolla upp lagnamn för lag eller startnummer för individuella på förhand i startlistan.
Tröjor delas ut i samband med nummerlappsutdelningen. Även deltagarna i Lilla Blodomloppet och Specialomloppet får funktionströjor. Tröjstorlek anges i samband med anmälan. Det finns även möjlighet att avstå tröja.
Då tröjorna beställs långt i förväg finns risk att vissa tröjstorlekar tar slut. Om du fick fel tröjstorlek när du hämtade ut nummerlappen, kan du byta storlek vid utdelningen på Trängens IP, i mån av tillgång.
17:15 Lilla Blodomloppet (750 m och 2,1 km)
Uppvärmning 16:55 vid scenen inne på Trängens IP
17:45 Specialomloppet
Uppvärmning 17:35 vid starten
18:15 10 km
Uppvärmning 17:55 Trängens IP:s scen
18:20 5 km
Uppvärmning 17:55 Trängens IP:s scen
18:25 Promenad 5 km
Uppvärmning 17:55 Trängens IP:s scen
Uppvärmningen leds av Friskis & Svettis Örebro.
Reservation för eventuella ändringar. Om du avser att ta det lugnare, vänligen ställ dig en bit bak i startgruppen.
Tidtagning sker för 5 och 10 km löpning. Vid starten registreras starttiden när man passerar startlinjen för en nettotid. För er som tävlar om topplaceringarna (plats 1-3 i varje klass) är det dock först i mål som gäller. Det är inte tillåtet att byta deltagare eller sträcka under loppets gång utan att meddela oss före loppet.
Du som inte har så bråttom, tänk på att hålla till höger och gå inte fler än två i bredd. Ställ er längre bak i startledet ifall ni är ovana/långsammare löpare.
Det är inte tillåtet att gå med stavar, hund, barnvagn, rollator, rullstol eller liknande i löpklasserna men du är välkommen i promenadklassen.
Start och mål: Trängens IP
Banorna går på cykel- och gångbanor runt Örebros västra delar, underlaget är främst asfalt men även grus och gräs förekommer. Både 5 km (5003 m) och 10 km går i ett varv och är kontrollmätta av förbundsbanmätare Bertil Sundin, 2024-04-21.
Banan är kontrollmätt till 10 km och innehåller både viss kupering på flertalet ställen och även varierat underlag, men mestadels asfalt. Målgången sker på gräsmatta inne på Trängens IP.
Vatten serveras efter ca 4 km, 7 km och efter målgång.
Banan är 5003 m och innehåller viss kupering över och under motorvägen, men är annars platt på asfalt. Kort grusparti finns och målgången sker på gräsmatta inne på Trängens IP.
Vatten serveras efter ca 3 km och efter målgång.
Banan är ca 2,1 km och innehåller viss kupering över och under motorvägen, men är annars platt på asfalt. Målgången sker på gräsmatta inne på Trängens IP.
Vatten serveras efter ca 1 km och efter målgång.
Banan är ca 750 m och springs på Trängens IP:s område mellan byggnader och fotbollsplaner. Underlaget är varierande med lite asfalt, grus och gräs.
Alla anmälda blodgivare får en ”Blodgivarbiljett” som antingen är en bloddroppe förtryckt på din nummerlapp för anmälda innan 13 maj, eller fastsatt på nummerlappen, vilken kan kvitteras mot en särskild VIP-gåva i blodcentralens tält.
Trängens IP ligger centralt beläget i Örebro. Adressen är Karlsgatan 62, 703 41 Örebro. Se karta.
Väskor och värdesaker kan lämnas in för förvaring under Blodomloppet. Inlämning och utlämning kan ske ca 17.00-20.30 vid Trängens kanslibyggnad (mot parkeringen). Eventuellt kvarglömda väskor eller värdesaker kan avhämtas på BK Forwards kansli, telefon 019-10 53 70.
Inlämning sker på egen risk. Området kommer vara bevakat av funktionärer, men vi tar inget ansvar för förlorade föremål.
Omklädningsrum med dusch och toaletter finns i ishallen (ingång i byggnadens högra del). Tillfälliga toaletter finns mittemot Trängens IP, nära cykelvägen där startområdet är.
Hitta hit
Trängens IP ligger centralt beläget i Örebro. Adressen är Karlsgatan 62, 703 41 Örebro. Se karta.
Parkering
Ta helst cykel eller åk kollektiv trafik.
För personbilar på Trängens grusplan samt för bussar på parkeringen framför Trängens kanslibyggnad. Följ skyltar och funktionärers anvisningar.
Då det är ont om parkeringsplatser vid Trängens IP, vädjar vi att så många som möjligt går, cyklar, samåker eller åker kollektivt till tävlingsplatsen. Det finns en särskild markerad parkering för cyklar på gräset mittemot entrén till Trängens IP.
Parkering utanför anvisat område är ej tillåtet och att det finns risk för parkeringsböter.
Adressen är Karlsgatan 62, 703 41 Örebro
Delas ut till alla anmälda lag och till de som beställt ”Extrakasse” (250 kr). Varje lag får en ”Picknick-biljett”, som hittas på nummerlappskuvertet ifall man anmälde sig innan 11 maj, eller fastsatt på en av nummerlapparna därefter. Biljetten kan kvitteras mot en kasse vid picknick-tältet.
Vi kan i år ev. erbjuda viss specialkost i form av några veganska och glutenfria alternativ till varor i kassen. I så fall kommer ni kunna byta dessa produkter på plats i mån av tillgänglighet. Det går inte att förbeställa.
Vi kan tyvärr inte erbjuda all typ av specialkost och innehållet kan variera beroende på leverantörer för orten.
Sjukvårdare kommer att finnas vid start- och målområdet samt vid vätskekontrollerna på 5 km och 10 km. Sjukvårdspersonal finns även i blodbussarna. Hjärtstartare finns hos sjukvårdarna och i blodbussarna.
Vid allvarlig olycka eller sjukdomsfall, ring alltid 112, och kontakta därefter sjukvårdare eller funktionär!
Du som deltagare i ett av våra lopp erhåller en t-shirt, nummerlapp, medalj och gåva till blodgivare. Medalj kan hämtas i närheten av målområdet.
Hederspriser delas ut till de tre första damerna och herrarna på 5 km och 10 km. Prisutdelning sker ca 19.30 från scenen på Trängens IP.
Alla individuella deltagare (inkl. Specialomloppet) får en ”Korvbiljett”, som är förtryckt eller fastsatt på nummerlappen, vilken kan kvitteras mot en korv med bröd vid serveringen vid Trängens kanslibyggnad. Det finns ett begränsat antal vegetariska alternativ.
Lilla Blodomloppet
Tidigare år har Lilla Blodomloppet också fått korv med bröd, men i år är tanken att vår lokala ICA-partner från ICA Maxi Boglundsängen kommer ordna med en påse som också inkluderar något av motsvarande mängd tilltugg.
E-post: orebro@blodomloppet.se
Tel: 019-602 1180
E-post: blodcentralen@regionorebrolan.se