Gå, jogga eller spring, 5 eller 10 km för den livsviktiga blodgivningen. Anmälan är öppen!
Anmälan görs individuellt eller i lag. Ett (1) lag kan bestå av max 5 deltagare. Lagdeltagare inom samma lag kan delta i olika distanser/klasser.
Om du vill anmäla många personer samtidigt, ladda ner vår Excel-mall som du hittar på anmälningssidan.
Kontakta kansli@blodomloppet.se om du vill få hjälp att skapa en kundsida eller rabattkod, passar ditt företag som anmäler fler än 20 deltagare.
Blodomloppet i Kalmar har start och mål vid natursköna Bergaviks idrottsplats.
Adress: Tallhagsvägen 76B, 393 51 Kalmar
Du som är registrerad blodgivare kan hämta ut en blodgivargåva. Blodgivargåvan hämtas vid GeBlods tältet.
Ta gärna en bild på dig och dina lagkompisar när ni springer Blodomloppet och dela den med oss! Använd länken nedan för att få med vår fina Blodomloppsram. Påminn gärna dina följare i ditt inlägg om att vi rör oss tillsammans för att uppmärksamma den livsviktiga blodgivningen! ❤️ #blodomloppet
Start och mål kommer vara vid natursköna Bergaviks idrottsplats.
Inne på konstgräsplanen finns start- och målportal. Där hittar du också platsen för utdelning av nummerlappar, t-shirt samt picknickkasse. Efteranmälan finns också direkt i anslutning till nummerlappsutdelningen.
Vi erbjuder gratis värdeinlämning i anslutning till start- och målområdet.
Du kan hämta din nummerlapp på Bergaviks idrottsplats (Högbytält) på onsdagen den 4 september mellan klockan 16 – 18, eller på torsdagen den 5 september (tävlingsdagen) från klockan 15.
Det kommer inte finnas någon möjlighet till ombyte i anslutning till start- och målområdet, utan vi ber er att komma ombytta.
Toaletter (typ bajamajor) kommer att finnas i anslutning till start- och målområdet. Det kommer också finnas möjligheter att använda markerade toaletter på Bergaviks idrottsplats.
Det finns ett begränsat antal parkeringsplatser i anslutning till Bergaviks idrottsplats. Ytterligare parkeringsmöjligheter finns vid Kalmarsundsskolan (cirka 600 m).
Cykel:
I Kalmar är nästan alltid cykeln snabbast tack vare bra cykelleder. Det är också hälsosamt och miljövänligt. Ta gärna cykeln och du får samtidigt en bra uppvärmning.
Picknickkassen hämtas ut i ett separat tält vid start- och målområdet. Vi uppmanar alla deltagare att ta hand om eventuellt skräp och slänga det i de sopkärl som finns på området.
Alla deltagare som fullföljer får medalj efter målgång. Dessutom delas priser ut till de tre snabbaste löparna på 5 och 10 km (dam respektive herrklass). Prisutdelning sker cirka klockan 19:30. Du som är registrerad blodgivare kan hämta ut en blodgivargåva. Blodgivargåvan hämtas vid GeBlod tältet.
Resultat:
Publiceras här senare
Arrangörsföreningen Högby IF har läkare/sjukvårdare på plats inom evenemangsområdet. Om någon deltagare behöver sjukvård, kontakta närmaste funktionär som i sin tur kontaktar sjukvårdsansvarig. OBS! Vid allvarlig skada sjukdomstillstånd, ring 112.
Gemensam uppvärmning för de som önskar sker framför scenen. Friskis och Svettis håller i uppvärmningen.
Kl 17:20 Uppvärmning lilla Blodomloppet
Kl 17:50 Uppvärmning 10 km
Kl 18:20 Uppvärmning 5 km + gång
Det kommer finnas två vätskestationer. Efter cirka 2,5 km samt vid varvning för de som springer 10 km.
Mer information kommer.