Nedan har vi samlat information som gäller tävlingsdagen.
Gratis parkering finns vid A6-center, inte alls långt ifrån Knektaparken, eller mot avgift precis vid start- och målområdet. Tar du buss går linje 3, 11, 17 och 35 förbi Knektaparken, hållplats precis intill start- och målområdet.
Bäst är att byta om hemma. Annars finns omklädningsmöjligheter under läktaren på ”Jönköping Energi Arena”.
Toaletter kommer att finnas på plats i Knektaparken.
Alla deltagare ska bära nummerlapp på bröstet. Nummerlapparna för de deltagare som är anmälda på 5 km eller 10 km har ett chip för tidtagningen. Promenadklassens nummerlappar saknar chip, därför är det viktig att rätt nummerlapp används och då det är olika nummerserier för damer och herrar vill vi inte att en man använder en nummerlapp för damer eller vice versa. Om du är medveten om att du deltar i fel nummerlapp är vi tacksamma om du meddelar detta till funktionärerna vid målet.
Har du inte haft möjlighet att hämta ut din nummerlapp i Hovet den 12 och 13 augusti gör du det i Atteviks Bilhall intill startplatsen den 16 augusti från Kl 15.00. Ingång till Atteviks Bil sker vid stora porten som är mot tävlingsområdet, dvs baksidan av bilhallen.
Nummerlappar lämnas ut mot order-ID, det nummer som står angivet på den PDF-fil som kan laddas ner direkt när din anmälan är genomförd. Den bifogas också orderbekräftelsen som skickas med e-post. Skriv ut och tag med orderbekräftelsen eller uppge bara order-ID. En person hämtar ut samtliga nummerlappar i en order, dvs alla som är anmälda (både lag och individuella).
När ni hämtar ut nummerlapparna, tänk också på att biljetten som ni använder för att hämta ut picknick-kassen tryckt på kuvertet. Det ligger alltså ingen matkupong i kuvertet så spara hela kuvertet eller klipp ut själva kupongen. Detta gäller enbart er som anmält lag eller individuella med extra picknick.
Efteranmälan kan göras för individuell start i Atteviks bilhall den 16 augusti from Kl 15.00. Startavgiften är då 300 kr. Lag kan ej efteranmälas.
Om du vill ändra en befintlig anmälan, tex byta från 10 km till 5 km kan detta göras i Atteviks bilhall den 16 augusti från Kl 15.00. Det underlättar för oss om du uppger order-ID som står på orderbekräftelsen när du vill göra en ändring. När du byter sträcka måste du också byta nummerlapp. Tag med din gamla nummerlapp när du gör bytet. Kostnaden att ändra är 50 kr, kontant eller swish.
Ni som har anmält lag med färre än fem deltagare har möjlighet att anmäla ytterligare deltagare för att fylla upp lagen till max fem deltagare utan någon extra kostnad. Detta kan göras i Atteviks Bilhall från Kl 15.00. Uppge order-ID och/eller lagnamn.
Bemannad effektförvaring finns inne i Atteviks Bilhall. Ingång från Knektaparken.
15 minuter före start sker gemensam uppvärmning på startplatsen som leds av Hovslätts IK:s gymnastiksektion. Lilla Blodomloppet har gemensam uppvärmning under ledning av Friskis & Svettis 15 minuter före start.
Samma bansträckning som tidigare, dvs 5 km springer ett varv runt Rocksjön och 10 km springer samma varv som 5km för att sedan springa upp mot Rosenlundsskolan och in bland bebyggelsen runt Hermansvägen. Vi har två vattenstationer. Banorna är kontrollmätta och 5 km-banan är 5 055 m och 10 km-banan är 9 960 m. Lilla Blodomloppet går på en ca 700 m lång bana i Knektaparken med angränsande gång- och cykelbanor. Specialomloppet startar utanför ”Målarnas färg”, Herkulesvägen 1 och följer sedan ordinarie 5 km-slinga till målet i Knektaparken.
Kupongen som ger dig rätt till picknick-kasse är tryckt på utsidan av nummerlappskuvertet. Tänk på att spara hela kuvertet eller klipp ut själva kupongen. Kassar hämtas ut i tältet vid start- och målområdet precis intill kanotstadion “Jönköping Energi Arena”. Efter måltiden ber vi er att slänga skräp i utplacerade containrar och eventuella pantflaskor på anvisad plats.
Alla som fullföljer får medalj, T-shirt, dricka och frukt. Dessutom delas priser ut till de tre snabbaste löpare på 5 och 10km (damer resp herrar). Vi har också en del priser från våra sponsorer som delas ut varav några lottas. Prisutdelning sker Kl 19.30. Du som är registrerad blodgivare kan hämta ut blodgivargåvan. Alla som vid anmälan uppger att de är blodgivare får en kupong som ligger i nummerlappskuvertet. Lämna denna kupong till personalen vid Blodbussen på start/mål-området så får du din gåva. Dessutom delar vi, i samarbete med våra sponsorer, ut ett flertal priser varav några lottas ut bland samtliga deltagare.
Resultaten presenteras efter målgång i ett tält i närheten av målet. Resultatlistan kommer också att finnas tillgänglig här på hemsidan så snart som möjligt efter loppet. Kom ihåg att om du vid anmälan uppgett att du inte vill ha namnet synligt på internet syns endast ditt startnr och tid. Hittar du fel i resultatlistan anmäler du det till resultat@racetimer.se.
Resultat från Blodomloppet i Jönköping från 2006 och framåt hittas här.
Vi har ingen olycksfallsförsäkring för deltagarna i Blodomloppet utan deltagande i Blodomloppet sker på egen risk.
Röda Korset har tält med personal vid start- och målområdet. Dessutom finns personal runt banan. OBS! Vid akuta skador eller sjukdomstillstånd, ring 112.