Gå, jogga eller spring, 5 eller 10 km för den livsviktiga blodgivningen. Anmälan är öppen!
Avgifter
Laganmälan kostar 1500 kr (1750 kr fr.o.m. 5 maj)
Stora anmälningar
Om du vill anmäla många personer samtidigt går det att ladda ner vår Excel-mall (denna går att ladda ned på startsidan vid anmälan). Excel-filen importeras sedan i steg 2 av anmälan.
Kontakta kansli@blodomloppet.se om du vill få hjälp att skapa en kundsida eller rabattkod (passar ditt företag som anmäler fler än 50 deltagare).
Sista dag för ordinarie anmälan
Kontakta hudiksvall@blodomloppet.se om du har allmänna frågor eller behöver hjälp med din anmälan.
Blodgivargåvan delas ut vid blodcentralens tält.
Vi håller till med start och mål på Glysisvallen / Holmen Arena, och banorna sträcker sig genom stan och längs vattnet i vårt vackra Hudiksvall.
Start för Blodomloppet sker från Promenaden (gatan utanför idrottsplatsen). Målgång sker inne på idrottsplatsen.
Det är tillåtet att medföra barnvagn på loppet men tänk på att vara försiktig då det kan vara trångt med många deltagare. Vi har heller inget generellt förbud mot att medföra hund, men som hundägare bör man tänka på att det är mycket folk så det kan vara stressigt för hunden. Om man väljer att ta med sig hunden så försök tänka på att undvika den värsta trängseln i starten och respektera att det kan finnas personer i din omgivning som är hundrädda.
Begränsad möjlighet till förvaring finns att tillgå i anslutning till cafeterian inne i ishallen / Holmen Arena.
Det kommer finnas möjlighet att hämta ut nummerlappar och tröjor vid några olika tillfällen innan loppet och under måndagen på tävlingsplatsen (entrén ishallen / Holmen Arena) från klockan 11.00.
Veckan före loppet hämtas nummerlappar och tröjor på Friskis&Svettis, Granebovägen 6 (ovanför Beijer Byggmaterial). Dessa tider och datum gäller för hämtning på Friskis:
Torsdag 16/5 kl 07.00 – 21.00
Fredag 17/5 kl 07.00 – 19.00
Lördag 18/5 kl 09.00 – 12.00
Söndag 19/5 kl 15.00 – 21.00
Omklädningsrum finns att tillgå inne i ishallen / Holmen Arena.
Toaletter finns inne i ishallen / Holmen Arena, samt ”bajamajor” placerade på arenaområdet.
Begränsat med parkeringar finns i anslutning till ishallen / Holmen Arena. Om möjligt, välj att åka buss, cykla eller gå till evenemanget!
OBS! Promenaden (gatan utanför idrottsplatsen) kommer vara avstängd för biltrafik från Drottninggatan, så du som åker bil bör välja att köra in från Humlegatan.
I laganmälan ingår en picknickpåse för 5 personer. Observera att man som deltagare i ett lag INTE ska kryssa i ”Extra picknickkasse” eftersom det redan ingår en kasse i er laganmälan. Se till att du anmäler ett lag och inte 5 individuella!
I individuell anmälan ingår inte picknickkasse.
Picknickkassen hämtas ut i separat tält inne på arenan.
Du som deltagare i ett av våra lopp erhåller en t-shirt, nummerlapp, medalj, gåva till blodgivare. Du som ingår i ett lag kan hämta ut en picknickkasse efter målgång eller använda ditt picknickkort (gäller enbart Blodomloppet på distans).
T-shirten hämtas ut i samband med nummerlappsutdelningen, och medaljen får du när du gått i mål.
Vätska och frukt delas ut till alla deltagare efter målgång.
Vid lindriga skador finns sjukvårdare med enklare utrustning (plåster, förband) på plats på arenan.
Om olyckan skulle vara framme och en allvarligare skada skulle uppstå – kontakta 112.
17.30 – Start Lilla Blodomloppet 800 m utan tidtagning, starten sker på Promenaden (gatan utanför idrottsplatsen)
18.30 – Start 10 km löpning med tidtagning, starten sker på Promenaden (gatan utanför idrottsplatsen)
18.50 – Start 5 km löpning med tidtagning, starten sker på Promenaden (gatan utanför idrottsplatsen)
ca 18.55 – Start 5 km utan tidtagning (startar direkt efter 5 km med tidtagning). Starten sker inne på idrottsplatsen
Friskis & Svettis värmer upp både inne på Idrottsplatsen och ute på Promenaden cirka 15 min. före respektive start.
Vätskestationer finns på arenaområdet vid målet. Under loppet delar vi ut vätska i Borgarparken för alla, samt vid Gräsmaln för 10 km-löparna.
Telefon: 0650-177 50
E-post: hudiksvall@blodomloppet.se
Telefon: 026-15 48 55
Telefontid: Måndag – torsdag kl 13.00 – 15.00
E-post: geblod@regiongavleborg.se