FAQ

Finns det en resultatlista?

Du som deltar i en tidtagningsklass på något av våra fysiska lopp får ditt resultat automatiskt registrerat i vår resultatlista.

Du som deltar i Blodomloppet på distans rapporterar själv in ditt resultat via startlistan. Se Hur registrerar jag mitt resultat i Blodomloppet på distans.

Fotograferar ni under loppet?

Ja, under alla våra arrangemang kommer det att finnas fotografer på plats. Bilder kan komma att läggas ut på hemsidan, på våra sociala medier eller användas i inbjudan eller annan marknadsföring av Blodomloppet. Vi har i skrivande stund ingen fototjänst och kan därför inte garantera att våra fotografer lyckas fånga dig på bild under loppet.

Har ni någon blodgivargåva i år?

Du som i din anmälan anger att du är blodgivare får motta en blodgivaregåva från GeBlod.

Du som deltar i Blodomloppets fysiska lopp hämtar ut denna i GeBlods tält på evenemangsområdet. Du som deltar i Blodomloppet på distans mottar denna i ditt startpaket.

Har ni någon blodgivarrabatt i år?

Du som blodgivare kan erhålla en blodgivarrabatt vid anmälan.

Hur blir jag blodgivare?

Vid varje lopp finns GeBlod på plats. Vill du anmäla ditt intresse för att bli blodgivare blir både vi och alla dina medmänniskor väldigt glada. Läsa mer om blodgivning och anmäl ditt intresse på geblod.nu.

Hur gör jag för att inte stå med i start- och resultatlistorna på nätet?

Om du inte vill stå med i start- och resultatlistorna klickar du i rutan “Jag vill inte att min anmälan ska synas på Internet” i samband med anmälan.

Hur levereras picknickkassen till mig som deltar i Blodomloppet på distans?

Du som anmäler ett lag till vårt distanslopp erhåller ett presentkort på 250kr till vår partner ICA. Du kan sedan själv förse dig och dina lagkamrater med de picknickvaror som passar just er!

Hur mycket kostar det att delta?

Deltagaravgiften i Blodomloppet varierar beroende på vilken ort du deltar på. Varje lokal arrangör sätt sitt pris inom ett centralt intervall. Normalt sett kostar det mellan 250-320 kronor för enskild deltagare. Ibland förekommer rabatter och erbjudanden vilket kan påverka priset.

Anmälningsavgiften för att delta i Blodomloppet på distans är samma på alla orter (300kr).

Hur registrerar jag mitt resultat i Blodomloppet på distans?

Så rapporterar du ditt resultat:

  • Spring ditt lopp och ta tid på något sätt.
  • Ta kort/en skärmdump på din klocka/app (med sluttiden).
  • Leta upp dig själv i startlistan.
  • Klicka på Rapportera resultat intill ditt namn.
  • Skriv in din sluttid och bifoga bildbeviset.
  • Kontrollera uppgifterna och klicka på Skicka in.

Ingår det en picknickkasse i min anmälan?

Du som anmäler ett lag till något av Blodomloppets lopp får en picknickkasse. Ett lag innehåller 5 deltagare.

Det gäller även Blodomloppet på distans, men då får du picknickkassen i form av ett presentkort från ICA med ett värde av 250 kr som du kan använda för att köpa de picknickvaror som passar just er.

Jag har inte fått någon bekräftelse via e-post på min anmälan. Vad ska jag göra?

Vi skickar inte ut några bekräftelser via e-post. Har du fått ett ordernummer i samband med din anmälan är allt i sin ordning.

Kan jag avstå startpaketet när jag anmäler mig till Blodomloppet på distans?

Ja, när du anmäler dig kan du välja att inte få något startpaket och väljer därmed bort möjligheten att få Blodomloppets t-shirt, nummerlapp, medalj och blodgivargåva.

Kan man vara både tjejer och killar i laget?

Ja, det roliga med Blodomloppet är att du kan mixa ditt lag till 5 och 10 km hur du vill (OBS gäller ej Lilla Blodomloppet) – killar och tjejer, unga och gamla. Det spelar heller ingen roll om ni deltar på olika distanser. Alla är välkomna och ni kan delta i samma lag!

Kan vi vara fler än 5 personer i ett lag?

Ja, men ni erhåller bara en picknickkasse per var femte deltagare. Det är möjligt att beställa extra picknickkassar vid anmälan.

Måste jag vara blodgivare för att delta i Blodomloppet?

Nej, du behöver inte vara blodgivare för att delta. När du är med i Blodomloppet hjälper du oss att uppmärksamma den livsviktiga blodgivningen.

När arrangeras Blodomloppet på distans?

Blodomloppet på distans kommer att pågå under hela Blodomloppets säsong och starta vid vårt första loppdatum (10 maj) och avslutas vid vårt sista loppdatum (6 september).

När får jag mitt startpaket?

Ditt startpaket till Blodomloppet på distans kommer i din brevlåda inom ca två veckor efter att du anmält dig, dock tidigast i mitten av maj och senast i mitten av september. Om paketet är för stort för att delas ut kommer du få hämta det hos ett postombud.

Du som anmält dig till ett av våra fysiska lopp kommer som vanligt att få information från din arrangör om hur och var du kan hämta ut din nummerlapp, t-shirt och blodgivargåva.

När är sista anmälningsdag?

Sista anmälningsdag för de lokala loppen är ca 2 veckor innan respektive lopp, för exakta datum se vår anmälningssida.

Efteranmälan fram till loppdagen för fysiska lopp kan eventuellt vara möjlig om omständigheterna medger det.

Skickar ni nyhetsbrev?

Blodomloppet har lokala nyhetsbrev som går ut till samtliga anmälda deltagare till årets lopp samt tidigare deltagare. Deltar du inte i Blodomloppet men ändå vill ta del av vårt nyhetsbrev, kontakta din lokala Blodomloppsarrangör.

Vad ingår i startpaketet?

Ett startpaket till Blodomloppet på distans innehåller:

  • Nummerlapp
  • Blodomloppets t-shirt
  • Medalj
  • Gåva till blodgivare
  • Picknickkort (för lagdeltagare)

Vad ingår i årets picknick?

Mer information kommer.

Vad skiljer Blodomloppet från andra motionslopp?

Blodomloppet arrangeras i syfte att uppmärksamma vikten av att ge blod. Loppen grundades 1993 för att öka kännedomen om blodgivningen i Sverige och för att underlätta rekrytering v nya blodgivare. Det är vårt mål än idag. Vi uppmuntrar dig som vill läsa mer om hur du gör för att bli blodgivare att besöka GeBlods hemsida.

Vad finns det för storlekar på t-shirten?

Mer information kommer.

Vem får en picknickkasse?

Om du anmäler ett lag om minst fem personer till något av våra fysiska lopp, erhåller ditt lag en picknickkasse vid anmälan. Man erhåller en picknickkasse per var femte deltagare, dvs en picknickkasse för 5 deltagare, två picknickkassar för 10 deltagare osv.

Det är möjligt att beställa extra picknickkassar vid anmälan.

Du som deltar i ett lag om fem personer i Blodomloppet på distans får en presentkort från ICA med ett värde på 250 kr som du kan använda för att förse dig och dina lagkamrater med de picknickvaror som passar just er!

Vilken tid startar loppet?

Alla lopp startar en vardagkväll, men tiderna varierar från lopp till lopp. Du hittar starttiden till ditt lopp i anmälan eller på din orts undersida.

Vårt företag vill anmäla många medarbetare från arbetsplatsen, hur gör vi enklast?

Vill du anmäla fler än 20 personer, kontakta din lokala ort direkt. Kontaktuppgifter hittar du på hemsidan. Om ni är ett företag som finns på fler orter, kontakta oss på kansli@blodomloppet.se.

Är jag försäkrad när jag deltar?

Föreningen Blodomloppet Sverige, som är nationell arrangör, har ingen olycksfallsförsäkring för dig som deltagare. Alla deltagare uppmanas att se över sitt eget försäkringsskydd. Du kan teckna en egen försäkring via startklar.nu.