DB Schenker, ett av Sveriges största logistikföretag, blir nationell partner till Blodomloppet. De uppmuntrar sina medarbetare till en hälsosammare livsstil och stödjer det viktiga arbetet med att rekrytera blodgivare.
Med sin nationella utbredning blir DB Schenker en mycket passande partner för att hjälpa till med att sprida det viktiga budskapet kring blodgivning.
”Det känns oerhört viktigt att uppmärksamma hur avgörande blodgivning är för att rädda liv. Samtidigt vill vi uppmuntra våra medarbetare att göra något tillsammans”, säger Hanna Svebring, Head of Marketing and Communications, DB Schenker Cluster Sweden, Denmark, Iceland.
Efter två pandemiår ser Blodomloppet fram emot att välkomna sina blodgivare, ambassadörer och deltagare på de 18 arrangörsorterna runt om i Sverige. Med över 100 000 deltagare och årligen 2 500 nya blodgivare är Blodomloppet årets viktigaste rörelse men samtidigt en riktig folkfest för att uppmärksamma den livsviktiga blodgivningen.
”Blodomloppet som organisation har huvudfokus att uppmärksamma den livsviktiga blodgivningen och inspirera till ett hälsosamt liv. Vi gläds åt att ett så stort företag som DB Schenker väljer att samarbeta med oss för att aktivera sin personal och sprida budskapet vidare”, säger Tomas Hoszek, ordförande Blodomloppet
DB Schenker ser sitt engagemang i Blodomloppet som en möjlighet att främja en hälsosam livsstil och uppmuntra sina medarbetare att aktivera sig för ett gott ändamål. Under 2022 firar DB Schenker dessutom sitt 150 årsjubileum med en global utmaning, kopplat till rörelse. Varje kilometer som medarbetare registrerar i utmaningen, matchas med en gåva till välgörande ändamål.