Blodomloppet och NeH har under många år samarbetat för att med Blodomloppet som plattform få ut budskapet om hur viktigt det är att ge blod. Under snart 10 år har NeH bidragit till Blodomloppets utveckling. Båda parter tycker att samarbetet utvecklas positivt hela tiden och har därför valt att förlänga det ytterligare tre år över 2025.
Blodomloppet är en löparfest i många städer runt om i Sverige där vi samtidigt som många rör på sig och stärker folkhälsan hoppas kunna inspirera nya blodgivare. För Blodomloppet är det viktigt att förlänga samarbetet då NeH tar ett brett ansvar för turnén. Några viktiga delar som NeH ansvarar för är att säkerställa att t-shirts, medaljer och blodgivargåvor finns till löparna, picknic-kassar packas och distribueras, alla partners aktivering genomförs på respektive ort och att etablera hela event-, start- och målområde på de numera 19 orter loppet arrangeras.
Målsättningen är att fortsätta utveckla dessa områden och samtidigt göra det ännu mer attraktivt att delta med sitt företag eller som privatperson så att så många som möjligt uppmärksammar Blodomloppet och blodgivning.
“Vi på NeH tycker det är ett mycket viktigt ändamål att arbeta för blodgivning då den är kritisk för vår sjukvård och vi anser att vårt samarbete fungerar väl. Vi är därför mycket glada över att förlänga samarbetet med Blodomloppet för att fortsättningsvis bidra och utveckla Blodomloppet.”, säger Fredrik Jacobsson, Försäljningschef på NeH.
”För Blodomloppet är samarbetet med NeH avgörande för hela upplevelsen och profileringen av våra event. Vi är väldigt glada över att fortsätta resan tillsammans där målsättningen mot visionen att det aldrig skall råda brist på blod i Sverige” säger Tomas Hoszek, Ordförande för Föreningen Blodomloppet.
NeH är en av Nordens ledande leverantörer av profilprodukter och varumärkesupplevelser som hjälper sina kunder att öka sin försäljning och stärka sina varumärken. Med kundernas behov i fokus kombinerar NeH sin kunskap inom profilprodukter och evenemang med ett starkt engagemang och intresse för att ständigt utveckla nya kreativa och kostnadseffektiva produkter och tjänster.