BAUHAUS, en av Sveriges största idrottssponsor, är en av Blodomloppets mest trogna samarbetspartner. Från och med i år ökar BAUHAUS sitt engagemang i Sveriges största motionsloppserie och blir presentatör för Blodomloppet under de kommande fyra åren.
BAUHAUS ökar sin satsning med att bygga svensk idrott och gör det möjligt för de arrangerande ideella föreningarna att satsa extra på att komma tillbaka med sin motionsserie 2021. Blodomloppet som fick ställa in samtliga fysiska lopp i 17 regioner under 2020 hoppas nu på ett verksamhetsår där Sveriges ledande politiker tar ansvar och tillåter fysiska lopp.
– Det har varit en mycket tuff tid och vi hoppas nu att förutsättningarna för 2021 ser ljusa ut. Med BAUHAUS som stark och pålitlig presentatör för Blodomloppet kan vi göra en satsning på återstart 2021 som annars inte skulle vara möjlig, säger Tomas Hoszek, ordförande för Föreningen Blodomloppet.
Byggvarujätten BAUHAUS, som är en av landets största idrottssponsor med målet att bygga svensk idrott och främja såväl bredd- som elitverksamhet, ser det som självklart att vara med och satsa i dessa tider.
– Blodomloppet har en viktig uppgift i Sverige då vi hela tiden behöver nytt blod till sjukvården. Därför ser vi det som självklart att vi ökar vårt engagemang i tider som dessa samtidigt som vi hjälper idrotten i när de har det mycket tufft, säger Johan Saxne, marknadsdirektör på BAUHAUS.
– Blodomloppet är Sveriges största motionsloppserie med över 105 000 deltagare. Loppen är också den största rekryteringsaktiviteten för nya blodgivare i landet och genererar varje år flera tusen nya blodgivare till landets blodcentraler, ett livsviktigt uppdrag! Loppet fortsätter att utvecklas i snabb takt och erbjuder idag lopp för såväl vuxna som barn. Denna utveckling har skett tack vare och med hjälp av engagerade partners, som BAUHAUS, säger Tomas Hoszek, ordförande Föreningen Blodomloppet.