Deltagare kan anmälas individuellt eller i lag. Ett lag består av fem personer. Du kan lämna upp till två platser vakanta i laget, men avgiften är densamma som för ett fulltaligt lag. En picknick-kasse med mat för fem personer ingår automatiskt i lagavgiften. Varje deltagare i laget väljer fritt bland Blodomloppets klasser.
Om du vill anmäla många personer samtidigt, ladda ner vår Excel-mall och importera sedan den ifyllda mallen i anmälningsformuläret (Steg 2). Mallen finns för nedladdning i formuläret.
Sista anmälningsdag för lag: 13 maj.
Sista dag för individuell anmälan: 28 maj.
Individuella anmälningsavgifter:
Anmälningsavgift för lag (inklusive picknick-kasse): 1600 kr
Varje blodgivare får en rabatt på 40 kr.
Extra picknick-kasse med mat för fem personer kan beställas i samband med anmälan. Priset för en kasse är 250 kr.
Företag och organisationer kan välja att betala mot faktura. Vi skickar fakturan via e-post eller som e-faktura. Var noga med att välja rätt alternativ. Organisationer inom offentlig sektor accepterar endast e-faktura. Var även noga med att fylla i korrekt adress för fakturan. Kontrollera med din arbetsgivare vid minsta osäkerhet.
Vi erbjuder även kortbetalning för både privatpersoner och organisationer.
Se fliken ÄNDRINGAR.
För varje deltagare (även barn) anges någon av kategorierna Man, Kvinna och Universell. I tidtagningsklasserna redovisas resultaten separat för respektive kategori.
Banan för 10 km kommer att vara kontrollmätt. Övriga banor kontrollmäts inte.
Den exakta bansträckningen för 2024 är inte fastslagen. Klicka nedan för 2023 års bansträckningar.
Se fliken LILLA BLODOMLOPPET för information om Lilla Blodomloppet.
Blodgivargåvan delas ut till deltagande blodgivare vid GeBlod:s blodtrailer. För att få gåvan behöver du ange i samband med anmälan att du är blodgivare.
Vi håller till på Gränby sportfält vid Uppsalas två nya fina idrottsarenor: inomhushallen IFU Arena och stadens nya friidrottsarena. Det återstår många detaljer innan vi är klara med kartan över evenemangsområdet, men du kan redan nu tjuvtitta på 2023 års karta.
Start för Blodomloppet sker från IFU Arenas södra sida. Målgång sker inne på friidrottsarenan.
Start och mål för Lilla Blodomloppet är på friidrottsarenans löparbanor.
Det finns möjlighet att lämna in väskor och ryggsäckar för förvaring. Ta med eget regnskydd.
Platsen för väskinlämning kommer att meddelas i god tid före loppet.
Lilla Blodomloppet avgörs på Uppsala friidrottsarena och är öppet för barn födda 2011 och senare. Distansen är 800 meter (två varv på löparbanorna). De barn som vill springa med en vuxen får naturligtvis göra det utan extra kostnad.
Vår ambition
Blodomloppet i Uppsala arrangeras av Upsala IF Friidrott, som arbetar aktivt för att minska den miljöpåverkan som arrangemanget ger upphov till. Arrangemanget påverkar miljön på flera sätt och det är viktigt att vi som arrangör tar vårt ansvar för att begränsa och minska miljöpåverkan före, under och efter arrangemanget.
Vi lovar
Vi förväntar oss av dig att du som är funktionär eller deltagare, om det är möjligt
Sök upp våra bemannade sorteringsstationer för att värna vår miljö! Det kommer att finnas sorteringskärl för pant, glas, kompost, plast, och brännbart på arenaområdet. Har du förpackningar kvar från picknickkassen som du inte öppnat? Lämna gärna in dessa obrutna förpackningar på anvisade platser eller där kassen hämtades, så ser vi till att det kommer till nytta på annat håll.
Tack på förhand för att du hjälper till. En god miljö skapar vi tillsammans!
Vi återkommer med information om utdelning av nummerlappar och tröjor. Precis som 2023 kommer utdelningen att äga rum i friidrottshallen (F-hallen) på IFU Arena med ingång direkt in i hallen.
Det kommer att finnas möjlighet till ombyte i ett mindre antal omklädningsrum på baksidan av läktaren inne på friidrottsarenan.
Toaletter kommer att stå uppställda i anslutning till uppvärmningen och inne på friidrottsarenan.
Det finns ett mycket begränsat antal platser för bilparkering i norra delen av arenaområdet. Vi rekommenderar att du tar dig till arenan med andra medel.
Varje picknickkasse innehåller mat för fem personer och tillbehör (tallrikar, muggar och bestick). Picknickkassen hämtas mot uppvisande av picknickbiljetten, som du får vid uthämtningen av nummerlapparna. Kontrollera att du får rätt antal kassar ifall din biljett gäller för fler än en kasse.
Uthämtningen sker i friidrottshallen från klockan 17 på tävlingsdagen. Se fliken EVENEMANGSOMRÅDE för en karta.
Alla picknickkassar ser likadana ut. Vi har inte möjlighet att erbjuda alternativa picknickkassar med anpassat innehåll.
Mer information om picknickkassen.
Du som deltar i Blodomloppet erhåller en t-shirt, nummerlapp och medalj. Om du angav i din anmälan att du är blodgivare, så får du dessutom en blodgivargåva. Deltagande lag får en picknickkasse i utbyte mot picknickbiljetten på kuvertet med nummerlapparna.
Tidtagning sker med chipteknik (ej Promenad och Lilla Blodomloppet). Chippet sitter på en flik på överkanten av nummerlappen. Tiden som anges i den slutgiltiga resultatlistan kommer att vara nettotiden, alltså tiden från att du passerar under startbågen (inte tiden från startskottet). Observera att den tid som visas direkt efter målgång är preliminär och kan avvika från den slutgiltiga tiden.
Vi återkommer med information.
Preliminära tider för första start i respektive klass:
17:15 Lilla Blodomloppet
18:10 10 km
18:35 5 km
Observera att tiderna är preliminära och kan komma att justeras.
Tröjor hämtas ut vid utdelningen av nummerlappar. Se fliken NUMMERLAPPAR för mer information.
Uppvärmning sker 15 minuter före första start för respektive distans.
Se bankartorna under fliken BANSTRÄCKNING för information om vätskestationer på 10 km och 5 km.
Fram till och med 13 maj kan du göra ändringar via mejl. Vi återkommer med information om hur du gör ändringar efter detta datum.
Anmälan är bindande. Vi återbetalar i normalfallet inte anmälningsavgifter. Vi hanterar dock uppenbara fel och misstag som begåtts vid anmälan, detta under förutsättning att du hör av dig snarast möjligt efter att du har gjort din anmälan.
Om du uteblir från start behöver du inte meddela oss.
Deltagare med nedsatt syn som har behov av ledsagare är välkomna att delta. Vi tar inte ut någon avgift för ledsagaren, som alltså inte behöver anmäla sig som deltagare. Bär gärna en väst så att andra deltagare visar extra hänsyn. På grund av trängseln kan vi inte erbjuda möjligheten att delta med ledarhund.
Brukare av rullstol är varmt välkomna att starta i promenadklassen. Vi tar inte ut någon avgift för medföljande assistent, som alltså inte behöver anmäla sig som deltagare.
Ledsagare eller assistent som önskar egen nummerlapp och tröja behöver anmäla sig till loppet som deltagare.
Stavar och barnvagnar får tas med i promenadklassen. Vänligen starta långt bak och ta hänsyn till övriga deltagare vid trånga partier längs banan. På grund av olycksrisken avråder vi från att springa eller jogga med stavar eller barnvagn.
Av hänsyn till hundrädda och att det bitvis är trångt efter banan ber vi deltagare att inte ta med hunden.
E-post: uppsala@blodomloppet.se
Tel: 018-611 41 00
E-post: blodcentralen@akademiska.se