fbpx

Nu laddar vi inför Blodomloppet 2023!

Vill du vara med och uppmärksamma den livsviktiga blodgivningen? Är det dags att göra något roligt tillsammans med kollegorna? Vill du sätta ett nytt mål för 2023? Då har du kommit helt rätt – välkommen till Blodomloppet Stockholm!

I mitten av juni springer, joggar och går vi 5 eller 10 kilometer, antingen tillsammans i ett lag eller som individuell löpare. Genom att delta i Blodomloppet visar du både att du bryr dig om din egen och andras hälsa och du hjälper också till att sprida vikten av blodgivning. Springer ni som lag bjuds ni på en härlig picknick efter loppet och som blodgivare får du rabatt på startavgiften. Hur härligt låter inte det?

Vi ses på Djurgården 13–14 juni 2023!

 

PM / Information

Info anmälan

Anmälningsavgifter per person

320 kr (31 oktober–22 april)
340 kr (23 april–22 maj)
400 kr (23 maj–12 juni)
450 kr (13 juni–)

Samma anmälningsavgift om man anmäler sig som lag eller individuell deltagare.  40 kr rabatt för blodgivare, uppges i samband med anmälan.

Anmälan görs individuellt eller i lag. Ett (1) lag kan bestå av max 5 deltagare.

Om du vill anmäla många personer samtidigt, ladda ner vår Excel-mall som du hittar på anmälningssidan eller hör av dig till stockholm@blodomloppet.se så kan vi skapa en kundsida för att enklare anmäla många deltagare till loppet.

Kortbetalning för anmälan upp till 1500 kr, därefter är e-postfaktura och e-faktura möjligt betalsätt.

Laganmälan med picknickkasse – fram till 31 maj

Ett lag består av max 5 personer. Det går att anmäla ett lag med 3 eller 4 personer men du betalar alltid för ett fullt lag, det vill säga 5 personer. Lagdeltagare inom samma lag kan delta i olika distanser/klasser. En picknickkasse ingår allti i en laganmälan.

Varje lag ska namnges med ett lagnamn vid anmälan. Lagnamnet är fritt att välja men ett tips är att namnge med företagsnamnet först (eller annat samlingsnamn), följt av unikt lagnamn; till exempel ”SEB Lag 1”, ”SEB Lag 2” etc. eller ”OCTA – Kul att springa”, ”OCTA – Viktigt att ge blod” etc. På så sätt sorteras lagets nummerlappar tillsammans och det går mycket snabbare att hämta flera lags nummerlappar samtidigt.

Sista anmälningsdag för lag är 31 maj. Laganmälan, komplettering av namn eller köp av extra picknickkasse går ej att göra efter den 31 maj.

Lagkompletteringar

Sista dagen för att komplettera namn till ditt lag är 31 maj. Detta gör du själv via er kundsida eller genom e-post till stockholm@blodomloppet.se. Ange då namn, e-post, födelseår, tröjstorlek, klass och om deltagarna är blodgivare.

Efter 31 maj kan lagkompletteringar endast göras på plats i Nummerlappsutdelningen på Odenplan eller på plats på eventdagarna.

Alla kompletteringar kostar 100 kr (endast Swish) och hanteringen går mycket snabbare om du förbereder följande blankett och tar med dig: Lagkomplettering – blankett

Byte av deltagare – fram till 24 maj

Sista dagen för att byta namn på deltagare i ditt lag är 24 maj. För att byta ut deltagare skickar du namn, e-post, födelseår, tröjstorlek, klass och om deltagarna är blodgivare till stockholm@blodomloppet.se.

Efter 24 maj kan byte av namn på deltagare endast göras på plats i Nummerlappsutdelningen på Odenplan eller på plats på eventdagarna.

Alla byten kostar 100 kr (endast Swish) och hanteringen går mycket snabbare om du förbereder följande blankett och tar med dig: Byte av deltagare/klass – blankett

Av säkerhetsskäl är det inte tillåtet att delta i en annan persons namn och startnummer. Och du vill ju ha resultatet i rätt namn!

Starttider och klasser

16.30 Tidtagning 5 km
16.35 Promenad 5 km
17.30 Tidtagning 10 km – prisutdelning topp tre Dam/Herr
17.40 Tidtagning 10 km*
18.10 Tidtagning 5 km – prisutdelning topp tre Dam/Herr
18.15 Tidtagning 5 km*
18.30 Promenad 5 km
19.00 Tidtagning 5 km
19.05Tidtagning 5 km*

*öppnas vid behov

Lilla Blodomloppet 14 juni

16.45 Lilla Blodomloppet 7-12 år 1,1 km
16.50 Lilla Blodomloppet 1-6 år 900 m

Promenad har ingen tidtagning. Stavar är tillåtna endast i promenadklasserna.
Inga barnvagnar eller hundar är tillåtna under loppet men såklart på evenemangsområdet.

Boka tältplats

Vill du hyra ett tält till laget, bjuda in kunder eller deltagare till en trevlig samlingsplats under Blodomloppet? Tält är en perfekt samlings- och marknadsföringsplats för ditt företag på Blodomloppets evenemangsområde.

Boka tält – 13 juni

Boka tält – 14 juni

Antalet tält som finns för uthyrning är begränsat så först till kvarn gäller. Fram till 31 maj är tältanmälan öppen

Nummerlappar

Nummerlappsutdelning sker på;

Hämta ut flera nummerlappar

Du kan som enskild person hämta nummerlappar åt fler samtidigt. Ta med startbevis (som du fått på e-post) på de personer eller lag du ska hämta ut nummerlappar till.
Kom överens inom laget vem som hämtar. Nummerlapparna hämtas till hela laget samtidigt i ett kuvert.

Fliken högst upp på nummerlappen mäter tiden, ta ej bort denna flik. Ingen flik finns på nummerlappen i promenadklassen.

Tröja

Tröjan hämtas på nummerlappsutdelningen eller i T-shirt tältet på arenan.

Alla nummerlappar har en talong som rivs av och byts in mot en t-shirt. Storlek på t-shirten anges i anmälan. Inga byten av storlekar är möjligt.

Evenemangsområde

Blodomloppets arena ligger på Djurgårdsbrunn precis efter Djurgårdsbrunnsbron där Djurgårdsbrunnsvägen övergår till Manillavägen.

Hitta hit

Gratisbussar från Karlaplan
Från kl. 15.00 går Blodomloppets gratisbussar mellan Karlaplan och Kaknäsvägen på Djurgården. Från busshållplatsen är det 200 meter till evenemangsområdet. Bussarna går löpande från Karlaplans tunnelbaneuppgång.

  • Karlaplan–Djurgården: Start kl. 15.00
  • Djurgården–Karlaplan: Sista bussen hem kl. 21.30

Blodomloppets arena ligger på Djurgårdsbrunn precis efter Djurgårdsbrunnsbron där Djurgårdsbrunnsvägen blir Manillavägen.

Cykla till Djurgården
Välkommen att cykla till Blodomloppet! Vi har en stor cykelparkering som vår partner MIOO bemannar. De utför även förbokad cykelservice och drop-in, i mån av plats.

Parkering
Det finns tyvärr inga abonnerade parkeringsplatser för bilar nära Djurgårdsbrunn vid start- och målplatsen.

Bansträckning

Blodomloppet 5 km:


Banan är klickbar

Blodomloppet 10 km:


Banan är klickbar

Lilla Blodomloppet 1-6 år – 900 m:


Banan är klickbar

Lilla Blodomloppet 7-12 år – 1100 m:


Banan är klickbar

Vätskestationer

Vatten finns vid Start, efter 2,5 km, 6 km och vid målgång. Sportdryck finns vid 6 km och i Mål.

Picknickkasse

Picknickkasse ingår automatiskt när du gör en laganmälan på 3–5 personer. Se till att du anmäler ett lag och inte 5 individuella löpare.

I individuell anmälan ingår inte picknickkasse men kan köpas till för 250 kr fram till den 31 maj.

Picknickkassen hämtas ut i Picknicktältet på målområdet från kl. 16.30 under eventdagarna mot uppvisande av picknickbevis. Du får picknickbeviset i ditt kuvert med nummerlappen om du har anmält lag. Extra beställda picknickbevis erhålls också vid nummerlappsutdelningen.

Blodgivargåva

Alla anmälda blodgivare får en extra blodgivargåva. Blodgivargåvan hämtas ut vid blodcentralens tält på arenan.

Blodbussen finns på plats för att testa ditt blodvärde eller för att få mer information kring blodgivning.

 

Uppvärmning

Inför varje start bjuder Friskis&Svettis in till uppvärmning så att du är peppad, uppvärmd och redo för ditt lopp. Kom i god tid till din start för att hinna värma upp ordentligt. Insläpp i startfållan är ca 20 min innan start.

Omklädning & Toaletter

Inga omklädningsrum eller duschar finns på arenan. Däremot finns det gott om toaletter.

Förvaring

Det finns möjlighet att lämna in en väska för bevakning under loppet. Väskorna förvaras i inhägnat område utomhus (ej i tält). Vid regn kan det bli blött. Väskinlämningen är gratis för alla deltagare. Arrangören ansvarar ej för IT-utrustning i dessa väskor.

Sjukvård

Sjukvårdspersonal finns på evenemangsområdet.

Resultat & Priser

Prisutdelning för de tre snabbaste damer respektive herrar i startgrupp 10 km kl. 17.30 samt 5 km kl. 18.10.

T-shirt och medalj ingår till alla anmälda deltagare.

  • T-shirten hämtas ut i samband med nummerlappsutdelningen.
  • Medaljen får du när du gått i mål.
  • Vätska och frukt delas ut till alla deltagare efter målgång.

Resultatlistor

Alla deltagare i klasserna ”Tidtagning 5 km och 10 km” får sina resultat publicerade på Blodomloppets hemsida efter loppet. Ingen tidtagning sker i promenadklassen.

Blodomloppet Stockholm 2022 – Dag 1

Blodomloppet Stockholm 2022 – Dag 2

Blodomloppet Stockholm 2021

Blodomloppet Stockholm 2020

Blodomloppet Stockholm 2019 – Dag 1

Blodomloppet Stockholm 2019 – Dag 2

Blodomloppet Stockholm 2018 – Dag 1

Blodomloppet Stockholm 2018 – Dag 2

Övrigt

Kafeteria

Det finns kafeteria på arenan om man önskar köpa kompletterande fika/mat.

Vi arrangerar Blodomloppet i Stockholm

IFK Lidingö Friidrott och IFK Lidingö SOK

Tel: 08-765 26 15
Telefontid onsdag kl 9–11
E-post: stockholm@blodomloppet.se

Enklast och snabbast når du oss via e-mail. Vi svarar snabbt inom kontorstider. Föredrar du kontakt via telefon utöver vår telefontid? Maila oss, så ringer vi gärna upp dig.

Blodcentralen i Stockholm

Tel: 08-123 811 11