Gå, jogga eller spring, 5 eller 10 km för den livsviktiga blodgivningen. Anmälan är öppen!
Anmälan görs individuellt eller i lag. Ett (1) lag kan bestå av max 5 deltagare. Lagdeltagare inom samma lag kan delta i olika distanser/klasser.
Om du vill anmäla många personer samtidigt, ladda ner vår Excel-mall som du hittar på anmälningssidan.
Kontakta oss på kansli@blodomloppet.se om du vill anmäla fler än 20 deltagare.
Startavgift
Individuell anmälan 5 & 10km
300 kr tom 13 maj
350 kr tom 4 juni
Laganmälan 5 och 10km (5 personer)
1500 kr tom 13 maj
1750 kr tom 24 maj
Lilla Blodomloppet
100 kr tom 24 maj
120 kr tom 4 juni
Blodgivare har rabatt 40 kr/person, gäller både individuellt och för lagmedlemmar.
Stora anmälningar
För att underlätta stora anmälningar går det att hämta en excelmall i anmälningssystemet som ni fyller i importerar själva. Mallen hittar du direkt när du har klickat på ”Anmälan”. För större företag eller organisationer finns möjlighet att få en kundsida i anmälningssystemet där man fritt kan administrera sina anställdas anmälningar fram till ett förutbestämt datum. Det går också att skapa rabattkoder vars användning faktureras samlat i efterhand. Kontakta karlskrona@blodomloppet.se för mer information.
För ändringar av t ex namn eller klass i god tid innan loppet, kontakta karlskrona@blodomloppet.se.
Vi erbjuder fyra olika banor, löpning 5 km, löpning 10 km, barnloppet 800m och gång 5 km. Liksom förra året har gångare en helt egen bansträckning som gör det möjligt att de som går kan släppas i väg först så att det går att ha picknick tillsammans efteråt oavsett om man gått eller sprungit.
Start och mål på Västra Marks idrottsplats i Karlskrona.
Det är möjligt att lämna in väskor i vår bemannade väskinlämning. Visa upp din nummerlapp när du hämtar och lämnar din väska.
Nummerlappar och tröjor delas ut i Amiralens köpcentrum, Karlskrona utanför Intersport 30 maj 15:00-18:30 och 1 juni 11:00-14:00.
Det är också möjligt att hämta nummerlappar och tröjor på tävlingsdagen 4 juni på Västra mark från 14 men det är risk för kö på tävlingsdagen så ett tips är att hämta i förväg.
Byt gärna om innan – det finns begränsad möjlighet att byta om i idrottsplatsens befintliga omklädningsrum.
Toaletter finns på baksidan av huvudläktaren, i omklädningsrummet samt vid huvudentrén.
Detaljer finns i PM Blodomloppet Karlskrona 2024
Picknickkassen hämtas ut i separat tält efter loppet. Ta med picknickbeviset som ni får när ni hämtar nummerlapparna. Håll avstånd i köer. Ta hand om eventuellt skräp och lägg komposterbart avfall i kompostpåsen som finns i matkassen. Lämna området i snyggt skick!
Alla som deltar får tröja och medalj. Alla lag får en picknickkasse.
Tidtagningschipet sitter i nummerlappen. Det är viktigt att nummerlappen placeras på rätt sätt för att tidtagningen skall fungera. Hur nummerlappen skall sitta hittar du i det PM som du får i samband med att nummerlappen hämtas ut.
Tiden startar när du passerar startbågen och stannar när du passerar mållinjen. Det är alltså ingen brådska att komma iväg då startskottet går då tidtagningen inte startar förrän startlinjen passeras.
Om du siktar på att vinna 5 eller 10 km, så gäller det dock att komma först av alla över mållinjen. Vinnaren är alltså den som är först över mållinjen, men det behöver inte nödvändigtvis vara densamma som har den bästa tiden.
Sjukvårdspersonal finns på arenan och vid vätskestationerna.
Friskis & Svettis erbjuder uppvärmning 20 minuter innan start i respektive klass.
Vatten och saft finns efter ca 3 km på 5 km-slingan och efter ca 5 km och 8 km på 10 km-slingan. Vätska finns även efter målgång. För promenadklassen finns vatten och saft efter ca 2 km.
För att erbjuda en ännu bättre upplevelse erbjuder vi VIP-paketet där ni kan sätta upp ert eget tält till era lagdeltagare. Vi sätter upp bord med vatten och banan och levererar de beställda picknickkassarna till tältet. Ni har också möjlighet att vara med på gruppträning tre träningskvällstillfällen i KA 2 IFs regi under våren.
Vill ditt företag eller organisation synas tillsammans med oss för att uppmärksamma blodgivningen kan vi erbjuda partnerpaketet med möjlighet att ha utställningsplats (med eget tält), er logotyp på www.blodomloppet.se/karlskrona och exponering på vår storbildsskärm.
Respektive paket kostar 5 000 SEK – kontakta karlskrona@blodomloppet.se för mer information och bokning
För Blodomloppsfrågor:
E-post: karlskrona@blodomloppet.se
Tel: 0793-29992
För blodgivningsfrågor:
Tel: 0455-73 46 00
E-post: blodcentral.karlskrona@regionblekinge.se