Välkommen till Blodomloppet 2023 – för den livsviktiga blodgivningen!
Till tävlingsområdet tar du dig lämpligast med buss, tåg eller cykel. I samarbete med Blekingetrafiken kan du som deltar åka gratis med buss och tåg inom Blekinge mellan kl 15-24, mot uppvisande av nummerlapp.
Det är möjligt att hämta tröjor och nummerlappar bakom läktaren från 1500 på tävlingsdagen. Kom i god tid det kan bli kö!
Anmälan görs individuellt eller i lag. Ett (1) lag kan bestå av max 5 deltagare. Lagdeltagare inom samma lag kan delta i olika distanser/klasser.
Ange information i Steg 1 till kontaktpersonen för anmälan och i Steg 2 för deltagare.
För att underlätta stora anmälningar går det att hämta en Excel-mall som ni fyller i och importerar själva. För större företag eller organisationer finns möjlighet att få en kundsida i anmälningssystemet där man fritt kan administrera sina anställdas anmälningar fram till ett förutbestämt datum. Det går också att skapa rabattkoder vars användning faktureras samlat i efterhand. Kontakta karlskrona@blodomloppet.se för mer information.
Kontakta oss på kansli@blodomloppet.se om du vill anmäla fler än 50 deltagare.
Individuell anmälan 5 & 10km
300 kr tom 16 maj
350 kr tom 7 juni
Laganmälan 5 och 10km (5 personer)
1500 kr tom 16 maj
1750 kr tom 31 maj
Lilla Blodomloppet
100 kr tom 31 maj
120 kr tom 7 juni
Blodgivare har rabatt 40 kr/person, gäller både individuellt och för lagmedlemmar.
För ändringar av t ex namn eller klass i god tid innan loppet, kontakta karlskrona@blodomloppet.se.
Vi erbjuder fyra olika banor, löpning 5 km, löpning 10 km, barnloppet 800m och gång 5 km. Liksom förra året har gångare en helt egen bansträckning som gör det möjligt att de som går kan släppas i väg först så att det går att ha picknick tillsammans efteråt oavsett om man gått eller sprungit.
Start och mål på Västra Marks idrottsplats i Karlskrona.
Det är möjligt att lämna in väskor i vår bemannade väskinlämning. Visa upp din nummerlapp när du hämtar och lämnar din väska.
Det är möjligt att hämta tröjor och nummerlappar bakom läktaren från 1500 på tävlingsdagen. Kom i god tid det kan bli kö!
Byt gärna om innan – det finns begränsad möjlighet att byta om i idrottsplatsens befintliga omklädningsrum.
Toaletter finns på baksidan av huvudläktaren, i omklädningsrummet samt vid huvudentrén.
Antal parkeringsplatser runt tävlingsområdet är begränsat, så vi vädjar till er att, om ni har möjlighet, ta bussen, tåget eller cykeln till arenan. Om ni väljer bil, samåk gärna!
Till tävlingsområdet tar du dig lämpligast med buss, tåg eller cykel. I samarbete med Blekingetrafiken kan du som deltar åka gratis med buss och tåg inom Blekinge mellan kl 15-24, mot uppvisande av nummerlapp.
Tågen och de flesta bussar stannar vid Bergåsa station och därifrån är det ca en km till Västra Mark (se karta nedan). För att söka din bästa resa, se Blekingetrafikens Reseplanerare.
Välkommen ombord! Hälsar
Picknickkassen hämtas ut i separat tält efter loppet. Ta med picknickbeviset som ni får när ni hämtar nummerlapparna. Håll avstånd i köer. Ta hand om eventuellt skräp och lägg komposterbart avfall i kompostpåsen som finns i matkassen. Lämna området i snyggt skick!
Information om vad som finns i picknickkassen finns här
Prisutdelning sker ca kl 19.15. Hederspriser från sponsorerna delas ut till de två som kommer först i mål i alla klasser med tidtagning (damer respektive herrar 5 och 10 km).
Alla som deltar får tröja och medalj. Alla lag får en picknickkasse.
Tidtagningschipet sitter i nummerlappen. Det är viktigt att nummerlappen placeras på rätt sätt för att tidtagningen skall fungera. Hur nummerlappen skall sitta hittar du i det PM som du får i samband med att nummerlappen hämtas ut.
Tiden startar när du passerar startbågen och stannar när du passerar mållinjen. Det är alltså ingen brådska att komma iväg då startskottet går då tidtagningen inte startar förrän startlinjen passeras.
Om du siktar på att vinna 5 eller 10 km, så gäller det dock att komma först av alla över mållinjen. Vinnaren är alltså den som är först över mållinjen, men det behöver inte nödvändigtvis vara densamma som har den bästa tiden.
Sjukvårdspersonal finns på arenan och vid vätskestationerna.
17:00 – Lilla Blodomloppet (ca 800 m)
17:45 – Promenad 5 km
deltagare måste ha lämnat arenan senast kl 18:00
18:10 – 10 km tidtagning
18:30 – 5 km tidtagning startgrupp 1 (självseedning under 27 minuter)
18:35 – 5 km tidtagning startgrupp 2 (självseedning över 27 minuter)
Vatten och saft finns efter ca 3 km på 5 km-slingan och efter ca 5 km och 8 km på 10 km-slingan. Vätska finns även efter målgång. För promenadklassen finns vatten och saft efter ca 2 km.
För att erbjuda en ännu bättre upplevelse erbjuder vi VIP-paketet där ni kan sätta upp ert eget tält till era lagdeltagare. Vi sätter upp bord med vatten och banan och levererar de beställda picknickkassarna till tältet. Ni har också möjlighet att vara med på gruppträning tre träningskvällstillfällen i KA 2 IFs regi för att träna inför Blodomloppet. 26 april, 3 maj, 10 maj – 1730–1900.
Vill ditt företag eller organisation synas tillsammans med oss för att uppmärksamma blodgivningen kan vi erbjuda partnerpaketet med möjlighet att ha utställningsplats (med eget tält), er logotyp på www.blodomloppet.se/karlskrona och exponering på vår storbildsskärm.
Respektive paket kostar 5 000 SEK – kontakta karlskrona@blodomloppet.se för mer information och bokning
E-post: karlskrona@blodomloppet.se
Tel: 0455-73 46 00
E-post: blodcentral.karlskrona@regionblekinge.se