Sveriges största motionslopp

Träning och förberedelser

Vi hjälper dig att komma väl förberedd!

Blodomloppet är ett motionslopp som syftar till att uppmärksamma vikten av blodgivning samt att främja en hälsosam livsstil. Du väljer själv om du vill delta på 5 eller 10 kilometer och varje lopp har klasser både för promenad och löpning.

Oavsett på vilken av de 17 olika orterna du vill delta i Blodomloppet är det aldrig för tidigt att börja träna. Kanske vill du delta i ditt första motionslopp? Kanske vill du komma före en kollega? Kanske vill du slå nytt personligt rekord?

Träningsprogram som inspiration!

För att ge dig en liten spark i baken och komma igång med träningen har vi satt ihop träningsprogram på olika nivåer.

Programmen är upplagda för 6 veckors träning med syftet att inspirera dig i din egen träning.

Blodomloppets träningsprogram är sammansatta av Sandra Eriksson. Sandra är friidrottare och tävlar på 3 000 meter hinder och medeldistanssträckor. I en intervju med Blodomloppet berättar hon om sin syn på löpning och träning – samt ger tips och råd för dig som vill ta tag i din träning.

Artiklar för tips och råd!

Förutom träningsprogrammen vill vi också inspirera dig med artiklar om träning och hälsa. Vi uppdaterar avdelningen löpande med nya texter och råd för att du ska komma väl förberedd till ditt Blodomlopp!

Kontakta någon av arrangörsföreningarna!

Vill du ta din träning en nivå till? Hör av dig till ditt lokala Blodomlopp så kan arrangörsföreningen, som är en friidrotts- och/eller orienteringsklubb, hjälpa dig inom ramarna för föreningens verksamhet.

Flera av våra orter arrangerar träningskvällar och många har ledarledd träning både för ungdomar och vuxna.

Grundare

Huvudpartner

 

 

 

 

 

Leverantör

 

 

 

 

 

 

 

Partner