Anmälan görs individuellt eller i lag. Ett lag består av 5 deltagare, men ni kan låta 1-2 platser vara vakanta och komplettera dem senare. Avgiften är densamma oavsett antal deltagare i laget. Ni kan mixa olika klasser/distanser inom laget.
Så här går det till
Om du vill anmäla många personer samtidigt, rekommenderar vi vår Excel-mall som du hittar på anmälningssidan. Du importerar sedan den själv i Steg 2: Deltagare.
Kontakta oss på orebro@blodomloppet.se eller kansli@blodomloppet.se om du behöver assistans.
Blodomloppet 5 eller 10 km
– 31 dec: 270 kr (Lag: 1350 kr)
1 jan – 2 maj: 300 kr (Lag: 1500 kr)
3 maj – 16 maj: 350 kr (Lag: 1750 kr)
17 maj – 23 maj: 350 kr (Lag ej möjligt)
Lag består av 5 deltagare men kan anmälas med 1-2 vakanta platser som sedan kan kompletteras.
Specialomloppet (ca 2,1 km)
– 31 dec: 170 kr
1 jan – 2 maj: 200 kr
3 maj – 23 maj: 250 kr
Lilla Blodomloppet (ca 750 m)
– 2 maj: 100 kr
3 maj – 23 maj: 120 kr
Blodgivare: 40 kr rabatt
ICA-stammis: 40 kr rabatt (via ICAs kundportal, går ej att kombinera med rabatten för Blodgivare)
Nerikes Allehanda-läsare: 40 kr rabatt via NAs kampanjsida (länk publiceras och skickas ut till läsare i senare skede).
Sista anmälningsdag är den 16 maj för lag. Individuella kan anmäla sig fram till ca 30 min innan start men till högre avgift.
Efteranmälan av individuella deltagare kan ske via anmälningssystemet och på tävlingsdagen 15-17:30 (15-16:30 för Lilla Blodomloppet, 15-17 för Specialomloppet) på Trängens IP.
Om ni efteranmäler er via anmälningssystemet under tävlingsdagen hämtar ni ut nummerlapp och tröja på Trängens IP och visar upp att ni har betalt.
Efteranmälan av lag är inte möjligt, vilket beror på att beställning av picknickkassar sker ca en vecka före loppet.
OBS! Vänligen var ute i god tid för att vara säker på att kunna delta i loppet.
Ändringar (t ex byte av namn, klass eller distans) kan göras genom att skicka ett mail till orebro@blodomloppet.se eller på tävlingsdagen ca 15.00-17.30 på Trängens IP. Vi kan inte svara på telefon eller mejl under tävlingsdagen. Om du mejlar, så gör det i god tid innan loppet. Har du inte fått svar, så har inte ändringen utförts och du måste då säga till på plats i stället. Det är inte tillåtet att springa en annan sträcka eller i ett annat namn utan att meddela oss.
OBS! På tävlingsdagen tar vi ut en avgift på 50 kr för ändringar eller ersättning för förlorad nummerlapp.
Efteranmälan och ändringar betalas via Swish (123 02 95295) eller i undantagsfall kontant (jämna pengar). Blodgivare och ICA-stammis får ingen rabatt under efteranmälan, men blodgivargåva ges till blodgivare efter målgång.
Start och mål: Trängens IP
Banorna går på cykel- och gångbanor runt Örebros västra delar, underlaget är främst asfalt men även grus och gräs förekommer. Både 5 km (5038 m) och 10 km går i ett varv och är kontrollmätta av förbundsbanmätare Bertil Sundin.
Dessa bansträckningar gäller från 2016 och kontrollmättes 2016-05-22 av förbundsbanmätare Bertil Sundin.
(banan är 5038 m)
(ca 2,1 km)
(ca 750 m)
Alla anmälda blodgivare får en ”Blodgivarbiljett” som antingen är en bloddroppe förtryckt på din nummerlapp för anmälda innan 15 maj, eller fastsatt på nummerlappen, vilken kan kvitteras mot en särskild VIP-gåva i blodcentralens tält.
Trängens IP ligger centralt beläget i Örebro. Adressen är Karlsgatan 62, 703 41 Örebro. Se karta.
Väskor och värdesaker kan lämnas in för förvaring under Blodomloppet. Inlämning och utlämning kan ske ca 17.00-20.30 vid Trängens kanslibyggnad (mot parkeringen). Eventuellt kvarglömda väskor eller värdesaker kan avhämtas på BK Forwards kansli, telefon 019-10 53 70.
Inlämning sker på egen risk. Området kommer vara bevakat av funktionärer, men vi tar inget ansvar för förlorade föremål.
Nummerlappsutdelning:
För klasserna 5 km och 10 km är nummerlapparna försedda med ett chip (fliken högst upp) som måste sitta synligt på nummerlappen för att start- och måltider ska kunna registreras. Kolla upp lagnamn för lag eller startnummer för individuella på förhand i startlistan.
Tröjor delas ut i samband med nummerlappsutdelningen. Även deltagarna i Lilla Blodomloppet och Specialomloppet får funktionströjor. Tröjstorlek anges i samband med anmälan. Det finns även möjlighet att avstå tröja.
Då tröjorna beställs långt i förväg finns risk att vissa tröjstorlekar tar slut. Om du fick fel tröjstorlek när du hämtade ut nummerlappen, kan du byta storlek vid utdelningen på Trängens IP.
Omklädningsrum med dusch och toaletter finns i ishallen (ingång i byggnadens högra del). Tillfälliga toaletter finns mittemot Trängens IP, nära cykelvägen där startområdet är.
Samarbete med Länstrafiken (ej bekräftat för 2024 ännu)
Du reser gratis med Länstrafiken till och från loppet mot uppvisande av nummerlapp eller bekräftelse på anmälan. Närmaste busshållplats är Tengvallsgatan.
För personbilar på Trängens grusplan samt för bussar på parkeringen framför Trängens kanslibyggnad. Följ skyltar och funktionärers anvisningar.
Då det är ont om parkeringsplatser vid Trängens IP, vädjar vi att så många som möjligt går, cyklar, samåker eller åker kollektivt till tävlingsplatsen. Det finns en särskild markerad parkering för cyklar på gräset mittemot entrén till Trängens IP.
Parkering utanför anvisat område är ej tillåtet och att det finns risk för parkeringsböter.
Delas ut till alla anmälda lag och till de som beställt ”Extrakasse” (250 kr). Varje lag får en ”Picknick-biljett”, som hittas på nummerlappskuvertet ifall man anmälde sig innan 3 maj, eller är fastsatt på en av nummerlapparna. Biljetten kan kvitteras mot en kasse vid picknick-tältet.
Vi kan tyvärr inte erbjuda specialkost och innehållet kan variera beroende på leverantörer för orten.
Du som deltagare i ett av våra lopp erhåller en t-shirt, nummerlapp, medalj och gåva till blodgivare. Medalj kan hämtas i närheten av målområdet.
Hederspriser delas ut till de tre första damerna och herrarna på 5 km och 10 km. Prisutdelning sker ca 19.30 från scenen på Trängens IP.
Sjukvårdare kommer att finnas vid start- och målområdet samt vid vätskekontrollerna på 5 km och 10 km. Sjukvårdspersonal finns även i blodbussarna. Hjärtstartare finns hos sjukvårdarna och i blodbussarna.
Vid allvarlig olycka eller sjukdomsfall, ring alltid 112, och kontakta därefter sjukvårdare eller funktionär!
17.15 Lilla Blodomloppet
17.45 Specialomloppet
18.15 10 km
18.20 5 km
18.25 Promenad 5 km
Reservation för eventuella ändringar. Om du avser att ta det lugnare, vänligen ställ dig en bit bak i startgruppen.
Tidtagning sker för 5 och 10 km löpning. Vid starten registreras starttiden när man passerar startlinjen för en nettotid. För er som tävlar om topplaceringarna (plats 1-3 i varje klass) är det dock först i mål som gäller. Det är inte tillåtet att byta deltagare eller sträcka under loppets gång utan att meddela oss före loppet.
Du som inte har så bråttom, tänk på att hålla till höger och gå inte fler än två i bredd. Ställ er längre bak i startledet ifall ni är ovana/långsammare löpare.
Det är inte tillåtet att gå med stavar, hund, barnvagn, rollator, rullstol eller liknande i löpklasserna men du är välkommen i promenadklassen.
Upploppet på Trängens IP är gräsunderlag.
Lilla Blodomloppet
kl. 16:55 vid scenen inne på Trängens IP.
Specialomloppet
kl 17:35 vid starten.
5 och 10 km
kl. 17:55 vid scenen inne på Trängens IP.
Uppvärmningen leds av Friskis & Svettis Örebro.
5 km
Vatten serveras efter ca 3 km och efter målgång.
10 km
Vatten serveras efter ca 4 km, 7 km och efter målgång.
Specialomloppet
Vatten serveras efter ca 1 km och efter målgång.
Lilla Blodomloppet
Vatten serveras efter målgång.
Alla deltagare får en banan efter målgång.
Alla individuella deltagare (inkl. Lilla Blodomloppet och Specialomloppet) får en ”Korvbiljett”, som är förtryckt eller fastsatt på nummerlappen, vilken kan kvitteras mot en korv med bröd vid serveringen vid Trängens kanslibyggnad. Det finns ett begränsat antal vegetariska alternativ.
E-post: orebro@blodomloppet.se
Tel: 019-602 1180
E-post: blodcentralen@regionorebrolan.se