Anmälan görs individuellt eller i lag. Ett (1) lag kan bestå av max 5 deltagare. Lagdeltagare inom samma lag kan delta i olika distanser/klasser. Får ni inte ihop fullt lag kan ni köpa till en picknick-kasse för 250 kr. Detta görs vid anmälan.
Ange information i Steg 1 till kontaktpersonen för anmälan och i Steg 2 för deltagare.
Om du vill anmäla många personer samtidigt, ladda ner vår Excel-mall som du hittar på anmälningssidan.
Kontakta oss på kansli@blodomloppet.se om du vill anmäla fler än 50 deltagare.
Sista anmälningsdag för lag är förlängd till 30 augusti 2023.
Anmälan görs på anmalmig.nu fram till och med evenemangsdagen. På evenemangsdagen går det även bra att göra anmälan på plats i Linnéparken ( i tältet för efteranmälan och nummerlappsutdelningen).
Blodomloppet i Växjö har start och mål i vackra Linnéparken, framför stora scenen. Länk till Google Maps.
Adress: Linnéparken, 351 12 Växjö.
Se banskisserna på länkarna nedan.
Du som är registrerad blodgivare kan hämta ut en blodgivargåva. Blodgivargåvan hämtas vi GeBlods tält.
Start- och målområdet kommer vara i vackra Linnéparken vid Växjö Domkyrka.
Karta över start och målområdet hittar du här någon vecka före arrangemanget. Här hittar du placering av informationstält, start och mål, utdelning av picknick-kasse, nummerlapps- och t-shirts utdelning, värdeinlämning, efteranmälan.
Vi erbjuder gratis värdeinlämning i anslutning till start- och målområdet.
Nummerlappar och t-shirts kan hämtas ut antingen den 5/9 eller den 6/9, se info nedan. Nummerlapparna ligger packade ordersvis. Så har du gjort en order med fler än en anmälan i är de packade i samma kuvert. Kom ihåg att ha med dig ditt OrderID som är ett sexsiffrigt nummer som finns i högra hörnet på den PDF-filen (anmälningsbekräftelsen) du fick vid anmälan så hittar vi ditt nummerlappskuvert snabbare. Se bild nedan, OrderID är markerat med gult.
Tisdagen den 5 september delar vi ut nummerlappar och t-shirts på Ica Maxi, Grand Samarkand, Växjö mellan klockan 15.00 och 19.00.
Onsdagen den 6 september delar vi ut nummerlappar och t-shirts i Linnéparken (i allén närmst scenen) från kl. 16.30. Kom i god tid innan ditt lopp startar.
Alla deltagare ska bära nummerlapp på bröstet. Nummerlapparna för de deltagare som är anmälda på 5 km eller 10 km har ett chip för tidtagningen.
Promenadklassens nummerlappar saknar chip, därför är det viktig att rätt nummerlapp används och då det är olika nummerserier för damer och herrar vill vi inte att en man använder en nummerlapp för damer eller vice versa. Om du är medveten om att du deltar i fel nummerlapp är vi tacksamma om du meddelar detta till funktionärerna i tältet för nummerlappsutdelningen.
Det kommer inte finnas någon möjlighet till ombyte i anslutning till start- och målområdet utan vi ber er komma ombytta.
Toaletter (typ Bajamajor) kommer finnas i anslutning till start- och målområdet. Det går även bra att nyttja de ”riktiga” toaletterna som finns vid IOGT-NTO (Vattentorget vid Växjösjön) och 4 Krogar (vid Växjösjön).
Parkeringsmöjligheter finns runt omkring Linnéparken. Närmsta parkering är på Norrtull, det finns även en stor parkering vid Växjö Simhall. Båda dessa är avgiftsbelagda under vissa tider på dygnet. Tänk på att vara ute i mycket god tid.
Cykel
I Växjö går nästan alltid cykeln snabbast tack vare goda cykel förbindelser, det är också hälsosamt och miljövänligt. Ta gärna cykeln och få samtidigt en bra uppvärmning.
Picknickkassen hämtas ut i separat tält i start- och målområdet vid scenen i Linnéparken. Vi uppmanar alla deltagare att ta hand om eventuellt skräp och slänga i de soptunnor som finns på området.
Alla deltagare som fullföljer får medalj efter målgång. Dessutom delas priser ut till de tre snabbaste löpare på 5 och 10km (damer resp. herrar). Prisutdelning sker ca kl. 19.00. Du som är registrerad blodgivare kan hämta ut en blodgivargåva. Blodgivargåvan hämtas vi GeBlods tält.
Resultat presenteras på webben under ”Resultat”. Kom ihåg att om du vid anmälan uppgett att du inte vill ha namnet synligt på internet syns endast ditt startnummer och tid. Hittar du fel i resultatlistan anmäler du det till resultat@racetimer.se.
Arrangörsförening IFK Växjö har sjukvård på plats i arrangemangsområde. Om någon deltagare behöver sjukvård kontakta närmaste funktionär som i sin tur kontaktar sjukvårdsansvarig.
OBS! Vid akuta skador eller sjukdomstillstånd, ring 112.
17:45 Lilla Blodomloppet
18:10 Löpning 10 km
18:25 Löpning 5 km
18:30 Promenad 5 km
Tidtagningen är nettotid som innebär att din tid inte startar förrän du springer över startlinjen.
Gemensam uppvärmning för de som önskar framför scenen i Linnéparken. Friskis och Svettis håller i uppvärmningen.
17:35 Lilla Blodomloppet
18:00 Löpning 10 km
18:15 Löpning 5 km
18:15 Promenad 5 km
Det kommer finnas två vätskestationer utmed 10 km, den första efter ca 4 km (vid Linnéuniversitetet) och den andra efter 7 km (vid fd. Södra Climate Arena).
För 5 km banan kommer det finnas en vätskestation efter ca 2 km (vid fd. Södra Climate Arena).
Tel: 0470-16116
E-post: info@ifkvaxjo.se
Tel: 0470 – 58 74 40
E-post: transfusionsmedicin-vaxjo@kronoberg.se