Umeå 21 maj

Information

Anmälan

Anmälningsavgifter

Arenan

Barnvagnar och hundar

Bil-, buss- och cykelparkering

Blodgivare och blodbuss

Bra att veta

Efteranmälan och ändringar

Inbjudan Blodomloppet för utskrift

Informationstält

Miljömärkt event

Picknickkasse

Nummerlappsutdelning

Omklädning och dusch

Persedelinlämning

Prisutdelning

Sjukvård

Starttider- Tidtagning

Uppsättning av tält och beachflaggor 

Uppvärmning

Värdesaker

____________________________________________________________________________________

Anmälan

Anmälan görs på Blodomloppets anmälningssida.
Anmäl dig här. Fyll i formuläret enligt anvisningarna.

Observera!
– att anmälan är bindande, men det finns möjlighet att
byta sträcka och person på ditt startnummer. Läs
mer under Efteranmälan och ändringar.

– att sista anmälningsdag för lag och möjlighet att köpa
extra picknick-kasse är 11 maj.

– att anmälan på Blodomloppets anmälningssida stänger kl. 15.00 22 maj.

– att anmälningsavgiften ska vara betald innan du hämtar ut
din nummerlapp.

Klasser
5 km tidtagning för damer och herrar
10 km tidtagning för damer och herrar
5 km promenad utan tidtagning för damer och herrar

Lag:
Ett lag består alltid av fem personer. Lagmedlemmarna
behöver inte välja samma klass.

Om man ska anmäla t ex sju personer så kan man anmäla
ett lag och två individuella deltagare på samma order.

Betalning
Val av betalningsalternativ sker samtidigt som anmälan.
Betalning ska vara oss tillhanda senast 22 maj.

Lag
Privatpersoner

-Kortbetalning via anmälningssidan.
-Bankgiro 5172-2122, Korpen Umeå.
OBS! Uppge ordernummer och lagnamn.

Lag
Företag
-Kortbetalning via anmälningssidan.
-Bankgiro 5172-2122, Korpen Umeå.
Uppge ordernummer och lagnamn.
-Postfaktura, 50 kr (endast företag)
Kolla upp att  fakturaadress, referens
och kostnadsställe är korrekt angivet
-OBS! Uppge ordernummer och lagnamn.

Individuell deltagare
-Kortbetalning via anmälningssidan
-Bankgiro 5172-2122, Korpen Umeå
OBS! Uppge ordernummer och namn

På dagarna för utdelning av nummerlappar
och på arrangemangsdagen sker betalning
med kort eller Swish.

Till sidans topp


Anmälningsavgifter
2 januari – 21 april
Lag ( 5 personer): 1250 kr (picknick-kasse ingår)
Individuell deltagare: 250 kr

22 april – 11 maj
Lag ( 5 personer): 1500 kr (picknick-kasse ingår)

22 april- 21 maj
Individuell deltagare: 300 kr

22 maj
Individuell deltagare: 400 kr.

Rabatt för personer som är blodgivare: 40 kr
(gäller ej arrangemangsdagen)

Extra picknickkasse: 250 kr

Sista anmälningsdag för lag  och möjlighet
att köpa extra picknick-kasse är 11 maj.

 

I anmälningsavgiften ingår:
-Funktionströja
Picknickkasse för 5 personer i lag
-Vätskekontroll längs med 10 km-banan och vid start och mål
-Medalj och frukt vid målgången
-Gåva till blodgivare
-Priser till 1:an, 2:an och 3:an i tidtagningsklasserna 5 respektive 10 km,
dam- respektive herrklass.

Till sidans topp


Barnvagnar och hundar
För att undvika trängsel ber vi dig med barnvagn att starta
längst bak.

Lämna helst hunden hemma. Det är väldigt trångt på området
och det finns de som är hundrädda.

____________________________________________________________________________________

Bil-, buss- och cykelparkering
Av miljöskäl och för att minska trafikpåverkan, ser vi gärna att ni som
har möjlighet åker lokalbuss, promenerar eller cyklar till Skeppsbron.

Vi hänvisar till ordinarie cykelparkeringar i centrum. Det går också bra att parkera cykeln i Döbelns park, Vänortsparken, Rådhusparken, Årstidernas park och på Renmarkstorget. Av säkerhetsskäl får inte cykeln tas med till arenaområdet på Skeppsbron och Broparken. Cyklar som står i vägen kommer att transporteras bort.

Karta cykelparkering

Parkeringsmöjligheter med bil finns i hela Umeå. Under länken nedan finns
information om bilparkering, handikapparkering, cykelparkering samt bussparkering.

Karta bilparkering

parkering

Till sidans topp


Blodgivare och blodbuss

Om du vill bli blodgivare finns det möjlighet att fylla i en intresseanmälan
vid blodbussen eller klicka i en ruta när du anmäler dig till loppet. Det går
även bra att anmäla sig på Geblod.nu. Blodcentralens öppettider hittar du här.

Alla deltagande blodgivare får en gåva som hämtas i Blodcentralens tält.

Till sidans topp

____________________________________________________________________________________

Bra att veta
-Var ute i god tid!
-Nummerlappen ska bäras på bröstet.
– Nummerlappen har chip för deltagare i tidtagningsklass
5 km och 10 km (ej promenad).
-Ta i god tid reda på var din startgrupp startar. Snabba
löpare ställer sig långt fram och de som vill ta det lugnt
långt bak. Håll till höger. Spring om till vänster.
-Vid målgången erbjuds alla deltagare banan, vätska och medalj.
-Picknickkasse hämtas mot uppvisande av bevis före eller efter målgång.

Till sidans topp

____________________________________________________________________________________

Efteranmälan
På arrangemangsdagen, den 22 maj gäller följande:

-Avgiften höjs till 400 kr för individuellt deltagande.

-Anmälan kan göras på Blodomloppets anmälningssida fram till kl. 15.00.

-Efteranmälningar görs i sekretariatet på arenan mellan 12.00 och 17.30.

-Betalning med kort och Swish.

 

Ändringar
Eventuella ändringar görs via e-post (umea@blodomloppet.se)
fram till kl. 17.00 den 21 maj. Ange ditt namn, ordernummer,
ev lagnamn, och den ändring du vill göra.

Den 22 maj  kan ändringar göras mellan kl. 12.00 och 15.00 till en kostnad
av 100 kr i sekretariatet på arenan. Betalning med kort och Swish.

Till sidans topp

____________________________________________________________________________________

 Arenan
Arenan är förlagd på Skeppsbron, nere på kajen i Centrala Umeå.
Av miljöskäl och för att minska trafikpåverkan, ser vi gärna att ni som
har möjlighet åker lokalbuss, promenerar eller cyklar till Skeppsbron.

Hitta hit

Karta över arenaområdet

 

Till sidans topp

____________________________________________________________________________________

Inbjudan Blodomloppet för utskrift


Informationstält
I vårt informationstält kan du fråga om allt möjligt och även lämna in
dina värdesaker för bevakning medan du deltar i loppet.

 


Picknickkasse
Alla lag får varsin picknickkasse att dela på efter loppet.
Fullproppad med godsaker står den och väntar i målområdet för att låta
festen fortsätta tillsammans med lagkamrater och alla andra deltagare.

Kassen har ett högklassigt innehåll som vi fått hjälp att samla ihop tillsammans
med våra sponsorer och samarbetspartners.

 


Miljömärkt Event
Blodomloppet Umeå 2018 är ett miljömärkt event.Vi hoppas att alla deltagare
vill bidra till en bättre miljö genom att cykla, gå eller åka kollektivt till vårt
arrangemang och slänga ev. skräp på anvisad plats. Det finns sopkärl vid varje
vätskestation och en sopsorteringsstation på arenan.

Läs mer på startsidan under rubriken Miljöpolicy

Diplom Blodomloppet Umeå 2018

 

 

Miljömärkt event_logotyp_klar

Till sidans topp

____________________________________________________________________________________

Nummerlappsutdelning
Nummerlapparna hämtas på Team Sportia, Bruksvägen 6 Ersboda.

• Lördag   19 maj kl. 10.00 – 16.30
• Söndag  20 maj kl. 12.00 – 16.30
• Måndag  21 maj kl. 10.00 – 18.30

På arrangemangsdagen, tisdag 22 maj, hämtas nummerlapparna
mellan kl. 12.00 och 18.00 på arenan.

För att kunna hämta ut nummerlapparna behöver du ha betalat din
startplats och veta lagnamn och/eller namn på individuella deltagare.
Tag gärna med ordernummer (finns på bekräftelsen).
En person kan hämta ut nummerlappar åt övriga lagmedlemmar.

nummerlapp

Till sidans topp


Omklädning och dusch
Långväga deltagare erbjuds duschmöjligheter en bit från arenaområdet.
Kontakta kansliet för information. 090-778085

_____________________________________________________________________

Persedelinlämning
I angränsning till start- och målområdet på Skeppsbron
finns möjlighet att lämna i sina persedlar.

Till sidans topp

____________________________________________________________________________________

Prisutdelning
Priser delas ut från scenen till 1:an, 2:an och 3:an  i tidtagningsklasserna,
5 och 10 km, dam respektive herr.

Priser som inte avhämtas före 21.00 under kvällen tillfaller arrangören.
prispall

Till sidans topp

____________________________________________________________________________________

Sjukvård
I samarbete med Landstinget kommer det att finnas professionell
sjukvård på plats ifall olyckan skulle vara framme.

sjukvård

Till sidans topp

____________________________________________________________________________________

Starttider

Lilla Blodomloppet
Start kl.17.30
Läs mer

Blodomloppet
10 km löpning. Tidtagning 3 grupper. Första start 18.30, därefter löpande.
Snabba löpare startar i första startgruppen.

5 km löpning. Tidtagning 3 grupper. Första start ca 18.50, därefter löpande.
Snabba löpare startar i första startgruppen.

5 km promenad. En startgrupp. Start 18.30.

Till sidans topp

____________________________________________________________________________________

Tidtagning
5 km tidtagning för damer och herrar
10 km tidtagning för damer och herrar
5 km promenad utan tidtagning för damer och herrar

Resultatlistan presenteras i mediatältet direkt efter målgång
och kommer att finnas på www.blodomloppet.se

Till sidans topp

____________________________________________________________________________________

Uppsättning av tält och beachflaggor
För information angående möjlighet att sätta upp tält
och beachflaggor på arrangemangsområdet kontakta
Kim Boberg 090-778394

 

 

beach-flag   tält utställare

Till sidans topp

____________________________________________________________________________________

Uppvärmning
Uppvärmning sker 15 minuter före start av Korpens instruktörer.

 

uppvärmning

Till sidans topp

____________________________________________________________________________________

Värdesaker
I informationstältet på arenan finns det möjlighet att lämna
dina värdesaker medan du deltar i loppet. Lämna dina värdesaker
i en plastpåse markerad med ditt startnummer.

Funktionärer finns i tältet hela tiden och ansvarar för värdesakerna.

Hämta ut dina värdesaker före kl. 21.00. Ej hämtade värdesaker finns på
Korpen Umeås kansli, Gammliavägen 5, telefon 090-778390.    

Till sidans topp          

Lokala partners


Grundare

Huvudsponsorer

nationell_sponsor

leverantor