Umeå 19 maj 2020

Information

Anmälan

Startavgifter

Arenan

Barnvagnar och hundar

Bil-, buss- och cykelparkering

Blodgivare och blodbuss

Bra att veta

Efteranmälan och ändringar

Inbjudan Blodomloppet för utskrift

Informationstält

Miljömärkt event

Picknickkasse

Nummerlappsutdelning

Omklädning och dusch

Persedelinlämning

Prisutdelning

Sjukvård

Starttider

Uppsättning av tält och beachflaggor 

Uppvärmning

Värdesaker

___________________________________________________________________________________

Anmälan
Anmälan görs på Blodomloppets anmälningssida.
Fyll i formuläret enligt anvisningarna.
Anmälan  Blodomloppet 2019

Anmälan Lilla Blodomloppet 2019

Observera!
– att anmälan är bindande, men det finns möjlighet att
byta sträcka och person på ditt startnummer. Läs
mer under Efteranmälan och ändringar.

– att sista anmälningsdag för lag är den 13 maj och att möjlighet att köpa
extra picknickkasse är den 14 maj.

– att anmälan på Blodomloppets anmälningssida stänger kl. 17.30 21 maj.

– att anmälningsavgiften ska vara betald innan du hämtar ut
din nummerlapp.

Klasser
5 km tidtagning för damer och herrar
10 km tidtagning för damer och herrar
5 km promenad utan tidtagning för damer och herrar

Lag
Ett lag består alltid av fem personer. Lagmedlemmarna
behöver inte välja samma klass. Om man ska anmäla t ex sju personer så kan man anmäla ett lag och två individuella deltagare på samma order.

Betalning
Val av betalningsalternativ sker samtidigt som anmälan.
Betalning ska vara oss tillhanda senast 21 maj.

Lag
Privatpersoner

-Kortbetalning, PayEx
-Bankgiro (5172-2122, Korpen Umeå)
Uppge order-ID 

Lag
Företag
-Kortbetalning
-Bankgiro (5172-2122, Korpen Umeå).
Uppge order-ID
-Postfaktura, 50 kr (endast företag)
Kolla upp att  fakturaadress, referens
och kostnadsställe är korrekt angivet

Individuell deltagare
-Kortbetalning, PayEx
-Bankgiro 5172-2122, Korpen Umeå
Uppge order-ID 

På arenan på arrangemangsdagen sker betalning
med Swish.

Till sidans topp


Startavgifter 2019

Onsdag 2/1 – fredag 26/4
Lag (5 personer): 1250 kr (picknickkasse ingår)
Individuell deltagare: 250 kr
Lilla Blodomloppet: 50 kr

Lördag 27/4 – måndag 6/5
Lag (5 personer): 1500 kr (picknickkasse ingår)
Individuell deltagare: 300 kr
Lilla Blodomloppet: 50 kr

Tisdag 7/5 – måndag 13/5
Lag (5 personer): 1750 kr (picknickkasse ingår)
Individuell deltagare: 350 kr
Lilla Blodomloppet: 50 kr

Tisdag 14/5 – måndag 20/5
Lag ej möjligt
Individuell deltagare: 400 kr
Lilla Blodomloppet: 50 kr

Tisdag 21/5
Lag ej möjligt
Individuell deltagare: 450 kr
Lilla Blodomloppet: 50 kr

Rabatt för personer som är blodgivare: 40 kr
(gäller ej arrangemangsdagen)

Extra picknickkasse: 250 kr
Går att beställa fram till 14/5

I anmälningsavgiften ingår:
-Funktionströja
-Picknickkasse för 5 personer i lag
-Vätskekontroll längs med 10 km-banan och vid start och mål
-Medalj och frukt vid målgången
-Gåva till blodgivare
-Priser till 1:an, 2:an och 3:an i tidtagningsklasserna 5 respektive 10 km,
dam- respektive herrklass.

Till sidans topp


Barnvagnar och hundar
För att undvika trängsel ber vi dig med barnvagn att starta
längst bak.

Lämna helst hunden hemma. Det är väldigt trångt på området
och det finns de som är hundrädda.

____________________________________________________________________________________

Bil-, buss- och cykelparkering
Av miljöskäl och för att minska trafikpåverkan, ser vi gärna att ni som
har möjlighet åker lokalbuss, promenerar eller cyklar till Skeppsbron.

Vi hänvisar till ordinarie cykelparkeringar i centrum. Det går också bra att parkera cykeln i Döbelns park, Vänortsparken, Rådhusparken, Årstidernas park och på Renmarkstorget. Av säkerhetsskäl får inte cykeln tas med till arenaområdet på Skeppsbron och Broparken. Cyklar som står i vägen kommer att transporteras bort.

Karta cykelparkering

Parkeringsmöjligheter med bil finns i hela Umeå. Under länken nedan finns
information om bilparkering, handikapparkering, cykelparkering samt bussparkering.

Karta bilparkering

parkering

Till sidans topp


Blodgivare och blodbuss

Om du vill bli blodgivare finns det möjlighet att fylla i en intresseanmälan
vid blodbussen eller klicka i en ruta när du anmäler dig till loppet. Det går
även bra att anmäla sig på Geblod.nu. Blodcentralens öppettider hittar du här.

Alla deltagande blodgivare får en gåva som hämtas i Blodcentralens tält.

Till sidans topp

____________________________________________________________________________________

Bra att veta
-Var ute i god tid! Hämta helst ut din nummerlapp på
någon av utdelningsdagarna före loppet för att slippa stress på
arrangemangsdagen.
-Nummerlapparna hämtas ut med order-ID. Ordern hämtas ut i sin helhet.
-Ta i god tid reda på var din startgrupp startar. Kolla upp de
olika starttiderna. Håll till höger. Spring om till vänster.
-N
ummerlappen ska bäras på bröstet.
– Nummerlappen har chip för deltagare i tidtagningsklass
5 km och 10 km (ej promenad).
-Tidtagningen startar när du passerar genom startportalen och
stoppar när du passerar målportalen.
-Vid målgången erbjuds alla deltagare banan, vätska och medalj.
-Picknickkasse hämtas mot uppvisande av bevis (på kuvertet) före
eller efter målgång.

Till sidans topp

____________________________________________________________________________________

Efteranmälan
På arrangemangsdagen, den 21 maj gäller följande:

-Avgiften höjs till 450 kr för individuellt deltagande.

-Anmälan kan göras på Blodomloppets anmälningssida. Notera ditt order-ID

-Efteranmälningar görs enklast via anmälningssidan www.anmalmig.nu fram till 17.30. Betalning med kort eller swish. Nummerlappen hämtas sedan ut i sekretariatet på arenan i Väven. Efteranmälan stänger 17.30

-Efteranmälan på plats i sekretariatet går att göra fram till 17.30. Betalning med Swish.

Ändringar
Eventuella ändringar görs via e-post (umea@blodomloppet.se)
fram till kl. 15.00 den 17 maj. Ange ditt namn, order-ID,
ev lagnamn, och den ändring du vill göra. 18-20 maj görs ändringar
i samband med uthämtning av ordern.

Den 21 maj  kan ändringar göras mellan kl. 10.00 och 15.00 till en kostnad
av 100 kr i sekretariatet på arenan. Betalning sker med Swish.

Till sidans topp

____________________________________________________________________________________

Arenan
Arenan är förlagd på Skeppsbron, nere på kajen i Centrala Umeå.
Av miljöskäl och för att minska trafikpåverkan, ser vi gärna att ni som
har möjlighet åker lokalbuss, promenerar eller cyklar till Skeppsbron.

Hitta hit

Karta över arenaområdet

Till sidans topp

____________________________________________________________________________________

Inbjudan Blodomloppet för utskrift



Informationstält
På arenan finns ett informationstält där kan du fråga om allt möjligt.

 


Picknickkasse
Alla lag får varsin picknickkasse att dela på efter loppet.
Fullproppad med godsaker står den och väntar i målområdet för att låta
festen fortsätta tillsammans med lagkamrater och alla andra deltagare.
Kassen har ett högklassigt innehåll som vi fått hjälp att samla ihop tillsammans
med våra sponsorer och samarbetspartners.

Picknickkassen hämtas ut med värdebeviset som finns på kuvertet med nummerlappar.

 


Miljömärkt Event
Blodomloppet Umeå  är ett miljömärkt event.Vi hoppas att alla deltagare
vill bidra till en bättre miljö genom att cykla, gå eller åka kollektivt till vårt
arrangemang och slänga ev. skräp på anvisad plats. Det finns sopkärl vid varje
vätskestation och en sopsorteringsstation på arenan.

Läs mer på startsidan under rubriken Miljöpolicy

 

 

Miljömärkt event_logotyp_klar

Till sidans topp

____________________________________________________________________________________

Nummerlappsutdelning 2019
Nummerlapparna hämtas på

Team Sportia, Bruksvägen 6 Ersboda.
– Lördag  18 maj kl. 10.00 – 16.30
– Söndag  19 maj kl. 12.00 – 16.30

Café Fika! Väven plan 1 vid Umeälven/ Västra strandgatan 8A
– Måndag  20 maj kl. 11.00 – 19.00
– Tisdag 21 maj 10.00 – 18.00

Observera att nummerlapparna hämtas ut med order-ID.
Order-ID finns på bekräftelsen som skickades ut i mejlet
direkt efter anmälan. Ordern hämtas ut i sin helhet.
Tag med bekräftelsen.

Se till att anmälningsavgiften är betald!

nummerlapp

Till sidans topp


Omklädning och dusch
Långväga deltagare erbjuds duschmöjligheter en bit från arenaområdet.
Kontakta kansliet för information. 090-778085

_____________________________________________________________________

Persedelinlämning
 I ”Sparken” på arenan på Skeppsbron finns det möjlighet att lämna i sina persedlar.

Till sidans topp

____________________________________________________________________________________

Prisutdelning
Priser delas ut från scenen till 1:an, 2:an och 3:an  i tidtagningsklasserna,
5 och 10 km, dam respektive herr.

Priser som inte avhämtas före 21.00 under kvällen tillfaller arrangören.
prispall

Till sidans topp

____________________________________________________________________________________

Sjukvård
I samarbete med Landstinget kommer det att finnas professionell
sjukvård på plats ifall olyckan skulle vara framme.

sjukvård

Till sidans topp

____________________________________________________________________________________

Starttider

Lilla Blodomloppet
Start kl.17.30
Läs mer

Blodomloppet
10 km löpning. Dam- och herrklass. Tidtagning 
– Startgrupp 1 kl. 18.20
Om du springer under 45 min
– Startgrupp 2 kl. 18.22
Om du springer under 55 min
– Startgrupp 3 kl. 18.24
Om du springer över 55 min

5 km löpning. Dam- och herrklass. Tidtagning.
– Startgrupp 1 18.40
Om du springer under 20 min
– Startgrupp 2 18.42
Om du springer under 30 min
-Startgrupp 3 18.44
Om du springer över 30 min

5 km promenad. Dam- och herrklass. Ingen tidtagning.
En startgrupp kl.18.50

Tidtagningen startar när du passerar startportalen och stoppar när du passerar målportalen.

Resultatlistan presenteras i mediatältet direkt efter målgång
och kommer att finnas på www.blodomloppet.se

Till sidans topp

____________________________________________________________________________________

Uppsättning av tält och beachflaggor
För information angående möjlighet att sätta upp tält
och beachflaggor på arrangemangsområdet kontakta
Kim Boberg 090-778394

 

beach-flag   tält utställare

Till sidans topp

____________________________________________________________________________________

Uppvärmning
Uppvärmning sker 15 minuter före start av Korpen Umeås instruktörer.

 

Till sidans topp

____________________________________________________________________________________

Värdesaker
I anslutning till persedelinlämningen i ”Sparken” på arenan finns det möjlighet att lämna
sina värdesaker medan man deltar i loppet. Värdesakerna läggs i en
i en plastpåse markerad med startnumret.

Funktionärer finns i tältet hela tiden och ansvarar för värdesakerna.

Hämta ut dina värdesaker före kl. 21.00. Ej hämtade värdesaker finns på
Korpen Umeås kansli, Gammliavägen 5. Telefon:  090-778085 eller 090-778394.    

Till sidans topp          

Lokala partners


Grundare

Huvudsponsorer

Nationell sponsor