Sundsvall/Timrå 28 Aug

Frågor och svar

Här får du svar på de vanligaste frågorna som vi får via mejl eller som vi uppmärksammat från de undersökningar som görs efter loppet. Är något oklart eller du behöver hjälp med något, kontakta oss gärna på sundsvall@blodomloppet.se.

Områden

  • Anmälan
  • Anmälan lag
  • Byten/Ändringar
  • Nummerlappsutdelning
  • Övriga frågor

Anmälan

Måste jag fylla i alla uppgifterna vid anmälan?

Ja, alla uppgifter som efterfrågas skall fyllas i.

Kan jag maila in vår anmälan istället för att fylla i den på nätet?

Vi tar INTE emot anmälningar via mail eller telefon. Vi tar enbart emot anmälningar via mail i överenskommelse med företag.

När är sista anmälningsdag?

Sista anmälningsdag för lag är 17:e augusti, individuell efteranmälan kan göras fram till dagen för loppet.

Går det att efteranmäla sig på plats?

Efteranmälningar kan göras vid nummerlappsutdelningen till en högre avgift i mån av plats.

Vi är över 50 personer på vår arbetsplats som vill anmäla sig, finns det något annat sätt att anmäla sig på?

Kontakta oss på sundsvall@blodomloppet.se för att få hjälp med anmälan till större arbetsplatser.

Tar ni emot friskvårdscheckar som betalning vid anmälan?

Nej, detta är tyvärr inte möjligt.

Hur mycket kostar det att delta i Blodomloppet i Sundsvall/Timrå?

Ett lag om fem deltagare kostar 1300 kr. För varje deltagare som är blodgivare får man 40 kr i rabatt. För individuell deltagare är avgiften 260 kr. Rabatterna gäller vid anmälan fram till och med den 17:e augusti, därefter endast efteranmälan till förhöjd avgift.

Får mina barn springa?

Ja, om de är över 12 år.

Kan jag ta med min hund och gå eller springa med?

Det är inte tillåtet att ta med hund eller andra djur i löparklasserna. I promenadklassen är det tillåtet men ägaren ansvarar fullt ut för säkerheten. Ställ dig långt bak i starten. Tänk på säkerheten!

Kan jag ta med mig stavar, barnvagn, rullstol, rullator och vara med i Blodomloppet?

Detta är inte tillåtet i löparklasserna men det går bra i promenadklassen. Ställ dig långt bak i starten. Tänk på säkerheten!

Hur anmäler jag mig som Blodgivare?

Kontakta närmaste Blodcentral, se kontaktuppgifter på Geblod.nu eller anmäl dig i Blodcentralens tält inne på tävlingsområdet i samband med loppet.

Anmälan lag

Kan man vara fler än 5 st i ett lag?

Nej, picknickkassarna är anpassade för 5 personer.

Vi är 6 personer, kan vi bilda ett lag?

Nej, man kan vara max 5 i ett lag. Vid anmälan av sex personer, är detta som en laganmälan och en individuell anmälan. Anmäl 1 lag och 1 individuell. Picknickkassen som laget får är anpassad för 5, så antingen delar ni med er eller köper en extra kasse för 250 kr (anpassad för 5 den också).

Kan vi springa olika klasser i laget?

Ja, det går utmärkt. I din anmälan uppger du vilken klass respektive deltagare vill delta i. Ni kan mixa hur ni vill.

Vi är över 50 personer på vår arbetsplats som vill anmäla sig, finns det något annat sätt att anmäla sig på?

Kontakta oss på sundsvall@blodomloppet.se för att få hjälp med anmälan till större arbetsplatser.

Måste man anmäla 5 personer för att få picknickkassen? Om jag har 3 eller 4 nu, måste jag vänta tills laget är fullt?

Alla lag får en picknickkasse, anpassad för 5, oavsett om ni fyllt upp laget helt eller inte.

Får vi en picknickkasse?

Ni som deltar i ett lag kan njuta av vår picknickkasse efter loppet. En picknickkasse per lag ingår i anmälningsavgiften. I nummerlappskuvertet hittar ni en biljett som ni byter mot en kasse efter loppet.
Extra picknickkasse kan beställas mot avgift vid anmälan.

Tävlar vårt lag mot andra lag?

Nej, det finns ingen resultatlista för lag eftersom det vanliga är att lagmedlemmarna deltar i olika klasser. De som anmält sig med tidtagning får ett resultat i sin klass.

Jag vill göra lagkomplettering/byte av lagmedlem, hur gör jag det?

Byte av deltagare sker via mail till oss på adressen sundsvall@blodomloppet.se, senast 26 augusti. Tyvärr har vi inte möjlighet att göra ändringar på plats tävlingsdagen.

Är det en lagtävling man kan vinna?

Nej, ingen totaltid räknas ut för laget.

Byten/Ändringar

Kan jag byta klass/distans?

Ja, det är möjligt att göra ändringar, skicka ett mail till sundsvall@blodomloppet.se, senast 26 augusti. Vi tar ut en avgift för ändringar. Se även Anmälan.

Vad gör vi om någon i laget blir sjuk?

Ni behöver inte rapportera till oss att deltagaren inte kommer. Om ni vill byta till annan person kan ni göra ett deltagarbyte.

Jag vill göra lagkomplettering/byte av lagmedlem, hur gör jag det?

Byte av deltagare sker via mail till oss på adressen sundsvall@blodomloppet.se, senast 26 augusti. Tyvärr har vi inte möjlighet att göra ändringar på plats tävlingsdagen.

Nummerlappsutdelning

Var kan jag hämta min nummerlapp/vårt lags nummerlappar?

Tid och plats för uthämtning av nummerlappar hittar du på sidan Deltagarinfo.

Kan jag hämta ut nummerlappar för flera personer/lag?

Ja, en person kan hämta ut flera personers nummerlappar genom att ta fram deltagaren/deltagarnas namn eller ert lagnamn. Denna information hittar du här på sidan Deltagarinfo/Startlista. Ta med denna information tillsammans med deltagarnas önskan om t-shirt storlek till nummerlappsuthämtningen.

Jag har inte fått mitt startbevis, kan jag ändå hämta ut min nummerlapp?

Vi skickar inget startbevis hem till dig via post/mail. För att hämta ut din nummerlapp behöver du veta deltagaren/deltagarnas namn eller ert lagnamn. Denna information hittar du på sidan Deltagarinfo/Startlista. Ta med denna information tillsammans med deltagarnas önskan om t-shirtstorlek till nummerlappsuthämtningen.

Jag har tappat bort nummerlappen, kan jag få en ny?

Samtliga deltagare i Blodomloppet måste bära sin nummerlapp synligt på bröstet. Har du glömt nummerlappen eller tappat bort den kan den ersättas mot en kostnad på 40 kr. Dessutom måste du kunna visa att du är anmäld till loppet. Ta med legitimation. Gå till Nummerlappsutdelning på tävlingsområdet.

Var kan jag hämta min nummerlapp/vårt lags nummerlappar?

Tid och plats för uthämtning av nummerlappar hittar du på sidan Deltagarinfo.

Övriga frågor

Finns det någon värdeinlämning på plats?

Både väskor och värdesaker går att lämna in. Området kommer vara bevakat av funktionärer, men vi tar inget ansvar för försvunna föremål.

Var går starten?

Kartskiss som visar start- och målområdet hittar du på sidan Deltagarinfo.

 


Grundare

Huvudsponsorer

Nationell sponsor & leverantörer