Vanliga frågor

Frågor om anmälan

Kan deltagare i laget delta i olika klasser? – Ja, i din anmälan uppger du vilken klass respektive deltagare vill delta i.

Måste jag fylla i alla uppgifter vid anmälan av ett lag? – Ja, alla uppgifter som efterfrågas behövs fyllas i. Detta för att vi ska kunna matcha varje deltagare med rätt information.

Kan jag maila in min/lagets anmälan istället för att fylla i den på nätet? – Vi tar enbart emot anmälningar via mail i överrenskommelse med företag.

Vi är sex personer, kan vi bilda ett lag? – Nej, ett lag består av fem personer. Vid anmälan av sex personer ser detta som en laganmälan och en individuell anmälan. Observera att picknickkassen som följer med laganmälan är anpassad för fem personer, men det finns möjlighet att köpa en extra picknickkasse på plats.

Vi är över 50 personer på vår arbetsplats som vill anmäla sig, finns det något annat sätt att anmäla sig på? – Kontakta oss på IF Göta via tavling@ifgota.se för att få hjälp med anmälan till större arbetsplatser.

Får mina barn springa? – Ja, om de är över 12 år.

Får jag delta med barnvagn i loppet? – Ja, men enbart i promenadklassen och vid start längst bak i startledet.

Får jag ta med mig hund på tävlingen? – Nej, i Karlstad är det inte tillåtet att delta med hund på Blodomloppet. Detta för hundens säkerhet.

Frågor om nummerlappsutdelning

Kan jag hämta ut nummerlappar för flera personer/lag? – Ja, en person kan hämta ut flera personers nummerlappar genom att ta fram deltagaren/deltagarnas namn eller ert lagnamn. Denna information hittar du här på hemsidan under ”Startlista” (observera att anmälda deltagare via kommunen och landstinget presenteras senare i listan än vid en vanlig anmälan). Ta med denna information tillsammans med deltagarnas önskan om t-shirt storlek till nummerlappsuthämtningen, gärna nedskrivet på en lapp tex ”Anders Andersson (namn), 1 (startnummer), S (t-shirt storlek)”.

Jag har inte fått mitt startbevis, kan jag ändå hämta ut min nummerlapp? – Innan tävlingen får du inget startbevis hemskickat till dig via post/mail. För att hämta ut din nummerlapp behöver du veta deltagaren/deltagarnas namn eller ert lagnamn. Denna information hittar du här på hemsidan under ”Startlista” (observera att anmälda deltagare via kommunen och landstinget presenteras senare i listan än vid en vanlig anmälan). Ta med denna information tillsammans med deltagarnas önskan om t-shirtstorlek till nummerlappsuthämtningen.

Jag har tappat bort nummerlappen, får jag starta utan den? – Nej, samtliga deltagare måste bära sin nummerlapp synligt på bröstet.

Frågor om byten/ändringar

Kan jag byta klass/distans? – Ja, dessa ändringar kan göras via mail tavling@ifgota.se, vid nummerlappsutdelningen eller under tävlingsdagen (observera att vi ej kan ta emot ändringar på tävlingsdagen närmare än 1h före start).

Vad gör vi om någon i laget blir sjuk? – Det är möjligt att på plats ersätta en deltagare mot en annan. Detta görs så snart som möjligt via tavling@ifgota.se eller på tävlingsdagen i nummerlappstältet.

Frågor om banan

Hur lång är egentligen sträckan, jag får den inte att stämma med min GPS-klocka? – Längden på bansträckningen presenteras närmare loppet. Observera att all banmätning sker i innerkant på banan, vilket gör att distansen på GPS-klockor kan variera beroende på om man sprungit i inner-/mitten-/ytterkant av banan.

Huvudpartners

Partners

Leverantörer

Lokala partners

Samarbetspartner