Information

Vi tror att du hittar all nödvändig information om loppet nedan. Hittar du inte den information du söker, kontakta oss på jonkoping@blodomloppet.se .

Årets lopp går tisdagen den 15 augusti med start och mål vid Knektaparken.

Anmälan

Anmälan sker via denna hemsida. Anmälan skall vara inne senast den 7 augusti. Tänk på att from den 1 augusti höjs anmälningsavgiften med 60,- för individuell deltagare och 300,- för lag. Efter den 7 augusti kan vi ej ta emot anmälningar via e-post. Efteranmälan kan ske i mån av plats på startplatsen den 15 augusti och då endast för individuella deltagare. Lag kan då ej efteranmälas.

Laganmälan

Anmäl gärna ett lag om fem personer. Enda skillnaden mellan en laganmälan och en individuell anmälan är att vid anmälan av lag så ingår en picknick-kasse i startavgiften. Det är ingen tävling 10mellan lagen i loppet utan alla deltagare, oavsett om hen är anmäld i lag eller individuellt, deltar i loppet som en individuell deltagare och pris delas ut till de tre främsta i i dam- resp herrklass på 5 resp 10 km. När ni anmäler lag och kommer till steg 4 ”Extraval” är picknick 5 pers grönmarkerad för deltagare 1. Denna picknick-kasse för 5 personer ingår i startavgiften och ni ska inte grönmarkera för övriga deltagare såvida ni inte önskar beställa extra kassar (kostar då 250,-/st). I detta steg står också en prisuppgift på 1350,- per anmält lag, i nästa steg ”Betalning” dras 250,- i rabatt per lag för den picknick-kasse som ingår. Företag eller enskilda som önskar anmäla många lag (5 lag el fler) kan e-posta oss på jonkoping@blodomloppet.se så skickar vi ett dokument i excel att fylla i och returnera till oss.

Gå, lunka eller spring

Det finns fem olika klasser att anmäla sig till: 5 km eller 10 km för damer resp herrar med tidtagning samt en gemensam promenadklass utan tidtagning. Om du väljer tidtagning kommer din tid att publiceras tillsammans med en film på din målgång här på blodomloppet.se.

Byte av klass

Om ni vill byta klass från 10 km till 5 km eller vice versa kan ni göra detta kostnadsfritt fram tom den 31 juli. Vi kan av praktiska skäl inte ta emot ändringar efter detta datum. Ni kan istället göra ändringen på plats den 15 augusti från Kl 15.00. Det sker i Atteviks Bilhall intill start- och målområdet och kostnaden är 50 kr (kontant betalning eller swisha).

Val vid anmälan

Vid anmälan görs några val. Ange om du är registrerad blodgivare (40,- rabatt på startavgiften), om du vill göra en intresseanmälan att bli blodgivare, om du vill vara anonym (dvs ditt namn kommer inte synas på start- och resultatlista på vår hemsida) samt om du/ni vill beställa en matkasse för 250,-. Matkassen ingår för de som anmäler lag (5 pers) men om företag med många lag vill ha en extra kasse eller individuella deltagare som också önskar en matkasse kan ni ange detta vid anmälan. Om ni önskar ändra de val ni gör vid anmälan kan ni göra det genom att e-posta oss på jonkoping@blodomloppet.se. Beställning av matkasse måste dock vara inne senast den 7 augusti. När ni anmäler lag och kommer till steg 4 ”Extraval” är picknick 5 pers grönmarkerad för deltagare 1. Denna picknick-kasse för 5 personer ingår i startavgiften och ni ska inte grönmarkera för övriga deltagare såvida ni inte önskar beställa extra kassar (kostar då 250,-/st). I detta steg står också en prisuppgift på 1350,- per anmält lag, i nästa steg ”Betalning” dras 250,- i rabatt per lag för den picknick-kasse som ingår.

Är du blodgivare?

Syftet med blodomloppet är att manifestera betydelsen av blodgivning. Därför vill vi premiera registrerade blodgivare som erhåller 40,- i rabatt på anmälningsavgiften. Se nedan vilka anmälningsavgifter som gäller. Dessutom får du som registrerad blodgivare en gåva från Blodcentralen i samband med loppet. För att få din gåva lämnar du in den kupong som ligger i nummerlappskuvertet till personalen vid Blodcentralens tält i start/mål-området. Är du redan anmäld men är osäker på om det uppgavs vid anmälan, skicka en e-post om detta till jonkoping@blodomloppet.se. Bara några få procent av svenska folket är blodgivare och många fler behövs. Du som är mellan 18 och 60 år och känner dig fullt frisk – anmäl ditt intresse för att bli blodgivare till representanter från Blodcentralen som finns på plats på start- och målområdet eller se kontaktinformation till länets Blodcentraler via menyn till vänster.

Anmälningsavgift

Du kan betala anmälningsavgiften med kort direkt vid anmälan eller via plusgirot till pg: 71 91 04 – 2. Om du betalar via plusgirot, ange det order/referensnummer som står på orderbekräftelsen som skickas ut via e-post direkt när anmälan gått igenom. Har du inte fått någon orderbekräftelse kan det bero på att kortbetalningen ej gick igenom eller att ditt e-postprogram väljer att sortera bort vårt mail som skräp-post. Kontakta oss på jonkoping@blodomloppet.se så kollar vi upp saken och skickar en ny bekräftelse om anmälan gått igenom. Väljer du att efteranmäla dig på plats den 15 augusti kan du välja mellan att betala anmälningsavgiften kontant eller att swisha.

 

Nedanstående anmälningsavgift gäller fram tom den 31 juli:

Laganmälan (5 pers): 1 100 kr. Om någon/några i laget är reg blodgivare ges 40 kr i rabatt per reg blodgivare.

Individuell start: 220 kr. (För registrerade blodgivare är anmälningsavgiften 180 kr)

 

Nedanstående anmälningsavgift gäller from den 1 augusti tom den 7 augusti:

Laganmälan (5 pers): 1 400 kr. Om någon/några i laget är reg blodgivare ges 40 kr i rabatt per reg blodgivare.

Individuell start: 280 kr. (För registrerade blodgivare är anmälningsavgiften 240 kr)

 

Kontrollera/Ändra anmälan

Om du är osäker på om du eller ditt lag är anmält, gör en koll via denna länk: startlista. Du kan både söka i och filtrera listan. Om du inte hittar ditt namn i listan kan det bero på att det vid anmälan uppgivits att namnet inte skall synas på internet, då står det ”anonym” och endast startnr och eve lagnamn/förening/företag är synligt. Vill ni ändra i en anmälan, tex byta från 10 km till 5 km eller byta lagmedlem, kan detta meddelas senast den 31 juli genom att e-posta jonkoping@blodomloppet.se. Efter detta datum kan ändringar endast göras på plats den 15 augusti i Atteviks Bilhall med ingång från Knektaparken. Det kostar 50,-och vi öppnar hallen Kl 15.00. Du kan betala kontant eller swisha.

Försäkring

Vi har ingen olycksfallsförsäkring för deltagarna i Blodomloppet utan deltagande i Blodomloppet sker på egen risk.

Sjukvård

Röda Korset har tält med personal vid start- och målområdet. Dessutom finns personal runt banan. Om någon deltagare behöver sjukvård, ring 0702 – 18 82 18. Spara gärna detta telefonnr i din mobil redan nu så finns det lätt tillgängligt under loppets gång. OBS! Vid akuta skador eller sjukdomstillstånd, ring 112.

Nummerlappar

Alla deltagare får nummerlapp. Nummerlapparna för de deltagare som är anmälda på 5 km eller 10 km har ett chip för tidtagningen. Promenadklassens nummerlappar saknar chip, därför är det viktig att rätt nummerlapp används och då det är olika nummerserier för damer och herrar vill vi inte att en man använder en nummerlapp för damer eller vice versa. Om du är medveten om att du deltar i fel nummerlapp är vi tacksamma om du meddelar detta till funktionärerna vid målet.

HÄMTA UT NUMMERLAPPAR

Nummerlappar hämtas ut på Intersport A6 under följande tider:

  • Fredag 11/8 Kl 15.00–20.00
  • Lördag 12/8 Kl 11.00–17.00
  • Söndag 13/8 Kl 11.00–17.00.

Har du inte möjlighet att hämta ut nummerlapp på Intersport? De nummerlappar som inte hämtas ut på Intersport A6 finns att hämta på Atteviks Bil intill startplatsen den 15 augusti från Kl 15.00. Ingång till Atteviks Bil sker vid stora porten som är mot tävlingsområdet, dvs baksidan av bilhallen. Nummerlappar för anmälda lag delas ut lagvis och en person kan hämta ut nummerlappar till flera lag och individuella deltagare. Har du möjlighet, tag med bekräftelsen som skickades ut vid anmälan annars uppges lagnamn för de anmälda lagen och för individuella deltagare uppges namn på deltagaren.

Parkering

Gratis parkering finns vid A6-center, inte alls långt ifrån Knektaparken, eller mot avgift precis vid start- och målområdet.

Omklädning

Har du möjlighet, byt om hemma. Annars finns omklädning och dusch vid nya ”Jönköping Energi Arena” (kanotstadion) i Knektaparken.

Uppvärmning

15 min före resp start sker gemensam uppvärmning vid starten som leds av Hovslätts IK:s gymnastiksektion.

Banan

Samma bansträckning som förra året, dvs 5 km springer ett varv runt Rocksjön och 10 km springer samma varv som 5km för att sedan springa upp mot Rosenlundsskolan och in bland bebyggelsen runt Hermansvägen. Se banskiss här.

Start

Första startgrupp startar Kl 18.30 och andra startgrupp Kl 18.37.

I första startgrupp (18.30) startar elitlöpare på såväl 5 km som 10 km. I andra startgrupp (18.37) startar motionslöpare samt gångare på 5 km och 10 km. Ni som ska gå ställer er längst bak i startfållan.

Vätska

Vätskekontroller finns på flera platser runt banan.

Picknick

För er som anmält lag finns en picknick-kasse att hämta ut på start- och målområdet (se karta över området i Knektaparken). Kassen utlämnas mot den kupong som finns i nummerlappskuvertet. Efter måltiden ber vi er att slänga skräp i utplacerade containrar och eventuella pantflaskor på anvisad plats. Ni som anmäler er individuellt kan vid anmälan beställa en kasse för 250 kr. Sista dag att beställa matkasse är 7 augusti.

Effektförvaring

Bemannad effektförvaring finns inne i Atteviks Bilhall. Ingång från Knektaparken.

Priser

Alla som fullföljer får medalj, T-shirt, dricka och frukt. Dessutom delas priser ut till de tre snabbaste löpare på 5 och 10km (damer resp herrar). Dessutom utlottas ett antal priser på startnummer efter genomfört lopp. Du som är registrerad blodgivare kan hämta ut blodgivargåvan. Alla som vid anmälan uppger att de är blodgivare får en kupong som ligger i nummerlappskuvertet. Lämna denna kupong till personalen vid Blodcentralens tält på start/mål-området så får du din gåva.

Resultatlista

Resultatlistan presenteras här på hemsidan så snart som möjligt efter loppet. Kom ihåg att om du vid anmälan uppgett att du inte vill ha namnet synligt på internet syns endast ditt startnr och tid. Hittar du fel i resultatlistan anmäler du det till resultat@racetimer.se.

 

Huvudpartners

Partners

Leverantörer

Lokala partners